Miten ihmeessä ehtii tehdä kaiken?

Eihän nyt yhtenä iltana kaikkea noita kai tarvitsekaan tehdä? Mä olen tehnyt periaatepäätöksen pyykinpesusta, etten pese kuin sunnuntaisin, koska silloin sähköäkin saa halvempaan hintaan ja viikolla ei tarvitse stressata pyykinpesusta. Imuroidakaan ei joka päivä tarvitse, ei meillä ainakaan. Kaupassa käyn pari kertaa viikossa, joskus haetaan nopeasti jotain täydennystä lisäksi.
Ootko vasta mennyt töihin? Se ottaa aikansa, että rumbaan tottuu, mutta kyllä siihen tottuu :)

Kotihommat hoituu. Tiskikoneen täyttö ja ruuan laitto töiden jälkeen, pyykit pesen vapaa päivinä ja silloin siivoilen myös muuten, mutta niitä kavereita kyllä näkee liian harvoin.

Ruokaa laitat sellaisen satsin aina kerralla ettei joka päivä tarvitse, kaupassakin voi käydä silleen että ostelee enempi tai sitten piipahtaa joka päivä töistä tullessa. Pyykit, imurointi ja tiskit heti kun sisälle tulee, älä istahda huilimaan sitten ei saa mitään aikaiseksi. Sit pieni lepohetki ja sit jos olet sopinut käynnin jonnekin niin kyllä sitä löytää energiaa takapuolen nostamiseen. Itse tosin olen noi ystävien luona käynnit lopettanut, en viitsi enää.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
tuntuu ettei aikaa jää enää mihinkään....

Olisko vika yhtään organisoinnin puutteessa? Ja mies kotihommiin kans!

Näin meillä. Kaupassa käydään kahdesti viikossa (miehen heiniä). Usein laitan pyykkikoneen päälle heti kun tulen töistä, se tulee siinä itsekseen. Sitten laitan ruoan tulemaan ja tyhjennän astianpesukoneen + viikkaan mahdolliset kuivat pyykit. Toisinaan myös imuroin tässä välissä. Sitten kun mies ja poika tulee kotiin n. klo 16.30, syödään, ripustan pyykit, leikitään ja rentoudutaan perheen kesken. Poika menee nukkumaan tuossa 19.30 kinkamilla, sen jälkeen ehtii vielä itse (myös mies) lenkille tai kavereita tapaamaan tms. Isommat siivoukset tehdään vuorotellen tai yhdessä vapaapäivinä tai viikonloppuisin; silloin jää aikaa enemmän myös harrastuksille ja ystäville sekä perheen kesken yhdessäoloon.

Äläs nyt taas kiihdytä kotiäitiarmeijaa, kun sitähän pääsee päiväksi (tai yöksi) töihin lepäämään ja voi sitten aikuisseurassa akkunsa ladanneena tulla ruokittujen, ulkoilutettujen ja viriketoimitettujen lasten kanssa siistiin kotiin ja tehdä mitä ikinä mieli tekee!

Niin, kärjistettyä... tiedän, mutta jotain tän tyylistä joku aina jauhaa näissä kotiäiti vs. työäiti-jutuissa...

Oikeesti kaikki sympatiat on sun puolella, tiiän just tuon tunteen :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Äläs nyt taas kiihdytä kotiäitiarmeijaa, kun sitähän pääsee päiväksi (tai yöksi) töihin lepäämään ja voi sitten aikuisseurassa akkunsa ladanneena tulla ruokittujen, ulkoilutettujen ja viriketoimitettujen lasten kanssa siistiin kotiin ja tehdä mitä ikinä mieli tekee!

Niin, kärjistettyä... tiedän, mutta jotain tän tyylistä joku aina jauhaa näissä kotiäiti vs. työäiti-jutuissa...

Oikeesti kaikki sympatiat on sun puolella, tiiän just tuon tunteen :hug:

musta vaan tuntuu että ihan kauheeta elää näin kun ollaan kotona vasta viideltä niin kuin tänäänkin ja sitte ruoan teko ja kuudelta syötiin...puol seiska mentii suurinpiirtein suihkuu ja nyt pojat jo nukkuu ja itsekin oon niin väsy etten jaksais kotitöitä edes ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Ruokaa laitat sellaisen satsin aina kerralla ettei joka päivä tarvitse, kaupassakin voi käydä silleen että ostelee enempi tai sitten piipahtaa joka päivä töistä tullessa. Pyykit, imurointi ja tiskit heti kun sisälle tulee, älä istahda huilimaan sitten ei saa mitään aikaiseksi. Sit pieni lepohetki ja sit jos olet sopinut käynnin jonnekin niin kyllä sitä löytää energiaa takapuolen nostamiseen. Itse tosin olen noi ystävien luona käynnit lopettanut, en viitsi enää.

nii..kaipa tähän tottuu joskus

Ja vielä kun tekee vuorotyötä ei saa ikinä luotua sellasta toimivaa ratkaisua, että päivä olis sujuva, kun työvuorot sotkee. No, ammattinsa on ite tietysti valinnut, niin ku ne vuorotyötkin, eli sikäli. Elä ota turhia paineita, ei täydellisyyteen kukaan pysty ja tarviiko siihen aina edes kurkottaa? Teet sen, minkä jaksat ja huomenna on uus päivä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Ja vielä kun tekee vuorotyötä ei saa ikinä luotua sellasta toimivaa ratkaisua, että päivä olis sujuva, kun työvuorot sotkee. No, ammattinsa on ite tietysti valinnut, niin ku ne vuorotyötkin, eli sikäli. Elä ota turhia paineita, ei täydellisyyteen kukaan pysty ja tarviiko siihen aina edes kurkottaa? Teet sen, minkä jaksat ja huomenna on uus päivä!

totta.kiitos sinulle kannustuksesta =) Pakko kohta mennä nukkumaan että aamulla jaksaa nousta...

Yhteistyössä