Miten joku voi nukua niin sikeäasti ettei kuule jos joku konuaa keittiössä.

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Nuun aina korvatulpat korvissa joten en välttämättä heräisi.
Ja omakotitalonkin seinät voi olla paperia (niinkuin tämän jossa asun, rakennettu 1980-luvulla), ei vain "vuokrakasarmin".

Ihminen, joka on tehnyt pitkiä työpäiviä ja unet on sen takia jäänyt vähiin eikä se keittiö ole ihan siinä makuuhuoneen vieressä?Mitä tuohon ääniin heräämisiin tulee, niin eikös se oo vähän niinkun äidinvaisto, itse en ainakaan ole nukkunut yhtä sikeästi sen jälkeen, kun esikoinen syntyi kohta 13 v sitten.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28138093:
mut jos on tottunut siihen et esim aikuiset lapset jotka asuu kotona saattavat myöhään illalla/yöllä lähteä ja tulla, tehdä syötävää jne niin eihän sitä herää.
ei täällä muutkaan herää kun mä (ja nyt mieskin ) herätään 3:15 ja lähdetään töihin.
jos tänne joku tulis sisään 3:45 ja alkais jotain väsää keittiössä niin yksikään pennuista ei siihen heräisi.
enkä minä, jos sama tapahtuisi esim 23-24 aikaan yöllä.
Just näin. Mä herään joskus siihen, että kuopus koluaa keittiössä, mutta en läheskään aina. Toissa yönä nukuin olohuoneen sohvalla enkä herännyt, vaikka kuopus haki sapuskaa 1,5 metrin päässä olevasta pakastimesta. Joko mä nukun kuin tukki tai kuopus osaa olla hiljaa. Tai molempia.

Ihminen, joka on tehnyt pitkiä työpäiviä ja unet on sen takia jäänyt vähiin eikä se keittiö ole ihan siinä makuuhuoneen vieressä?Mitä tuohon ääniin heräämisiin tulee, niin eikös se oo vähän niinkun äidinvaisto, itse en ainakaan ole nukkunut yhtä sikeästi sen jälkeen, kun esikoinen syntyi kohta 13 v sitten.
Kyl mää pojan ääniin herään, siitä mä en tiedä mitään että mies koluaa ylös keskellä yötä tai tulee kotia. Kai ne muut äänet ei nii tarpeellisia oo kun poikasen ääni.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28138140:
Just näin. Mä herään joskus siihen, että kuopus koluaa keittiössä, mutta en läheskään aina. Toissa yönä nukuin olohuoneen sohvalla enkä herännyt, vaikka kuopus haki sapuskaa 1,5 metrin päässä olevasta pakastimesta. Joko mä nukun kuin tukki tai kuopus osaa olla hiljaa. Tai molempia.
mullakin on joskus "odottamassa" lämmin ruoka keittiössä kun heräilen tossa 3:15 :D

-annukka
[QUOTE="Vieras";28138127]Nuun aina korvatulpat korvissa joten en välttämättä heräisi.
Ja omakotitalonkin seinät voi olla paperia (niinkuin tämän jossa asun, rakennettu 1980-luvulla), ei vain "vuokrakasarmin".[/QUOTE]

Meillä taas onuseampi paksu hirsiseinä keittiön ja makkarin välissä. Jutussa ei lukenut lainkaan millaisesta talosta oli kyse.

Mä ihmettelen kanssa.

Ite oon sen verran herkkä uninen, että herään pienimpäänkin rasahdukseen, kolaukseen, liikkeeseen, ääntelyyn ja myös naapurista kuuluviin ääniin. Asutaan siis, kerrostalossa ja herään jopa, siihen jos naapuri vetää vessan keskellä yötä.

Mä en kuule makkariin edes hereillä ollessani, kun mies tulee kotiin. Eteisestä suoraan keittiöön, ja vaikka ukko jää keittiöön hääräämään, ottaa syömistä, laittaa kahvit yms, niin ei kuulu makkariin, ei sitten millään. Saati sitten,e ttä nukkuisin....lasten ääniin herään useimmiten todella herkästi, se on sisään rakennettu, mutta en muihin ääniin!

