Mielenkiintoisia viestejä!
Lapsella on isä, hyvä isä onkin. Ihan täysipäinen ja kasvuinen. Osaa hommat siinä missä minäkin. Ei kyse ole siitä, ettenkö siis voisi lähteä vaikka sinne kirjastoon lukemaan yksin.
Me ollaan pääasiallisesti kaikki yhdessä. Käydään yhdessä kirjastossa, kaupassa jne. Mies opiskelee, joten tarvitsee välillä hiljaisuutta, jolloin tapaamme minun ystäviäni tai siskoani. Yleensä mennään kuitenkin kaikki yhdessä ja tapaamme perheenä.
Vanhempani asuvat kaukana, (200km) joten käymme sielläkin koko porukka. Mieheni vanhemmat asuvat ulkomailla. Jos haluttaisiin, voitaisiin mun systerille viedä muksu ja sitten tehdä miehen kansa yhdessä mitä huvittaa. Suunnilleen kerran pari vuodessa käydään leffassa kahdestaan.
Tyttärelläni on rakkaita aikuisia ihmisiä elämässään. Perhepäivähoitaja, sisarukseni, mun vanhemmat ja ystävät.
Syyllisyys ei niinkään tule siitä, että kokisin painetta ulkopuolelta, että mun PITÄISI viettää (ja haluta) omaa aikaa. Lähinnä siitä, että tiedän sekä lapseni että mieheni nauttivan siitä, kun ollaan yhdessä kaikki, eikä heistä kumpikaan ikinä ilmaise sitä, että kaipaisi aikaa yksinään/eroa minusta/meistä. Päinvastoin. Joten tunnen syyllisyyttä siitä, että perheestämme ainoana joskus mulla on olo, et haluaisin olla yksin. Mieluiten yksin kotona. Tuntuu, et mussa on jotain hassua kahdella tapaa: Haluan olla yksin, vaikka muu perhe mieluiten haluaa olla yhdessä. Toisaalta tunnen syyllisyyttä asiasta, joka useille muille on päivänselvää.
En rehellisesti usko, että meidän tapamme viettää aikaamme yhdessä olisi jotenkin haitallista lapsen kehitykselle. Mietin lähinnä, onko se haitallista mulle. Kiinnostavaa on myös se, mistä tällaiset tunteet ja odotukset muhun on tulleet? Mieheni ei mua koskaan kiellä, toivottelee hauskaa aikaa jos jonnekki menisin jne. Joten luultavasti nämä tunteet tulee syvempää.. Olisi ehkä kiva kohdata toinen samanmoinen hömppä.