Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En sanonut niin etteikö lapsettomilla ole voinut olla tai voi olla muitakin suuria ongelmia kuin lapsettomuus. Mutta monesti lapsettomat ovat sitä mieltä että heidän ongelmansa on aivan jotain muuta luokkaa kuin muiden. Eivät he kuitenkaan esim. tee kuolemaa tai joudu miettimään miten heidän perheen elämä jatkuu jos hoidot eivät tehoakaan. Yleensä lapsettomat olettavat, että he saavat olla katkeria ja vihaisia onglmastaan koko maailmalle ottamatta huomioon muita.
Miksei saa olla katkera? Saako olla onnellinen raskaudestaan ja lapsistaan? Miksi onnellisuus hyväksytään, mutta katkeruus ei? Molemmat ovat luonnollisia tunteita, eikä se ole keneltäkään pois, jos lapseton on katkera. Päinvastoin, tunteiden tukahduttaminen on haitallista.
Lapsettomuus on iso ongelma. Tiedän tämän, sillä olen elämässäni elänyt alkoholisti-isän kanssa, ollut itse vakavassa onnettomuudessa, haudannut veljeni, jne., mutta silti lapsettomuus oli se kaikkein kamalin asia. Oikeastaan vielä kamalampaa olisi lapsen kuolema.
Mutta kun sitä ei vaan voi itse tietää, jos ei ole asiaa kokenut.