Eli en mä mitenkään ihmeellisenä tuota juttua osaa pitää!

Minä en herää kuin oman lapsen kovaääniseen, hätääntyneeseen itkuun. Ja jos tuuri käy, niin herätyskelloon (johonkin niistä viidestä). Aamusta saatan herätä jos puhelin soi. Yöllä en. Mutta harvempi mulle aamuisin soittelee, kun tietävät että puhun läpiä päähäni enkä muista mitään jälkeenpäin.
Minua voisi kai luonnehtia sikeäuniseksi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28138093:
mut jos on tottunut siihen et esim aikuiset lapset jotka asuu kotona saattavat myöhään illalla/yöllä lähteä ja tulla, tehdä syötävää jne niin eihän sitä herää.
ei täällä muutkaan herää kun mä (ja nyt mieskin ) herätään 3:15 ja lähdetään töihin.
jos tänne joku tulis sisään 3:45 ja alkais jotain väsää keittiössä niin yksikään pennuista ei siihen heräisi.
enkä minä, jos sama tapahtuisi esim 23-24 aikaan yöllä.
Rollolaisen perheessä lapsilla ei ole lupaa mennä jääkaapille eikä ottaa itse syötävää : /

"vieras"
minä en varmaan reagoisi vaikka murtovaras tulisi penkomaan kaappeja makuuhuoneeseen, luulisin vain että
mies etsii jotain..
Samoin. Luultavasti en tosin edes heräisi. Miehelläni on allergiaa/astmaa ja herää joskus yöllä hengitusvaikeuksiin ja joutuu ottamaan lääkettä. (Ja koska asumme harvaanasutulla alueella, talossa on yöllä niin pimeää, että mies laittaa yöpöydällä olevan valon päälle noustessaan.) Minä en koskaan huomaa yhtään mitään. Saati että huomaisin sitten jos muissa huoneissa joku liikuskelee tai tekee jotain. Saa olla aika äänekästä puuhaa ennen kuin minä herään.

"vieras"
juu kyllä minäkin nukun, mutta jos joku tulee kotiin sisälle nii varmasti herärään sihen, varinkin jos tiedän että ketään ei ole tulossa siihen aikaan kotiin.
En ikinä herää jos joku tulee sisään, enkä varmaan heräisi vaikka se olisi murtovaras. En myöskään herää tv:n ääniin enkä vaikka jos valot laitetaan päälle ja olen jo ehtinyt kunnolla nukahtamaan.

Eli vastauksena kysymykseen, helposti voi olla heräämättä.

Mää nukuin kerran makkarissa kun pari kundia
pimpotti ovikelloa,
avas oven,
huuteli päivää,
sanoi vielä kerran makkarin ovelta päivää nukkuvalle emännälle
ja meni sit kylppäriin tekeen kosteustarkastusta.

Mää heräsin ku kaveri sattu soittaan, ja huomasin jätkät vasta sitten :xmas:

muoks. Asun kaksiossa ja kello oli 12 päivällä.

• Tykkää
Reactions: Kissimi
Mää nukuin kerran makkarissa kun pari kundia
pimpotti ovikelloa,
avas oven,
huuteli päivää,
sanoi vielä kerran makkarin ovelta päivää nukkuvalle emännälle
ja meni sit kylppäriin tekeen kosteustarkastusta.

Mää heräsin ku kaveri sattu soittaan, ja huomasin jätkät vasta sitten :xmas:

muoks. Asun kaksiossa ja kello oli 12 päivällä.
En minäkään herää välttämättä kovin herkästi ääniin. Ne sekoittuvat uneen, mutta en herää niihin. Valoon herään.

helposti!
Itsellä vaihtelee toi unen syvyys, mutta välillä on tosi sikeäunisia jaksoja, jolloin en meinaa herätä kovaääniseen herätyskelloonkaan. Saati nyt jos joku vähän kolistelisi jossain!

