Miten hoidatte parisuhdetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tilda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tilda"

Vieras
Me ei miehen kanssa tehdä mitään yhdessä. Mies on koneella ja minä lapsen kanssa ja harvoin tehdään mitään perheenä. Miten muilla? Vähän ärsyttää tällänen.

Me mennään viikon päästä helsinkiin katteleen peeniksiä :laugh: pitkään aikaan ei hoidettu ja sen huomas, repiviä riitoja ja pohdintaa ollako enää edes yhdessä. Hirveesti itkuja, raivoja, keskusteluja ja päätös että tästä jatketaan ja lapset saa tasasin väliajoin mennä hoitoon ja me tehdään kahdestaan jotain. On muutoin meidän elämä niin hektistä että ei arjessa yhteistä aikaa ehditä paljoa nauttimaan

Me oikeastaan vaalitaan nyt kun lapsi on pieni ja toinen tulossa arkea aika huolella. Mies arvostaa sitä, että kun tulee töistä kotiin, keitän kahvit ja on ruoka ja se syödään yhdessä. Kyselen tai yritän muistaa kysellä työkuulumiset sun muut ja mies kyselee päivästä. Siitä tulee hyvä mieli. Molemmat antaa omaa aikaa toisilleen, mutta tehdään asioita perheenä, tällä hetkellä aika paljon lasten ehdoilla kun ei ole hoitoapua saatavilla. Lapsen mentyä nukkumaan sitten istutaan telsun edessä ja tehdään hyvää iltapalaa. Jossain vaiheessa oli sellainen tapa, et vuoroilloin laitettiin toiselle iltapalaa ja se oli aika ihanaa, kun leivän päältä löytyi paprikanmuotoinen sydän :D

Eli arjen hoitoa. Oli puhetta, että ennen kuin vauva syntyy, niin vieteään parisuhdeilta, jos mummolalle käy :)

Miten saatte miehenne suostumaan.. kuulostaa ihanalta. Meidän mies kun istuu vain koneella eikä ymmärrä että parisuhdetta pitää hoitaa, että pysytään yhdessä.

[QUOTE="tilda";22318152]Miten saatte miehenne suostumaan.. kuulostaa ihanalta. Meidän mies kun istuu vain koneella eikä ymmärrä että parisuhdetta pitää hoitaa, että pysytään yhdessä.[/QUOTE]

No meil molemmat ymmärs sen siinä vaiheessa kun ero alko tuleen mieleen...

[QUOTE="tilda";22318152]Miten saatte miehenne suostumaan.. kuulostaa ihanalta. Meidän mies kun istuu vain koneella eikä ymmärrä että parisuhdetta pitää hoitaa, että pysytään yhdessä.[/QUOTE]

Meillä se onnistuu parhaiten niin, et mä rupeen hoitamaan itse suhdetta, niin mies herää siihen, että oon jotenkin "mukava" ja lähtee leikkiin mukaan :) Tai tarkoitan, ettei se aina tajuu olla oma-aloitteinen. Huonoiten onnistuu nalkutus, miksei koskaan me tehdä sitä tai tätä. Tulee vastareaktio. Jos sit taas sanoo: "hei, sovitaanko ettei huomenillalla olla koneel tai telsul ja syödään hyvin ja katsotaan mitä siitä seuraa 'vinkvink'..." niin ei varmaan avaa konetta :D

Meillä se onnistuu parhaiten niin, et mä rupeen hoitamaan itse suhdetta, niin mies herää siihen, että oon jotenkin "mukava" ja lähtee leikkiin mukaan :) Tai tarkoitan, ettei se aina tajuu olla oma-aloitteinen. Huonoiten onnistuu nalkutus, miksei koskaan me tehdä sitä tai tätä. Tulee vastareaktio. Jos sit taas sanoo: "hei, sovitaanko ettei huomenillalla olla koneel tai telsul ja syödään hyvin ja katsotaan mitä siitä seuraa 'vinkvink'..." niin ei varmaan avaa konetta :D

