Miten jotkut uskaltaa laittaa pienen vauvan omaan huoneeseen yöksi yksin?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Mä olen aina ollut herkkä heräämään lasteni ääniin. Kuopuksella tuli kerran oksennus keskellä yötä. Mä heräsin siihen orastavan pahoinvoinnin ääneen ja ehdin jopa hakea vadin veskistä ja rientää lapsen luo ennen kuin lapsi oksensi. Olen todellakin herännyt esikoisen astmaongelmiin ja siihen valekuristustautiin jne. Mutta niinä hetkinä, kun vain nukuttiin ilman ongelmia, rauha siihen saatiin eri huoneissa. Itkuhälytintä en ole omistanut.
 
Mä ainakin tarvitsen itse hyvät unet että voin olla yvä äiti lapselleni. Ja meillä viimeksi tänään lapsi nukkui liinassa päiväunensa, että kyllä se lapsi saa sitä läheisyyttä päivällä yllin kyllin.
 
Rokkivosu
Pieni lapsi tarvii myös unta ja toi ei nukkunut kunnolla kun samassa huoneessa nukuttiin.
Heräsi jokaiseen kyljenkääntöön ja haukotukseen. Omaan huoneeseen siirty 5kk ikäisenä ja alko heti nukkua 12h yöunet putkeen. KAikkien elämänlaatu parani kun saa nukkua!!
 
vieras
Taas on hyviä äitejä palsta pullollaan, itseä nostetaan esiin muiden kustannuksella. Taitavat olla melko epävarmoja omasta äitiydestään nämä, jotka muiden tapoja haukkuvat. Tässä hieman vanhempana sitä on jo oppinut sen verran suvaitsevaisuutta, että ymmärtää ettei se oma tapa tehdä asioita ole välttämättä se paras ja oikea. Ihmisiä on erilaisia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Pieni lapsi tarvii myös unta ja toi ei nukkunut kunnolla kun samassa huoneessa nukuttiin.
Heräsi jokaiseen kyljenkääntöön ja haukotukseen. Omaan huoneeseen siirty 5kk ikäisenä ja alko heti nukkua 12h yöunet putkeen. KAikkien elämänlaatu parani kun saa nukkua!!
Joo jä kun me jokka laitetaan lapset pieninä omiin huoneisiin niin ei muka tajuta mitään muta on täällä kummia äitejä kun niiden pitää antaa läheisyyttä ja hellyyttä nukkuville lapsille.. Voi laps raukkoja kun eivät saa nukuttua.. :LOL:
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Pieni lapsi tarvii myös unta ja toi ei nukkunut kunnolla kun samassa huoneessa nukuttiin.
Heräsi jokaiseen kyljenkääntöön ja haukotukseen. Omaan huoneeseen siirty 5kk ikäisenä ja alko heti nukkua 12h yöunet putkeen. KAikkien elämänlaatu parani kun saa nukkua!!
Joo jä kun me jokka laitetaan lapset pieninä omiin huoneisiin niin ei muka tajuta mitään muta on täällä kummia äitejä kun niiden pitää antaa läheisyyttä ja hellyyttä nukkuville lapsille.. Voi laps raukkoja kun eivät saa nukuttua.. :LOL:
Joo, ei unta laisinkaan kun läheisyyttä vaan, vuorokaudenajasta viis :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas on hyviä äitejä palsta pullollaan, itseä nostetaan esiin muiden kustannuksella. Taitavat olla melko epävarmoja omasta äitiydestään nämä, jotka muiden tapoja haukkuvat. Tässä hieman vanhempana sitä on jo oppinut sen verran suvaitsevaisuutta, että ymmärtää ettei se oma tapa tehdä asioita ole välttämättä se paras ja oikea. Ihmisiä on erilaisia.
Siitäkö tässä on kyse?Oikeasta ja väärästä?Just joo...
 
ryiyuoltgu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas on hyviä äitejä palsta pullollaan, itseä nostetaan esiin muiden kustannuksella. Taitavat olla melko epävarmoja omasta äitiydestään nämä, jotka muiden tapoja haukkuvat. Tässä hieman vanhempana sitä on jo oppinut sen verran suvaitsevaisuutta, että ymmärtää ettei se oma tapa tehdä asioita ole välttämättä se paras ja oikea. Ihmisiä on erilaisia.
ÄITEJÄ on erilaisia mutta kaikilla pienillä vauvoilla on tarve turvaan ja läheisyyteen. Jos vauva puklaa selällään niin saattaa tukehtua yksin, jos vieressä, sen kuulee(minä ainakin herkkänä) ja kykenee auttamaan. Jne..

