Miten itse suhtautuisit(parisuhdeasiaa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auts..

Vieras
Kyselen ihan fiilispohjalta mielipiteitä, kun tässä ei kuulema ole mitään ihmeellistä ja kaikkihan sitä tekee..
Olemme saaneet mieheni kanssa ihan kivan "pienen" riidan aikaiseksi tältä päivältä (lisäksi kaikkiien ihanien sanomisien)...
Okei uus vuosi tuli ja menim kaikille hyvää vuotta 2010!!!
Sovittiin miehen kanssa (siis kuulema minä yksin sovin, ollaan 3 lapsinen perhe) kun tuttava pariskunta tulee lapsiensa kanssa istumaan iltaa ja viettämään uutta vuotta, että mieheni ottaa alkoholin kanssa iisisti, rajallisesti (minä itse join 1. lonkeron, enkä muutenkaa alkoon menevä)... Noh hän osti lavan olutta, tulee kuulema edullisemmaksi... Lupasi että ei tyhjennä kuitenkaan koko lavaa... Otti siitä useamman kuiteskin.
Aamulla kun heräsin ja mies lasten kanssa oli noussut aikaisemmin kuin minä ja mies siinä sivussa oli korkannut aamutuimaan lavan loppuun... Kuulema huonon hapetuksen ja olotilan vuoksi = korjaussarjaa... Ja sama rupeama jatkui iltaan asti, käytiin useaan otteeseen hakemassa vielä lisää kun siihen oluenmakuun taas päästiin.
Eli mies ollut 2 vrk.tta tässä alkoholin alaisena...
Jos miehesi lupaa sinulle aamulla (tai sanoo) että ottaminen jää siihen eiliseen ja on kuitenkin ottaa selkäsi takana niin miten suhtaudut( Meillä mm. löytyi piilopulloja pitkin piha)... Niin pitäisikö sinun voida luottaa miehesi sanaan, jos hän kerta niin sanoo vai onko kaikki vain sinun ongelmaa jos et pysty suhtautumaan miehesi ottamiseen? Ja sitten ihanat puheryöppäykset kun huurteista nautittu... Miehesi puhuu sellaisista asioista oluen voimalla muille mitä olet itse omissa ajatuksissasi ja luottamuksella miehelle kertonut, onko ihan ok?

Ei olisi ok.
Mutten osaa kuvitella tilannetta omalle kohdalle, koska en ole ollut, en ole nyt, enkä ajatellut tulla olemaan sellaisen miehen kanssa, jolle alkoholi on ongelma.
Sitä saa ottaa kun itse tietää rajansa. Mä en nalkuta, natise ja latele sääntöjä täällä muistakaan asioista, mä en sitä aikuiselle ihmiselle halua tehdä myöskään alkoholin suhteen.

Ei todellakaan ole ok. Alkoholiriippuvainen on jokainen joka selittää mitään valheellista itselleen tai toisille juomisensa määrästä, oli semäärä sitten lasi tai lavallinen. Ei missään nimessä pidä hyväksyä eikä varsinkaan antaa lasten olla siinä mukana.

Ei ole ok, enkä luottaisi sanaan. Alkoholismi on sairaus, pullo latelee säännöt, vaikka oltais sovittu mitä. Tosi ikävää myös kun juttelee luottamuksellisia juttuja ulos. Voitte kuitenkin tämän selvittää, jos vaan löytyy tahtoa. Tietysti vaikeinta on saada mies ymmärtämään, että tämä on ongelma. Ei lapsiperheessä juoda lavallista olutta noin vaan. Tai siis niin ei pitäisi olla. Tsemiä kovasti.

Öö. Siis kaljan paljousalennushan on juuri tuon takia kielletty ja sen takia nykyään lava maksaa saman verran kuin 24 tavallista pulloa/tölkkiä/whatever.

Minä en tuota katselisi, joko mies hoitoon tai ero.

En pitäisi miehenä tuollaista. mies kantaa vastuun jos on siittänyt lapsia. Miten lastenhoito onnistuisi jos sinäkin joisit kaljaa tuossa määrin?
miehesi on yhtä lailla velvollinen hoitamaan tekemänsä laset ja kotityöt jne.

Juu, miehesi on alkkis. Ja on yhtä tyhjän kanssa nalkuttaa juopuneelle ukolle, jolla on kyltymätön jano ja pulloittain kaljaa odottamassa. Minä olisin pakannut kampsuni ja lähtenyt evakkoon.