"vieras"
ei muakaan NORMALIT oman kodin äänet normaaliin aikaan häiritse, mutta herän seihnekin jos joku lapsista menee vessaankin yöllä. päivällä mä en taas pysyty nukkumaankuin kipeänä.

kun meile tuli vielälapin kansa niin heärsin JOKA kerta kun se postilukuun laitettiin.
No minusta kaikenmoiset vessan vetämiset ja postin tulot ym. mitä kenen tahansa kotona tapahtuukaan on normaalia ja minä en sellaiseen herää. Ainoastaa, jos meillä jostain syystä molemmat isot koirat alkaa haukkumaan yhtaikaa pitkäksi aikaa niin käyn hereillä.

[QUOTE="vieras";28138051]--- minä nukun erittäin sikeästi. Olen monesti nukkunut herätyskellon tai puhelimen soinin läpi, vaikka puhelin on ihan vieressä.[/QUOTE]

Sama täällä, minulla on kaikki lahjakkuus kasaantunut "erittäin hyvät unenlahjat"-osastoon.

Aina saa tosissaan pelätä, herääkö.
Uskomattomia virityksiä joudun tekemään, varmistussoittoja jopa pyytämään ihmisiltä, jne jne.
Olen asunut helikopterien laskeutumispaikan vieressä, kaikki ikkunat auki kuumassa yössä, kopterit lentää talon yli => *tämä vaan nukkuu, sikeästi*.

lucifer
no meillä ainakin huonejärjestys on sellainen että keittiö on täysin eripuolella taloa mitä makari vaikka nukutaan yläkerrassa niin siltikään ei kuulu keittiöstä mitään makariin. ei kuulu kyllä olohuoneestakaan....

Eräs entinen poikaystävistäni ei herännyt vaikka täysille säädetty kännykän herätys huusi kuin palosireeni aivan korvan vieressä. Muistan, kun joskus yritin herättää häntä töihin, enkä saanut häntä hereille edes ravistamalla, jouduin vatvaamaan kroppaa eestaas sängyllä hartiavoimin ennen kun heräsi.

Silloin kyselinkin asiasta ja vertailimme nukahtamiskokemuksiamme. Minä kun olet herkkäuninen ja muutenkin nukun heikkolaatuista unta. Uneen vaipuminen on minulle pitkä prosessi, joka vaatii hiljentymisen, makuulle menon ja täydellisen rentoutumisen, josta sitten vaivun ensin kevyeen, sitten vahvaan horrokseen ja siitä vähitellen uneen, joka ei välttämättä koko yönä syvene syväksi uneksi kuin lyhyeksi hetkeksi. Heräilen monta kertaa yössä. Tämä poikaystäväni sanoi, että hän on nukahtanut istualleenkin. Yöunille kun menee, menee suoraan touhuistaan petiin ja hyvin nopeasti sen jälkeen vaan valahtaa tiedottomaksi. Ei mitään välivaiheita, pelkkä humahdus uneen. Tuntuu kuulema samalta kuin hyppäisi pimeään kaivoon. Sen jälkeen herää vasta aamulla - ja jos ei aamulla mikään herätä, hän voi nukkua vaikka puoleen päivään.

Minusta tämä oli todella häiritsevää. Se vaikutti ihan tavalliseen arkeen jatkuvina töistä myöhästymisinä ja rasitti ihmissuhteita. Ihmiset yksinkertaisesti hermostuivat, kun eivät saaneet kaveria kiinni 'ihmisten aikaan' ja tämä oli jatkuvasti kaikesta myöhässä. Johtipa joku tästä alkanut kina kaverisuhteen päättymiseenkin. Minusta se oli jo hyvä syy hakea apua, mutta ei se kuulema tätä poikaystävääni haitannut, harmitti ehkä hiukan, mutta hänen mielestään "oma on tappionsa".

Eli siis en ihmettele yhtään jos eivät ole kuulleet keittiössä könyämistä, mikäli sattuvat olemaan samanlaisia kuin tuo kertomani tyyppi.

Yhteistyössä