 
-
taisi olla yksi näistä mahtavista läheisyyttä jatkuvasti antavista äideistä samassa huoneessa mun kanssa synnärillä. piti yöllä kolmesta lähtien pari tuntia sille vastasyntyneelle jutella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siitäkö tässä on kyse?Oikeasta ja väärästä?Just joo...
No, sinähän tämän keskustelun aloitit tyyliin "mä en sitten voi ymmärtää äitejä" jne. Eli siis jos nukutat lapsesi eri huoneessa teet väärin. Sitähän tässä on monta sivua toitotettu. En mä tätä aloittanut.
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja ryiyuoltgu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taas on hyviä äitejä palsta pullollaan, itseä nostetaan esiin muiden kustannuksella. Taitavat olla melko epävarmoja omasta äitiydestään nämä, jotka muiden tapoja haukkuvat. Tässä hieman vanhempana sitä on jo oppinut sen verran suvaitsevaisuutta, että ymmärtää ettei se oma tapa tehdä asioita ole välttämättä se paras ja oikea. Ihmisiä on erilaisia.
ÄITEJÄ on erilaisia mutta kaikilla pienillä vauvoilla on tarve turvaan ja läheisyyteen. Jos vauva puklaa selällään niin saattaa tukehtua yksin, jos vieressä, sen kuulee(minä ainakin herkkänä) ja kykenee auttamaan. Jne..
Entäs sen unen tarve? Kun meillä se uni jäi vähiinsilloin kun vauva nukkui samassa huoneessa. Kai se uni on lapsellekin tarpeen :whistle:
 
Mä en nyt oikein ymmärrä ap:n pointtia, siis saako se vauva nukkua omassa huoneessa esim. päiväunet mutta ei öisin? Entä saako vauva nukkua ulkona vaunuissa? Entä jos työnnätte vaunuja autotien vierellä niin ei sitä vauvan puklaamista kyllä sieltä vaunuista kuule.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Entäs sen unen tarve? Kun meillä se uni jäi vähiinsilloin kun vauva nukkui samassa huoneessa. Kai se uni on lapsellekin tarpeen :whistle:
Ei ei! Huono äiti oot. Lasta kuuluu vaan helliä ja antaa läheisyyttä koko yön ajan! Ja sit kuulee jos se vaikka yskäsee et voi heti viedä lääkäriin jos on vaikka angiina..
 
jaiks
Jaiks ei jaksa koko ketjua lukea, koska on paitsi ilkeä ja v-mäinen myös hiukan laiska. Mutta halusin ilmaista ilman kettuilua ihmetyksen siitä, että tätä vauvan nukkumista voi ajatella USKALTAMISEN kannalta. Mulle tulee sellainen hassu mielikuva, miten joku mörkö voi vaania valmiina syömään tai ryöstämään vauvan, jos se on yksin huoneessa... mutta tää on vain jaiks-tädin tyhmä mielikuvitus kun laukkaa.

jaiksin vauva nukkuu jaiksin kainalossa pelkästään siksi, että se sopii jaiksille ja hänen perheelleen parhaiten. Muut saa tehdä ihan niin kuin parhaaksi katsovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ryiyuoltgu:
ÄITEJÄ on erilaisia mutta kaikilla pienillä vauvoilla on tarve turvaan ja läheisyyteen. Jos vauva puklaa selällään niin saattaa tukehtua yksin, jos vieressä, sen kuulee(minä ainakin herkkänä) ja kykenee auttamaan. Jne..
Juu, ja jos satuin muuten heräämään, oli helppo kurkistaa vain verhon takaa et onks pinnasängyssä kaikki ok ja jatkaa taas levollisena uniani. Kerran vauvalla oli menny peitto pään päälle hankalasti ja heräsin siihen puhinaan. Tuskin se nyt heti ois kuollut, jos ollenkaan. Mutta tuli varmaan vauvalle tunne, että se on turvassa kun apu tuli pian.
Mun äidinvaisto on niin vahva, että mä en kertakaikkiaan pystyis olemaan levollinen jos en tietäis että laumalla kaikki hyvin =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ryiyuoltgu:
ÄITEJÄ on erilaisia mutta kaikilla pienillä vauvoilla on tarve turvaan ja läheisyyteen. Jos vauva puklaa selällään niin saattaa tukehtua yksin, jos vieressä, sen kuulee(minä ainakin herkkänä) ja kykenee auttamaan. Jne..
Meinaat ettei isä voi myös olla hoitaja lapselleen? Kun painotit tuota äiti sanaa.

