Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Siis miehen vaimohan ei ole tehnyt ilmeisesti juuri mitään liittonsa eteen. Hän on selkeesti ainakin siinä suhteessa täysin syyllinen suhteen huononemiseen (muista asioista mies ei ole kertonut, joten niitä ei voi edes tietää). Seksitön liitto varsinkin noin pitkä aika, ei ole mielestäni mitenkään hyväksyttävää. Sympatiani on ihan vallan miehen puolella.
Mutta pointtini on vain tämä, että vaikka vaimo tekisikin noin, niin OIKEUTTAAKO se miehen sitten tekemään AVIORIKOKSEN? Oikeuttaako se miehelle, että saa tehdä mitä haluaa, koska toinen ei anna seksiä? Tästä on siis kysymys.
Vaikka toinen käyttäytyy miten käyttäytyy, ei se silti oikeuta toista käyttäytymään selkeästi myös väärin. Vielä se, että mies jopa itse harkitsee asiaa ja oikein suunnittelee pettävänsä, tekee siitä asiasta vieläkin pahemman. Jos mies olisi vaikka kerran vahingossa "hairahtunut" seksin puuttumisen takia ja olisi syvästi pahoillaan siitä eikä haluaisi tehdä sitä enää, olisi teko jotenkin "inhimillisen virheen" tekemä. Mutta että oikein suunniteltuna...
Alkuosa meni oikein. Loppuosastakin pitkälti olen näin ajatellut. Mutta kun tilanne on mikä on niin mielestäni oikeuttaa. Vaikka sitten peräti suunniteltuna.
Tuossa olet tosi väärässä. MIkään ei OIKEUTA toista tekemään väärin. Esim. jopa ap pyysi anteeksi kun sanoi honoa luuskaksi takaisin, vaikka hono selkeesti sitä haukkui aluksi. Mutta hän tuli pyytämään anteeksi, koska oli tehnty silti väärin.
Sen tiedän, että jos menet pettämään ja tulet sanomaan sen vielä niin, että minä sen kuulen. En anna sinulle enää sympatiaa. Et ole niitä sen jälkeen enää ansainnut, koska olet itse tehnyt väärin ja vieläpä suunnitellusti, eikä edes omatunto kolkuta ( ? ). Luulen, että aika moni muukin miettii samanlailla.
Tuskin saat myöskään sukulaisiltasi tai edes lapsiltasi enää mitään sympatiaa. Aviorikos on kuitenkin aika suuri rikos, jolloin joutuisit automaattisesti "syyllisen" penkille. Pahassa lykyssä suhde kaatuu tällöin sun mokailuun ja tuo vaimosi pihtaus hukkuu täysin vallan tuon rikoksen alle. Kukaan ei varmaan edes tiedä vaimosi pihtailusta (ellet sitä ole kaikille toitottanut muuallakin kuin täällä palstalla) joten kaikki ulkopuolisetkin näkevät vain sinun pettämisesi. Sympatiat lähtevät hyvin helposti myös muilta.
Siis tee fiksusti ja unohda nuo ajatuksetkin. Joudut itse vaan syntypuulle, ja voit saada jopa omantunnon tuskia asiasta.
Tämänkin takia monta kertaa epäilen näitä "se sika petti minua" threadeja
Koska lähtökohdat tälläiselle keskustelulle ovat epätasa-arvoiset, niissä asetutaan aina naisen (heikomman?) puolelle, lähes automaattisesti.
Ja naiset helposti vetoaakin siihen tiedostaen tai tiedostamatta.
Ruvetaan esittämään uhriroolia sillä kyllä saa kaikkien sympatiat puolelleen, olet oikeassa siinä piparsuu.
Mutta se on vääryys joka on korjattava tietysti, eikö ?
Minkä koen ongelmana on se että sinulla on uskonnollinen näkemys joten sinulle on vain tärkeintä säilyttää se että "pettää ei saa", millään muulla ei ole niin merkitystä.
avioerokin on ok ja perheen rikkominen kunhan ei petetä.
Tuskin Jumala sitä tarkoitti näillä ´lailla´ :
Olen samaa mieltä monesta asiasta mitä kirjoitit, mutta tuon ajattelutavan seuraamukset ovat kyllä aika karmeat.
Mies joutuu kärsimään teki mitä tahansa ja nainen pääsee kuin koiraveräjästä. :