Mikä ei ole lepäämistä? Eli mitä saa tehdä, ilman että oikeastaan tekee mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikkea pitäisi tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikkea pitäisi tehdä

Vieras
Eli raskausmyrkytysepäilyn vuoksi pitäisi levätä, mutta seuraavia asioita olisi jonkun hyvä tehdä täällä:
- pestä pyykkiä
- imuroida
- pestä lattiat ja ikkunat
- kerätä likaiset astiat koneeseen
- inventoida koiran lelut ja vaatteet (niitä on PALJON) ja lahjoittaa ylimääräiset Pelastetaan koirat Ry:lle
- leipoa pakkaseen
- ommella vauvalle kaikenlaista
- järjestellä paikkoja

Onko näistä joku sellainen homma, joka ei mielestänne rasita, eli voisin tehdä vaikka lepäänkin? Ehkäpä tuo koirien lelu- ja vaatehomma, ompelu ja pyykinpesu?

On yksilöllistä mitkä asiat nostaa esim. verenpainetta. Minulla varmaankaan imurointi, pakkaseen leipominen, paikkojen järjestely, ikkunoiden pesu tai vaatteiden ompelu ei olisi lepoa, ei ehkä leipominenkaan, toiselle ne taas saatavat olla hyvinkin rentouttavia asioita.

Tämä oli lepäämistä vuonna '89.

yhNJ.jpg

Tämäkin on lepäämistä

yhNi.jpg

Jollain tavalla tämäkin ihminen oli levon tarpeessa.

yhNX.jpg

Taisin käsittää väärin kysymyksen...

Kannattaa ap varmaan miettiä mikä on nyt tärkeintä teillä, vauvan ja sun terveys vai kodin siisteys? Lepäile nyt vaan ihan rauhassa ja anna tuollaisten hommien olla!

pyykinpesu ja tiskien laitto vois olla vielä "lepäämistä", muu ei.

Missään nimessä ei imurointia eikä ikkunoiden pesua. Palkkaa siivooja.

Lumppuja ja leivonnaisia saa kaupasta, sitä ei tarvitse edes tehdä.

Eikä sulla ole miestä? Hän varmaan voi laittaa pyykit ja imuroida jos tarvetta on. Ikkunoiden pesu joutaa odottamaan, samoin koiran roinat. Asiat tärkeysjärjestykseen, tällä hetkellä ykkösenä pitäisi olla odottamasivauva!

Tietysti vauva onkin tärkeintä, mutta kun en neuvolasta saanut mitään ohjetta, niin hankala määritellä mikä on sitten sitä lepäämistä. Normaalisti kävisin töissä, lenkkeilisin koirien kanssa, tekisin pihatöitä ja puuhailisin kotona jatkuvasti jotain. Joten siihen verrattuna koen itse esimerkiksi leipomisen ja ompelemisen "lepäämisenä", mutta verrattuna johonkin sairaalan vuodelepoon, niin ne eivät kuitekaan ole lepäämistä.. Ja kun vain sanotaan epämääräisesti, että pitää levätä niin hankala jotenkin määritellä että mitä se sitten konkreettisesti tarkoittaa. No tänään en ole muuta kuin makoillut sohvalla netissä surfaten, suunnitellut tehtävälistaa miehelle ja pessyt pari koneellista pyykkiä, että tänään voin varmaan ainakin sanoa levänneeni :)

Mä käsitän lepäämisen niin, että ollaan mahdollisimman paljon vaakatasossa.
Mutta kai sitä vessakäynnin yhteydessä voi pyykit laittaa koneeseen. Tiskikoneenkin ehkä voisin täyttää. Mutta noi muut hommat sais tehdä joku muu.

Uhhuh, mä niin toivon ettei tässä raskaudessa taas jouduttaisi tuohon.
Eli lepo on todellakin sitä ettet sä saa tehdä kerta kaikkiaan mitään kotona.

Eli laitat jonkun muun hoitamaan kaikki kotityöt ja toivottavasti miehesi on sellaista sorttia, että ymmärtää tehdä työt pyytämättäkin. Mulla nosti verenpainetta viime raskaudessa jo se että jouduin useita kertoja miestä huomauttamaan ja pyytämään...

Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea pitäisi tehdä;30396414:
Eli raskausmyrkytysepäilyn vuoksi pitäisi levätä, mutta seuraavia asioita olisi jonkun hyvä tehdä täällä:
- pestä pyykkiä
- imuroida
- pestä lattiat ja ikkunat
- kerätä likaiset astiat koneeseen
- inventoida koiran lelut ja vaatteet (niitä on PALJON) ja lahjoittaa ylimääräiset Pelastetaan koirat Ry:lle
- leipoa pakkaseen
- ommella vauvalle kaikenlaista
- järjestellä paikkoja

Onko näistä joku sellainen homma, joka ei mielestänne rasita, eli voisin tehdä vaikka lepäänkin? Ehkäpä tuo koirien lelu- ja vaatehomma, ompelu ja pyykinpesu?

No turhia hommia on lattiat ja ikkunat. Imurointikin on liian rasittavaa. Pyykinpesu tuskin kovin paljon rasittaa, jos sulla on kumminkin pyykkikone etkä avannossa kartulla niitä pyykkejä paukuta. Astioiden koneeseen laittelu varmaan lepuuttaa enemmän kuin niiden katseleminen pitkin nurkkia. Pakkaseen leipomisen jättäisin tuokseen. Muun sitten sillä kuulostelulla miten jaksaa ja mikä huvittaa; siis ei minkäänlaista tarttee tehdä-meininkiä.

Kotiverenpainemittarin hankkisin, sitä seuraisin.

Olin kyllä jo osastolla levossa kun sain hoitajalta ohjeistuksen olla lukematta. Oli kuulemma liian rankkaa. Sitä ennen makoilin sohvalla reilun viikon, enkä oikeasti tehnyt muuta kuin kipitin välillä vessaan. Jotain pyykkikonetta ehkä voisi täyttää, jos olo sen sallii, mutta ei nyt sentään mitään ikkunoiden pesua.

Yhteistyössä