Miten ihmeessä jotkut uskaltaa nukuttaa lasta ulkona ilman valvontaa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ei vittu mitä juttua tolla irinalla. :D :D Ja sitten puolustellaan sitä, että pienenkin vauvan on hyvä mennä yökylään, jotta äiti saa latautua. Ei tartte laittaa yökyläilemään vauvaa, kun annan sen nukkua rauhassa kunnon päikkärit ja todellakin joo ulkona. Tosin kuopus nyt jo pian 2v, mutta ulkona tälläkin hetkellä unilla.

Joskus vain laiskailen ja ei muuten hävetä sitten tipan tippaa. Ja joskus olen tosi ahkera ja teen vaikka mitä. Joskus jotain siltä väliltä.

Ja en tod. ala työnnellä jopa 3-4h noita rattaita pisin poikin kylää, jotta voisin vahtia sillä tavalla koko ajan. Mitähän noi isommatkin ois tykänneet, kun oltais kävelty ees taas vaunujen kans joka iltapäivä nelisen tuntia ulkona ettei kukaan pölli meiän vauvaa.

Koittakaa nyt tajuta, että toi ei nyt IHAN oo joka päiväistä.
 
Aikoinani nukutin pihalla, ikkunan alla ja itkuhälyn kanssa. En koko aikaa tuijottanut lasta ikkunasta, vaan tein samalla kotitöitäkin ja kävin jopa vessassa ;) . No joo, jos pelkää, niin kannattaa linnoittautua kotiin, koska voi sen lapsen joku napata vaikka vanhemman kädestä kaupassa :saint: :saint:
 
tiuku
No mä luotan että vauvassa on ihan hyvä hälytysjärjestelmä jo itessään, noin niinkuin pikkulintujen ja oravien varalta. Ei ne meidän tiaiset siltä kuitenkaan silmiä päästä noki.

Tuossa pihalla nukkuu, talvella oon ottanut terassille pois räystään alta, muuten on keittiön ikkunan alla. Välillä vilkaisen, mutta en usein, ja yleensä en kato harson alle lainkaan jos vaikka onkin hereillä että nukahtaisi helpommin uudelleen.

Itkuhälytintä ei ole eikä tule. Kyllä mä sen itkun kuulen vaikka olis joka läpi kiinni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on lapset aina nukkuneet päiväunet sisällä. En tajua ulkona nukuttamisen ideaa ollenkaan, helpommalla pääsen kun pistän lapset unille omiin sänkyihinsä :)
Tajuatko muuten raittiin ulkoilman merkityksen ihmisen hyvinvoinnille?
Tähän on hyvä esittää taas kerran kysymys. Miksi muualla maailmassa lapsia ei nukuteta ulkona ja silti muuallakin vastaavan elintason maissa lapset ovat terveitä, älykkäitä ja niistä tulee useimmiten vielä fiksumpia kuin suomalaisista. Jos sata vuotta sitten Ylppö päätteli, että parasta on palelluttaa lapset jo ekojen kuukausien aikana pakkasessa niin vieläkin nämä idiootit uskovat sen kritiikittömästi. Onneksi tämä lapsi oli peitelty suojaavaan lumeen pakkaselta piiloon. Tosiasia on, että lapsi nukkuu hyvin juuri siellä missä se on opetettu nukkumaan ja ulkoilla voi sitten muutenkin.
Laiskojen akkojen touhua vauvojen ulkona nukuttaminen.

 
En ole koskaan ymmärtänyt miten joku voi jättää vauvan nukkumaan yksin ilman valvontaa. Riskejä on vaikka kuinka paljon joita on nähty lehtien palstoillakin, milloin joku vie vauvan tai vaunut vierii järveen tai lähipiirissäkin joku pieni eläin on mennyt vaunuihin tms. En mä ainakaan uskaltaisi jättää vauvaa yksin ulos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on lapset aina nukkuneet päiväunet sisällä. En tajua ulkona nukuttamisen ideaa ollenkaan, helpommalla pääsen kun pistän lapset unille omiin sänkyihinsä :)
Tajuatko muuten raittiin ulkoilman merkityksen ihmisen hyvinvoinnille?
Minä en ymmärrä, miten raittiin ulkoilman tärkeys liittyy siihen, että lapsi nukkuu sisällä eikä ulkona.
 