"Ja sitten ihanat puheryöppäykset kun huurteista nautittu... Miehesi puhuu sellaisista asioista oluen voimalla muille mitä olet itse omissa ajatuksissasi ja luottamuksella miehelle kertonut, onko ihan ok?"

Ei ole ok. Mun mies on valitettavasti tällainen lörppö selvinpäinkin. Inhottava piirre ihmisessä. Sen mielestä se on vain huvittavaa. Itse olenkin lopettanut esim. lapseni koulutodistuksesta kertomisen miehelleni, koska nyt hän on julistanut jo eksälleenkin, että lapseni ei ole mikään hyvä koulussa. Keskiarvo on 8. :( Paska äijä.

Alkuperäinen kirjoittaja o:
"Ja sitten ihanat puheryöppäykset kun huurteista nautittu... Miehesi puhuu sellaisista asioista oluen voimalla muille mitä olet itse omissa ajatuksissasi ja luottamuksella miehelle kertonut, onko ihan ok?"

Ei ole ok. Mun mies on valitettavasti tällainen lörppö selvinpäinkin. Inhottava piirre ihmisessä. Sen mielestä se on vain huvittavaa. Itse olenkin lopettanut esim. lapseni koulutodistuksesta kertomisen miehelleni, koska nyt hän on julistanut jo eksälleenkin, että lapseni ei ole mikään hyvä koulussa. Keskiarvo on 8. :( Paska äijä.

kasin keskiarvo on varsin hyvä!

No jos tämäoli aivan ainutkertainen juttu niin antaisin olla,mutta jos miehelläsi on taipumusta tuohon tissutteluun ja varsinkin siihen että juo salaa tai salailee sitä ja vähättelee runsasta juomistaan niin..... silloin asia onkin aivan erijuttu.

Taipumusta on kyllä tissutteluun... Siitä ollaankin päästy huimiin "keskenäisiin perheriitoihin", kun minä tätä piirrettä en hyväksy. Mieheni on loisto isä, hoitaa lapset vaikka ottaisikin keittoa ja kontrolli pysyy aina, ellei sitten erikseen - hänen sanojensa mukaan lähde nollaamaan tilanne- ja lähde ihan ulos ulos kavereidensa kanssa (jota tapahtuu nykyisin melko harvoin) niin silloin tilanne toinen. Minä vaan inhoan mieheni alkoholin tissuttelua, mielestäni hänellä ongelma jos tarvitsee lähes päivittäin ottaa muutama rentoutuakseen tms. Olen koittanut vääntää rautalangasta että alkoholi, perhe ja lapset ei välttämättä paras yhtälö, kuin ei parisuhteenkaan kannalta (nähtiinhän se taas tässä perinteisessä matti-tragediassa), eikä ehkä kovin kauaskantoinenkaan ellei toinen osapuoli/ koko perheen lisäksi omaa rautahermoja. Eihän se sinänsä käytännössä paha ole jos ottaa esim. 1-2, eikä persoonakaan siitä muutu - mutta sekun ei aina siihen jää ja sitten se periaate, miksi pitää ottaa... Ja meillä ainakin monasti tilanteet kärjistyy siihen kun mies on ottanut ja sitten "hyvin rentoutunut" niin saattaa sanoa sellaisia asioita, jotka loukkaavat minua (kun muuten on vaan pitänyt niitä sisällänsä, eikä ole selvinpäin viitsinyt ottaa puheeksi) ja yleensä tilanne kärjistyy kovin ilkeämieliseksi käyttäytymiseksi (piikittelyä ym. pahoja satuttavia sanoja...)
Voih, kyllä olen jonkun kerran pakannutkin muksut matkaan ja lähtenyt "maanpakoon" kun mitta tullut täyteen ilkeilyä ja alkoholia. Viimeksi otin ja lähdin (n.3vkoa sitten) lasten kanssa ulkomaille reissuun (ei nyt kovin kypsä ja aikuismainen ratkaisu) ja jätin kirjeen miehelle mietittäväksi. No mies oli ottanut ilon irti matkastamme ja veti soppaa koko 3.n päivän ajan. Sen jälkeen sitten morkkisten kera rauhoittuikin ja tuloksena oli tipattomat arkipäivät sekä viikonloput, aina tuohon viime tiistaihin. Olin todella onnellinen tästä ajasta, tuntui että parisuhteemmekin oli parempi kuin piiitkään aikaa ja siitä sanoinkin miehelle kiitosten ja kannustusten kera! Sellaisenkun elämän, perheen ja parisuhteen saisi niin olisin onnellinen.