Miten Jehovantodistajille sanotaan nätisti, etten halua puhua uskonasioista?

Olen kiltti ihminen, en halua loukata ketään, vastaan kysymyksiin jos minulta kysytään. Tästä syystä ilmeisesti jehovamummot on muhun tykästyneet ja ravaavat kiihtyvään tahtiin ovellani. Sanovat syyksikin, että "Koska luet meidän lehtiä niin päätimme antaa sinulle tällaisen". Ja tuovat sitten paksumpia opuksia. :(

Se on totta, että luen kaikki maitopurkinkyljistä mainoksiin ja Herätkää! lehtiin saakka, en tykkää valehdellakkaan siis.

Haluan vain elää omaa elämääni, olla ihmisille ystävällinen ja tehdä oman henkilökohtaisen parhaani tässä maailmassa. En kaipaa sellaista jumalaa, jonka luokse pääsee vain palvomalla häntä juuri oikealla tavalla. En usko näihin Raamatun ylösnousemusjuttuihin, vaikka se on ollut varmasti aikoinaan ihan paikallaan opettamassa barbaareille moraalia.

Olen ateisti tai agnostikko, ihan pikkulapsesta saakka. Lapseni uskoo Jumalaan, koska käy seurakunnan kerhossa ja täti on opettanut. Mun puolesta saa uskoa.

Mutta itse en tahdo että ovelleni tullaan tenttaamaan asoita, joihin vastailen ympäripyöreästi kun en halua loukata tai järkyttää ketään.
 
Mä olen kyllä tuon pari kertaa (vuoden välein) mitä ovat käyneet, olen hetken vastaillu kysymyksiin mutta tehny samalla (ystävällisesti) selväksi sen, että mulla on oma tapa uskoa, ja en ota vastaan niitä lehtiä. Eivät ole toistaiseksi ainakaan useammin ovella ravannu ni ei oo häirinny.
 
.
Mä sanon suoraan, että "mua ei kiinnosta uskonto ei sitten yhtään, kiitos vaan." Ja samalla vedän ovea kiinni. Kyllä ne vastaukseksi ovat mut suurin piirtein helvettiin toivottaneet, mutta ei niistä mielestäni ystävällisesti eroon pääse.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Materiaalin ottaminen on selkeä virhe, sillä se viestittää käännyttäjille kiinnostuksesta. Kieltäydy kaikesta materiaalista ja keskusteluista ystävällisesti mutta tiukasti.
Hm. Mä ainakin otan kaiken ilmaisen. Mutta kun ne yrittää siis MYYDÄ niitä! Törkeää, että pitäs maksaa jostain, mitä ei ensinkään halua.
 
Tinttamari
No harmi jos et voi valkoista valhetta livauttaa.
Itse aikanaan sanoin, et viekää jollekkin joka noita lukee.. ei oo sen jälkeen näkynyt.. mutta jostain syystä tuntuvat tietävän milloin mies on yksin kotona.. ja jakavat hänelle näitä lehtisiä.. eikä hän saa sanottua.
Kerran tyttö 13v oli yksin kotona, näitä kyseisiä henkilöitä tuli kaksin kappalein ovelle ja antoivat jonkun nuorelle tarkoitetun kirjasen.. oli kyllä sellaista soopaa.. tyttöäkin nauratti:)
 
Marilii
Ihmettelin entisessä osoitteessani asuessani, kun jehovat kävi säännöllisesti oveni takana. Olin kyllä liian kiltti ja juttelin heidän kanssaan joskus keittiön pöydän ääressäkin.

Jostain sitten luin, että he tämmösissä tapauksissa jättää jonkun merkin ulko-oven yläsaranan päälle tiedoksi, että täällä asuu otollinen käännytettävä. Tarkistin ja olihan siellä pikkunen viiva vedettynä. :(
 
minä
jotka tulee oven taakse,mut mun ovelle tuli nuori mies pienen pojan kanssa!!!Pakkohan mun oli kuunnella ystävällisenä.En kehdannut pienen pojan kuullen alkaa selostaan,että en usko jumalaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taatelimanteli:
Itse hoidin asian antamalla heille myös luettavaa, jota eivät ottaneet vastaan eivät sen jälkeen enää käyneet ovella.
Mitä luettavaa? Olen joskus antanut nimittäin tutulle Jehovan todistajalle kirjan, jossa kommentoitiin heidän oppiaan kriittiseen sävyyn, ja tyyppi selkeästi loukkaantui kirjan sisällöstä. Vastaanottamisesta kieltäytyminen voi siis olla vähemmän loukkaavaa.
 
vaihtoehto..
mun tuttu sanoi lehden tuputtajalle kerran, että kyllä saa käydä, mutta uskonasioista ei puhuta! Lehdet voin lukea jne. Arvatkaas miten kävi? Tuttu sai elinikäisen ihanan ystävän, joka aina kierroksellaan kävi kahvittelemassa ja jätti lehdet, mutta koskaan ei uskoaan tuputtanut1
 
Kerran tuli hihhulit ovea renkuttamaan juuri kun oli lätkän mm-kisat ja töllöstä tuli Suomi-Ruotsi. Voi saatana mitä kotirauhan häpäisyä!

Hihhuli alkoi homoisella äänellä piipittämään että "oletko koskaan ajatellut...". Keskeytin lauseen kysymällä että "ootko itte ajatellu että telkasta tulee just lätkämatsi" ja vetäisin oven kiinni.
 
Mulle alkoi kerran yksi jehova puhumaan jostain diipadaapaa-jutusta, ja kun mä sanoin, että näytäpä mulle tästä mun Raamatusta se kohta missä noin sanotaan. Ei näyttänyt, eikä koskaan tullut takaisin. Bye bye. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä sanoin aikoinaan, että olen jo saanut verensiirtoja, joten mun kohdallani peli on jo menetetty. Eivät tulleet enää sen jälkeen ovikelloa soittamaan.
Onko näin?? Mulle on ihan oikeasti laitettu synnytyksen jälkeen useampi pussi luovutettua verta.
 
Yleensä osaan sanoa nätisti ja olla kohtelias, mutta puhelinmyyjät ja jehovantodistajat on sellaisia, joille mulla ei riitä ystävällisyys. Aikoinaan kun mulla ei ollut salaista numeroa ja joku puhelinmyyjä soitti, löin joko samantien puhelimen kiinni tai sanoin enintään, että ei kiinnosta ja löin sitten vasta puhelimen kiinni. Nyt kun on salainen numero ollut jo pari vuotta, niin ei ole tarvinnut enää pelätä niiden soittoa.

Ja jehovantodistajat jos tulee mun oven taakse ja tiedän, että ne ovat siellä, niin en avaa ovea. (jostain syystä heillä on ollut tapana ajoittaa käymisensä oven takana ramppaamiseen juuri samalla kellonlyömällä.. ) Kerran sitten satuin olemaan päiväunilla ja ovikellon soidessa menin ovelle ja avasin sen.. Kun huomasin heidän seisovan siinä ja he olivat tervehtimässä, niin siinä samassa huomasin sanovani "voi vitt*" ja vedin oven kiinni. :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:
Onko näin?? Mulle on ihan oikeasti laitettu synnytyksen jälkeen useampi pussi luovutettua verta.
Eivät ainakaan tulleet uudestaan :D En viitsinyt mainita, että en kuitenkaan ole saastuttanut itseäni naisen kanssa, joten sikäli olisin potentiaalinen henkilö niiden 144 000:n joukkoon.

 

Yhteistyössä