Ja kyllä mäkin olen sen verran herkkänä kuunnellut lapsiani, että olen jo noussut siinä vaiheessa kun pieni puhina alkaa sängystä kuulumaan. Sekä edelleen, jos lapsi tukehtuu päiväunillaan tai yksinkertaisesti lakkaa hengittämästä, miten sä sen huomaat ellet ole samassa huoneessa vahtimassa? Jotkut jopa tiskaa (hui kauhea! ) sillä aikaa. Ja aika usein tuoreita äitejä neuvotaan nukkumaan päikkärit kun vauvakin. Kyllä sitä silloin helposti nukkuu niin sikeästi, varsinkin jos univelkaa on jo kertynyt, että se lapsi voi tukehtua ihan silloinkin äidin kuulematta. Mutta sehän tuntuu olevan monelle todella vaikea asia käsittää.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja ryiyuoltgu:
ÄITEJÄ on erilaisia mutta kaikilla pienillä vauvoilla on tarve turvaan ja läheisyyteen. Jos vauva puklaa selällään niin saattaa tukehtua yksin, jos vieressä, sen kuulee(minä ainakin herkkänä) ja kykenee auttamaan. Jne..
Juu, ja jos satuin muuten heräämään, oli helppo kurkistaa vain verhon takaa et onks pinnasängyssä kaikki ok ja jatkaa taas levollisena uniani. Kerran vauvalla oli menny peitto pään päälle hankalasti ja heräsin siihen puhinaan. Tuskin se nyt heti ois kuollut, jos ollenkaan. Mutta tuli varmaan vauvalle tunne, että se on turvassa kun apu tuli pian.
Mun äidinvaisto on niin vahva, että mä en kertakaikkiaan pystyis olemaan levollinen jos en tietäis että laumalla kaikki hyvin =)
Ja tämän voi välttää unipussilla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siitäkö tässä on kyse?Oikeasta ja väärästä?Just joo...
No, sinähän tämän keskustelun aloitit tyyliin "mä en sitten voi ymmärtää äitejä" jne. Eli siis jos nukutat lapsesi eri huoneessa teet väärin. Sitähän tässä on monta sivua toitotettu. En mä tätä aloittanut.
Lueppa kuule alku uudestaan,siellä ei ole yhtäkään äiti- sanaa.Vai?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Entäs sen unen tarve? Kun meillä se uni jäi vähiinsilloin kun vauva nukkui samassa huoneessa. Kai se uni on lapsellekin tarpeen :whistle:
Ei ei! Huono äiti oot. Lasta kuuluu vaan helliä ja antaa läheisyyttä koko yön ajan! Ja sit kuulee jos se vaikka yskäsee et voi heti viedä lääkäriin jos on vaikka angiina..
Tämmöstä typerää äärimmäisyyksin viemistä en ymmärrä |O No huumorinsa kullakin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lueppa kuule alku uudestaan,siellä ei ole yhtäkään äiti- sanaa.Vai?
Ok, nöyrin anteeksipyyntöni, ei olekaan. Muisti on vaan niin lyhyt, että kun kaikki puhuu ÄIDINvaistosta koko ajan, ei enää muista kuka mitäkin on kirjoittanut.

Mutta edelleen, sähän olet sitä mieltä, että vauvan toisessa huoneessa nukuttaminen on väärin? Jos et olisi, miksi olisit tehnyt tämän aloituksen? Joten sä aloitit keskustelun oikeasta ja väärästä.
 

Yhteistyössä