miehen mielestä minä olen räkyttävä havukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuullostaa kovasti siltä, että miehellä on pahoja ongelmia ja omaa tuntoaan rauhoittaakseen syyttää aapeeta kaikesta ja puolustaa omaa käytöstään sillä, ett'ä aapeessa vikaa.
Voisit sanoa miehelle, että jos sinä et olisi tuollainen, ei sinun tarvitsisi nalkuttaa asioista.
Sinun ei tarvitse sietää tönimistä tms. tuosta ei ole enää pitkä matka lyömiseen.

Nämä kotityöt ja niiden tekemiset ovat iänikuisia riitoja perheissä. Kun toinen on sitä mieltä, että se, joka on töissä, on ansainnut vapaansa työn jälkeen. Ja toinen kun on koko päivän kotona lasten kanssa, odottaa , että töistä tuleva ottaa oman vastuunsa kotiasioista.
Minusta ei kumpikaan ole oikeassa tai väärässä. Pitäisi pystyä löytämään se kultainen keskitie. Vaikeaahan se voi olla, mutta ei mahdotonta.
Ongelma tulee usein siitä, että töissä käyvän on vaikea nähdä, mitä päivän aikana kotona tapahtuu ja voi tuntua, että siellä vain maataan ja lekotellaan. Kun nuo kotityöt ovat loputon vuori; tiskaat astiat ja hetken päästä sama taas edessä.
Kun monen silmissä se kaaos, joka oli aamulla töihin lähtiessä, on sama myös palatessa, voi tulla ajatus, ettei se kotona oleva ole laittanut kortta ristiin.
Paras ratkaisu olisi aina se, että molemmat kokee sen kotona olemisen, mitä se käytännössä on.

Itse olen huomannut 18v kotiäityiden jälkeen, että onpas töissä helppoa ja leppoisaa. Mutta tämä ei tietenkään päde kaikkiin töihin, en tarkoita sitä. Mutta jos pääsen päivällä töissä helpolla, niin tulee kyllä korkojen kanssa kotona, kun kaikki kotityöt pitää mahduttaa vähemmille tunneille.

Yhteistyössä