Miten jotkut uskaltaa laittaa pienen vauvan omaan huoneeseen yöksi yksin?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Ei varmaan tunnu pienestä lapsesta mukavalle eli ku alkaa ymmärtämään kaikkea
ku vanhempien huoneesta kuuluu puhetta sun muita ääniä.
Mitähän pienen lapsen päässä liikkuu ku yksin herää pimeässä huoneessa?
Yövalot ei korvaa oman vanhemman läheisyyttä.
 
hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ei varmaan tunnu pienestä lapsesta mukavalle eli ku alkaa ymmärtämään kaikkea
ku vanhempien huoneesta kuuluu puhetta sun muita ääniä.
Mitähän pienen lapsen päässä liikkuu ku yksin herää pimeässä huoneessa?
Yövalot ei korvaa oman vanhemman läheisyyttä.
jaa, ei mun pojalla vaan ole mitään ongelmia ollu vaikka on 5kk lähtien nukkunut omassa huoneessa, nyt 2,5v osaa kyllä itse kömpiä mun sänkyyn jos haluaa ja kyllä kuulen jos joku hätä on, olen aina kuullut... pimeässä huoneessa nukkuu parhaiten, ja sattumalta poika nukkuu parhaiten jos ei ole muita samassa huoneessa, niin muuten minäkin kun ei ole tarvinnut joka inahdukseen,kääntymiseen herätä... poika saa kyllä läheisyyttä mutta yöt on nukkumista varten..
 
ei kestä enää
Tää on järkyttävä tämä ketju. Aivan olematon aihe puhuttavaksi.
Mutta pakko olla yhtä idioottimainen ja kantaa omakin korsi kekoon:
Mä en saanu nukuttua vauvan kanssa samassa huoneessa. Kun olin vauvan ollessa 3 kk ikäinen burnoutin partaalla unettomista öistä, neuvolassa käskettiin vakavasti laittamaan vauva omaan huoneeseen ja kokeilemaan sitä. Ennen 3 kk neuvolaa terv.hoitaja oli vaan hienovaraisesti vihjaissut että asia vois toimia.
No laitettiin vauva sit omaan huoneeseen, joka on aivan meidän huoneen vieressä. Kas, sekä vauva että vanhemmat nukkuivat paremmin. Koen voivani antaa vauvalle päiväsaikaan parempilaatuista läheisyyttä, kun en enää ole niin väsynyt.
Joku järkevä saattaisi luonnehtia ratkaisuamme ns. vastuulliseksi vanhemmuudeksi.

nimim. parempi vauva omassa huoneessa kun äiti psyk. osastolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ei varmaan tunnu pienestä lapsesta mukavalle eli ku alkaa ymmärtämään kaikkea
ku vanhempien huoneesta kuuluu puhetta sun muita ääniä.
Mitähän pienen lapsen päässä liikkuu ku yksin herää pimeässä huoneessa?
Yövalot ei korvaa oman vanhemman läheisyyttä.
Hauskaa on tuntunut olevan. Kikatellen ja "jutellen" nuo meidän muksut ainakin on aina heränneet..
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Minä jaksan uskoa, että ei nämä kirjoittajat voi olla ihan tosissaan näitä juttuja tänne laittaessaan!

Tai sitten täytyy olla todella fanaattinen omille uskomuksilleen ja täysin tietämätön mistään tosiasioista, jotka lapseen ja lapsesta huolehtimiseen liittyy...

...ja nyt tarkoitan näitä, joiden mielestä vauvaa ei saisi omaan huoneeseen laittaa nukkumaan yksin eikä itkuhälyttimen kanssa!

Tosiasia on se, että vauvalle turvallisin paikka öisin on samassa huoneessa vanhempien kanssa kädenmitan päässä.

Jos vauvalla on kurkussa ja suussa täynnä maitoa ja vauva on tukehtumassa siihen, hän voi sätkiä tai liikuttaa muuten raajojaan. Se ei välttämättä kuulu itkuhälyttimestä.

Samoin hengityskatkos ei kuulu itkuhälyttimisestä.
Kädenmitan päässä *nauraa* kenellä on niin leveä sänky, että vauvaan on isästä ja äidistä kädenmitan verran väliä?...tai ainakaan, että siinä vanhemmat pystyisivät hetkeäkään nukkumaan?

Kuinka moni voi käsi sydämellä vannoa heräävänsä jokaiseen vauvan jalan tai käden heilautukseen? Tai kuinka moni äiti havahtuu välittömästi unestaan tutkimaan vauvan voinnin ja hengityksen, kun vauva hieman inahtaa?
Joo, siis näin toimitaan silloin, kun ei vauvoista mitään tiedetä eikä ihmisen fysiikasta muutenkaan...kyllähän minäkin esikoisen aikaan ehkä ylireagoin ja jälkeenpäin naureskelen sille, että ensimmäiset viikot kävin tarkastelemassa "hengittääkö se varmasti"!
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ei varmaan tunnu pienestä lapsesta mukavalle eli ku alkaa ymmärtämään kaikkea
ku vanhempien huoneesta kuuluu puhetta sun muita ääniä.
Mitähän pienen lapsen päässä liikkuu ku yksin herää pimeässä huoneessa?
Yövalot ei korvaa oman vanhemman läheisyyttä.
Hauskaa on tuntunut olevan. Kikatellen ja "jutellen" nuo meidän muksut ainakin on aina heränneet..
Ja meillä. Olettaisin, että perhepeti-perheissäkin aikuiset joskus valvovat pidempään kuin lapset, tai heräävät aikaisemmin? Miltä se sitten niistä lapsista tuntuu, kun olohuoneesta/keittiöstä kuuluu muita ääniä? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ei varmaan tunnu pienestä lapsesta mukavalle eli ku alkaa ymmärtämään kaikkea
ku vanhempien huoneesta kuuluu puhetta sun muita ääniä.
Mitähän pienen lapsen päässä liikkuu ku yksin herää pimeässä huoneessa?
Yövalot ei korvaa oman vanhemman läheisyyttä.
Kun se on tottunut nukkumaan omassa sängyssä se on turvallinen paikka. Siellä on mukavaa, ei pelottavaa. Jos sä olet joskus pelännyt omasssa sängyssä, kurja juttu. :hug: Itse olen nukkunut vauvasta asti omassa sängyssä, enkä muista yhtään ainotta kertaa että olisi pelottanut. Eikä kukaan ole toistaiseksi luonnevikaiseksi väittänyt.
 

Yhteistyössä