Miten ihmiset saa lihotettua muka itsensä jouluna?

Itse varmaan laihduin kun oli aikaa lenkkeillä koko perheen kanssa ja sitä jouluruokaa nyt ei ainakaan pysty syömään muutamaan kertaa enempää, eikä minun mahani ainakaan määräänsä enempää vedä. Suklaatakaan tuskin kukaan pystyy vetämään niin, että lihoisi.

Olen kyllä lihava, mutta en minä ainakaan jouluna liho :D
 
"Jenis"
Ai että ei voi vetää suklaata lihomiseen asti :-O 100 grammassa on 500 kcal, mun normi päiväkulutus on 1500, eli 300 g suklaata itessään jo riittää tohon. Siihen päälle jouluruuat, riisipuurot, lanttulaatikko (käytännössä kermaa ja voita), muutama joulutorttu ja avot :D
 
"Quu"
No ei suklaata kyllä kovin paljon tarvitse syödä, että siitä tulee hurjasti ylimääräisiä kaloreita. Yhdessä konvehtissa on muistaakseni kuitenkin yli 50 kaloria. Äkkiä niitä menee, sanotaan vaikka 6 ja 300 kaloria on jo paljon pelkästä suklaasta.
En nyt sano, että paljon ehtii lihoa joulun aikana, ellei ole kauhea ahmatti, mutta kyllä minä ainakin tunsin oloni tukalaksi. Liikaa tuli syötyä ja herkuteltua ja istuttua sohvalla vieraiden kera sen sijaan, että olisi ollut jumpassa tai juoksulenkillä...
 
"minäminä"
Meilläpä lihottiin aika hyvin! Itse lihosin joulukuun aikana 27 kiloa, eli 60 kilosta 87 kiloon ja mieskin lihosi pari kiloa. Tämä vaati mm. 4 kymmenkiloista joulukinkkua ja 18 kiloa suklaata.
 
Tämähän riippuu täysin siitä, kauanko joulun lasketaan kestävän. Muutamassa päivässä tuskin mitään merkittäviä muutoksia saa painossaan aikaan, vaikka yritys olisi kuinka kova, mutta esim. kuukaudessa tulosta epäilemättä jo tulee. Liikunta kokonaan pois ja lujasti mässyä tilalle, niin kilo per viikko ei liene ihan mahdottomuus.
 
"minttu"
No me herkutellaan mm. juustoilla. Jotka ei suinkaan ole kevyimmästä päästä. Suolaisiakin osa joten osa kiloista on "pöhötystä". Muulloin liikutaan paljon, maalla kun asutaan niin puittteiden ylläpito vaatii jo paljon hommaa.Jouluna himmataan senkin suhteen ja vaan lasikotellaan.

Sinällään ei kilot haittaa. On tammikuu ja kun vaan taas vähän pakastaa niin puusavotta odottaan. Sinne ne karisee herkkukilot metsään.
 
kinkuton joulu
[QUOTE="minäminä";27801521]Meilläpä lihottiin aika hyvin! Itse lihosin joulukuun aikana 27 kiloa, eli 60 kilosta 87 kiloon ja mieskin lihosi pari kiloa. Tämä vaati mm. 4 kymmenkiloista joulukinkkua ja 18 kiloa suklaata.[/QUOTE]

Öö okei? Miksi söitte 40 kiloa kinkkua ja 18 kiloa suklaata? Eikö siitä tule jo huono olo?
 
66668888
Kyllä voi lihoa. Itse en syö vuoden aikana suklaita karkkeja tms, mutta jouluna tulee sitten syötyä koko vuoden edestä, etenkin kun suklaarasioita tulee lahjaksikin joka suunnalta. Lisäksi on piparia, joulutorttua, glögiä, homejuustoja yms...
 
Se on se suola, joka kerää nesteet elimistöön, kalat on suolaisia, kinkku on, juustot on.

Ja kyllähän juustot sekä suklaat nostattaa painoa, jos niitä paljon joka päivä vetelee ja paljon.

Vanha sanonta menee: Ei se mitä syöt joulun ja uuden vuoden välillä vaikuta läheskään niin paljon ku uuden vuoden ja joulun välillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Joo, ja sit kukaan muukaan ei voi :D. Älä nyt viitsi edes teeskennellä ettet ymmärrä :saint:.
en minä niin sanonut. Kerroin vaan, että itse söin yhden suklaapalan. Olen vaan kuunnellut kun ihmiset puhuvat, että jouluna syödään, syödään, syödään. mutta eihän ihminen pysty määräänsä enempää syömäänkään. Varsinkaan jouluruokia. Ilmeisesti sitten voi :)
 
Ken guru
en minä niin sanonut. Kerroin vaan, että itse söin yhden suklaapalan. Olen vaan kuunnellut kun ihmiset puhuvat, että jouluna syödään, syödään, syödään. mutta eihän ihminen pysty määräänsä enempää syömäänkään. Varsinkaan jouluruokia. Ilmeisesti sitten voi :)
O.K. Mietin vain kun otsikko oli:

Miten ihmiset saa lihotettua muka itsensä jouluna?
 
"mie"
Minäpä lihoin pari kiloa, ei vaan tullut liikuttua samalla lailla kuin arkena, jolloin käyn jumpassa yms. Nyt jumpat joulutauolla ja aika mennyt lasten kanssa kotosalla niin etten ole ulos ehtinyt lenkillekään. Sukulaisia kestittäessä ja herkkuja (suklaata) syöden mennyt nämä pari viikkoa.
 
"jouluihminen"
Kyllä voi lihoa. Itse en syö vuoden aikana suklaita karkkeja tms, mutta jouluna tulee sitten syötyä koko vuoden edestä, etenkin kun suklaarasioita tulee lahjaksikin joka suunnalta. Lisäksi on piparia, joulutorttua, glögiä, homejuustoja yms...
Kun normisti pitää tiukkaa rajaa syömisien suhteen ja jouluna syö senkin edestä, lihoo varmasti parissa viikossa pari kiloa. Mulla on semmonen tyyli, että en kiellä arkena itseltäni oikeastaan mitään, niin ei tule sitten "luvan kanssakaan" ahmittua. Tämä on ihan opeteltua. Syön kuitenkin mielestäni ihan ok terveellisesti. Nytkin on kaapissa pari ihan avaamatonta joulukonvehtirasiaa eivätkä ne siellä häiritse. Palan - kaksi nappaan kahvin kanssa ja jos tulee vieraita, laitan tarjolle.

Kuten joku tuossa kirjoitti, jouluna on aikaa olla ulkona. Vaikka ei harrastaisi mitään hikijumppaa, minulla ainakin kertyy arkiliikuntaa ihan kivasti. Kun tekee tietoisen päätöksen kävellä ja potkutella parin kilometrin matkat, ei tule tunkkainen olo.
 
"vieras"
Noo, minä ainakin kiskoin joulutorttuja ja glögiä (herkkuani) pitkin joulukuuta. Suklaata söin joka päivä ainakin viikon ajan, ja lisäksi herkuttelin viinillä ja juustoilla. Että helposti saa itsensä lihomaan. :D
 
[QUOTE="ned";27801681]No, kävitkö ap vaa'alla, että näet tuliko sitä painoa vai ei? Kun aloituksessa sanot, että VARMAAN laihduit...[/QUOTE]

en käy vaa´alla. Vihaan vaakaa. Kyllä sen tuntee ihan omasta olostakin kuinka on ja vaatteiden sopivuudesta. Vaaka on saatanasta :D
 

Yhteistyössä