laiskureita kaikki tyynni
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on lapset aina nukkuneet päiväunet sisällä. En tajua ulkona nukuttamisen ideaa ollenkaan, helpommalla pääsen kun pistän lapset unille omiin sänkyihinsä :)
Tajuatko muuten raittiin ulkoilman merkityksen ihmisen hyvinvoinnille?
Minä en ymmärrä, miten raittiin ulkoilman tärkeys liittyy siihen, että lapsi nukkuu sisällä eikä ulkona.
Juuri niin. Äiti käy ilmeisesti vain pari kertaa päivässä ulkona viemässä lapsen nukkumaan. Yht. n. 10 min. Muuttakaa aikuisetkin telttaan asumaan, niin saatte raitista ilmaa koko vuorokauden.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on lapset aina nukkuneet päiväunet sisällä. En tajua ulkona nukuttamisen ideaa ollenkaan, helpommalla pääsen kun pistän lapset unille omiin sänkyihinsä :)
Tajuatko muuten raittiin ulkoilman merkityksen ihmisen hyvinvoinnille?
Minä en ymmärrä, miten raittiin ulkoilman tärkeys liittyy siihen, että lapsi nukkuu sisällä eikä ulkona.
No, se on sun häpees :)
 
vieras
Asiasta toiseen. Miksi useimmissa lapsiperheissä haisee ihan ällöttävän tunkkaiselle, Ei kuulemma voi tuulettaa, kun lapset on lattialla ja vetää ja ne saa kylmää. Sitten viedään ne lapset ulos pakkaseen nukkkumaan. Mikä logiikka?
 
Nukutan edelleen kotona pihalla. Vaunuista on näköyhteys sisälle kokoajan ja jos joku tulee meidän pihaan, hänen on käveltävä pitkän matkaa ikkunoiden edessä. En aina ole niin, että näen pihalle, mutta sen joka pihalle tulee on varauduttava siihen, että meiltä joku ikkunasta näkee.

Mutta tossa oltiin taas vanhempieni luona ja nyt kun pihalla on lumivallit, niin vaunut jätin pihatielle oven eteen, eikä ikkunoista ole näköyhteyttä vaunuihin. Helpostikin joku olisi voinut vauvan käydä nappaamassa :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiasta toiseen. Miksi useimmissa lapsiperheissä haisee ihan ällöttävän tunkkaiselle, Ei kuulemma voi tuulettaa, kun lapset on lattialla ja vetää ja ne saa kylmää. Sitten viedään ne lapset ulos pakkaseen nukkkumaan. Mikä logiikka?


Eriasia on nukkua toppahaalarissa vällyjen alla, kuin leikkiä lattialla. Meillä ainakaan ei pikkuisen leikit suju makupussissa maaten tai toppahaalari päällä
:/ Toisaalta ei se nopea tuuletus lattioita kylmennä kuin hetkellisesti.
 
irina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei vittu mitä juttua tolla irinalla. :D :D Ja sitten puolustellaan sitä, että pienenkin vauvan on hyvä mennä yökylään, jotta äiti saa latautua. Ei tartte laittaa yökyläilemään vauvaa, kun annan sen nukkua rauhassa kunnon päikkärit ja todellakin joo ulkona. Tosin kuopus nyt jo pian 2v, mutta ulkona tälläkin hetkellä unilla.

Joskus vain laiskailen ja ei muuten hävetä sitten tipan tippaa. Ja joskus olen tosi ahkera ja teen vaikka mitä. Joskus jotain siltä väliltä.

Ja en tod. ala työnnellä jopa 3-4h noita rattaita pisin poikin kylää, jotta voisin vahtia sillä tavalla koko ajan. Mitähän noi isommatkin ois tykänneet, kun oltais kävelty ees taas vaunujen kans joka iltapäivä nelisen tuntia ulkona ettei kukaan pölli meiän vauvaa.

Koittakaa nyt tajuta, että toi ei nyt IHAN oo joka päiväistä.
Niin on, TEILLÄ. Huoh. miksi hankkia lapsia, kun heitä ei halua hoitaa :/
 
sisällä
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asiasta toiseen. Miksi useimmissa lapsiperheissä haisee ihan ällöttävän tunkkaiselle, Ei kuulemma voi tuulettaa, kun lapset on lattialla ja vetää ja ne saa kylmää. Sitten viedään ne lapset ulos pakkaseen nukkkumaan. Mikä logiikka?


Eriasia on nukkua toppahaalarissa vällyjen alla, kuin leikkiä lattialla. Meillä ainakaan ei pikkuisen leikit suju makupussissa maaten tai toppahaalari päällä
:/ Toisaalta ei se nopea tuuletus lattioita kylmennä kuin hetkellisesti.
eikö ne sit voi nukkua vällyissään sillä aikaa kun tuuletetaan?
 
km
Mulla pitää olla aina näköyhteys vaunuihin jos vauva nukkuu pihalla, siitäkin huolimatta, että olis itkuhäläri käytössä. En sais mielenrauhaa jos en koko ajan näkisi vaunuja.
 
meillä
tykkään nukuttaa vauvaa vaunuissa, ulkona, takaterassilla, ikkunan alla, josta nään oikeestaan koko ajan siihen, en katso tietenkään koko aikaa, mutta avara kämppä, ja isot ikkunat, toimii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ajattelit toteuttaa jatkuvan näköyhteyden? Tuijottamalla vaunuja ikkunan läpi?
Työntämällä itse vaunuja päiväunien ajan.
No tämä nyt voi ekan lapsen kohdalla onnistua, mutta useamman lapsen kanssa on pikkasen muutaki tekemistä, ku työnnellä vaunuja tuntikausia päivässä.
 

Yhteistyössä