Mitä sinun pitäisi tehdä tänään? Motivaatioketju meille saamattomille :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laiska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
-hakea lapset päiväkodista; tästä vähän jo laistin ja meen bussilla enkä kävele, 2km matkaa ja omg on talvi niin tulee lunta ;)
-mennä kauppaan koska unohdin jugurtit ja fairyn
-pestä pari koneellista pyykkiä
-viikata ne rummutetut pyykit kaappiin :D
-motivoida 4vtä siivoamaan huonettaan
-käydä postittamassa yksi paketti
-siivota keittiö
-siivota naulakon päälinen, lasten koreissa on liikaa kamaa kun ne pursuu lattialle

[QUOTE="vierailija";25459416]Pitäisi käydä äänestämässä ja kaupungilla asioilla sekä ruokakaupassa. Ruoka pitäis laittaa ja etsiä kaapeista muutossa kadonneita muistikkuja (niin turhauttavaa, kun ei muista yhtään mihin ne ois voinu tulla laitettua..). Pitäs etsiä myös varastosta sopivaa kangasta, jolla vois korjata leikki-ikäisen puhkimenneet haalarin polvet.

Sit pitäs tehdä kesken eräistä käsityötä sekä suunnitella lahjaa sukulaisen 60 .v. synttäreille. Siinä nyt jotain hommia, en varmaan kaikkia luetellut, ja saatan tehdä paljon muutakin mitä tuossa lukee...[/QUOTE]

Olipas tää tosiaan hyvä ketju, piristi mieltä ja auttaa tarttumaan toimeen. Te useat kun puhutte pyykkihuollosta, myös minun pitäisi pestä ja silittää vaatteet lapselle ja itelle niitä lauantain 60 vuotisjuhlia varten, mutta ehdinhän huomennakin.

Kävin äänestämässä ja ruokakaupassa. Hyvä mieli tuli kun sai äänensä annettua, mutta ruokaostokset maksoi taas minun mielestä aika paljon, vaikka Lidlissä tapaankin käydä ja on halvempi kun muut kaupat... Vielä en tiedä mitä ruokaa laittaisin päivälliseksi.

[QUOTE="argh";25460948]muuttoa varten. Eikä yhtään kiinnosta!!! tsempatkaa mua, kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan.[/QUOTE]

Mä olen reilu kuukausi sitten muuttanut, ja olihan se kova homma mahduttaa kaikki tavarat isommasta pienempään asuntoon. Paras motivaattori oli se, kun oli päässyt alkuun niin siitä se lähti sitten innostuskin tulemaan kun sai suunnitella samalla uuden kodin sisustusta. Lisäksi mulla oli hyvä kaveri muuttoapuna, toki pakkasin yksin.

Motivaattorina mulla oli myös paljon limsaa, sipsejä sekä pitsaa, niitä oli helppo haukata hommien lomassa.

Tsempit muuttoon sulle !

Tänään ei ole juurikaan mitään pakollisia hommia. Kun nyt saisi vielä yhden lämpimän ruoan väännettyä ja vietyä lapset vielä toistamiseen pihalle, niin siinähän sitä olisi puuhaa tällä päivälle. Mies tulee vasta klo 20, joten sinne asti pitäisi jaksaa lasten kanssa. Nää pitkät päivät yksin lasten kanssa on vaan joskus niin piiiiiitkiä, varsinkin kun ei satu olemaan kerhoa tms. ohjelmaa.

[QUOTE="vieras";25461349]Tänään ei ole juurikaan mitään pakollisia hommia. Kun nyt saisi vielä yhden lämpimän ruoan väännettyä ja vietyä lapset vielä toistamiseen pihalle, niin siinähän sitä olisi puuhaa tällä päivälle. Mies tulee vasta klo 20, joten sinne asti pitäisi jaksaa lasten kanssa. Nää pitkät päivät yksin lasten kanssa on vaan joskus niin piiiiiitkiä, varsinkin kun ei satu olemaan kerhoa tms. ohjelmaa.[/QUOTE]

Minkäslaista kuvittelet olevan yksinhuoltajilla ? Huoh, ole kiitollinen jos toinen aikuinen on kaverina perheen arjessa.

töitä tarttis tehdä, imuroida, siivota keittiö ja vetää kuntopiiri illemmalla... oishan tuota muutakin mutta en taida jaksaa. Ruokakin on tälle päivälle valmiina :)

[QUOTE="pöh";25461376]Minkäslaista kuvittelet olevan yksinhuoltajilla ? Huoh, ole kiitollinen jos toinen aikuinen on kaverina perheen arjessa.[/QUOTE]

Ai, tarkoitatko tosiaan että ei yhtään saisi väsyttää ja tympiä kun vauva 5kk on valvottanut koko viime yön ja kaksi isompaa ovat jatkuvasti riehumassa tai uhmaamassa jos et kehitä heille tekemistä...? Iloinen, kiitollinen vaan pitäisi olla kun on sentään puoliso olemassa. Tuskin se minun voivottelemiseni on pois keneltäkään yh:lta. Tämä oli vain minun tuntemukseni tästä päivästä mitä kirjoitin, toisena päivänä fiilis on toinen. Ei tarvitse heti alkaa vähättelemään!

Tänään pitäisi

-imuroida + pestä lattiat [imuroitu, lattiat jäi pesemättä)
-järjestellä lastenhuone [lastenhuone järjestelty]
-siivota lemmikkien häkki [häkki siivottu]
-viikata pyykit vaatehuoneeseen [pyykit yhä viikkaamatta - mikä siinä onkin niin vaikeaa?;) Uudet sentään narulla kuivumassa..)
-leipoa kakku [leivottu]
-käydä kaupassa [tämän ulkoistin miehelle]
-yleistä järjestelyä [järjestelty]
-uusia lainat kirjastoon [tämän voisin vielä tänään saada aikaiseksi..]
-ulkoiluttaa koira [koiraa lenkitetty ihan kiitettävästi kauniissa talvisäässä :) tätä nyt ei ehkä velvollisuudeksi voi kutsua, mukavaa molemmille osapuolille!]
-jos aikaa on niin tehdä koulutöitä + nukkua päikkärit! [koulutyöt jäi seuraavaan päivään, 10 min päikkärit otin ja helpotti oloa]

Yhteistyössä