Toi on hyvä neuvo :) Itsekin jos huomaan että nyt on ollut kireät välit, niin muutan oman käytöksen mukavaksi, kyselen kuulumiset ja tarjoan apuani toiselle (ja siis sitten tietysti autan myös). Se auttaa ja mies lähtee mukaan, siitä tulee hyvä mieli molemmille moneksi päiväksi :)

hetkellä parisuhteen hoito tapahtuu kotona. Meillä on pienet lapset, joita ei raskita hoitoon laittaa. Perjantaisin tehdään jotain lasten nukahdettua yhteistä iltapalaa, syödään ja pidetään telkku kiinni. Usein päädytään levittämään vierashuoneen sohva;) Eli hyvin simppeliä tämä meidän parisuhdeaika, mutta tämä on nyt tätä ja myöhemmin sitten muuta. Muutenkin ollaan sellaisia kotihiiriä, eli perheellä touhutaan paljon, ulkoillaan, uidaan ja käydään kirjastossa. Ihan perusarkea, mutta aina yhdessä:)

Hoidetaan toisiamme =) Eletään mukavaa ja sujuvaa ja toisen huomioonottavaa arkea. Tehdään yhteisiä suunnitelmia tulevalle, hengähdetään joskus yksinämme ja sitten taas jaksetaan kaikkea. Tehdään minilomia kaksistaan. Hassutellaan, pussaillaan, halaillaan päivittäin.

Parisuhdetta hoidetaan ihan joka päivä, olemalla "kilttejä" toisillemme, huomioimalla arjessa, sanomalla "minä rakastan sinua", olemalla iltaisin lähekkäin kun lapset on nukkumassa. Tehdään paljon asioita perheenä ja molemmat saa myös tehdä asioita yksin halutessaan. Mies lähinnä urheilee ja kalastaa omalla ajallaan, minä käyn kirpputorilla tai ihan vain kaupassa yksin ilman lapsia ja kiirettä. Muutaman kerran vuodessa lapset on yökylässä yön tai pari, mutta kyllä meillä parisuhde pysyy hyvänä ihan tässä arjen keskelläkin kun siihen kiinnitetään huomiota.

Meille tärkeimmät jutut on jokapäiväiset halaukset, yhteinen kahvihetki, suukot ja ystävällinen äänensävy ja rakkauden ääneen sanominen.
Siihen lisäksi, me käydään usein ulkona syömässä, elokuvissa ja harvemmin jossain matkoilla.

Aika monilla on sitä aikaa näköjään ihan päivittäin... Meidän isi lähtee töihin klo 5-6 (muut nukutaan) tulee takas 19-20 kun on paras ilta hulina (pesut, puurot, unille menot) ja kun se rauha hja hiljaisuus laskeutuu on molemmat niin puhki että hyväkun jaksaa päivää sanoa...

Aika monilla on sitä aikaa näköjään ihan päivittäin... Meidän isi lähtee töihin klo 5-6 (muut nukutaan) tulee takas 19-20 kun on paras ilta hulina (pesut, puurot, unille menot) ja kun se rauha hja hiljaisuus laskeutuu on molemmat niin puhki että hyväkun jaksaa päivää sanoa...

Miten sillä on noin pitkät työpäivät? Millon se ehtii nähdä lapsia?

Miten sillä on noin pitkät työpäivät? Millon se ehtii nähdä lapsia?

Yrittäjä. Ei se ihan ympärivuotta tollasta tee, silloin kun on mettää mitä kaataa niin sillon kaadetaan. Keväällä jos sattuu hyvin kelirikko niin on enempi kotona. Lapsia näkee illalla ne uni shown aikoihin. Viikonloppuisin sit enempi. Tosin on tässä parivuotta rakennettu taloa että siinäkin on sitä touhua. Ehkä me vaan vähän otettiin liian isot kakut ruuhkavuosiksi, toivottavasti tää tästä tasaantuu ja kyl ainakin parisuhdetta opetellaan nyt paremmin hoitaan kun ennen.

Moni listaa kahden toisensa rakastavan ihmisen normaali vuorovaikutus hoitotoimeenpiteeksi, niin kuin se olisi jotain täytyy tietoisesti muistaa suorittaa?

Luonteva rakkauteen ja himoon perustuva parisuhde ei vaadi erillistä hoitamista.

Jaa, mä olen kyllä nyt erimieltä tripodin kanssa. Eikös se himokin vuosien mittaan hiukan laimene? Entäs sitten kun arki oikeesti uuvuttaa? vai eikö sellaista vaan tapahdu... Hirmu helposti sitä toisesta "kasvaa eroon" jos ei muista välillä oikeesti sitä aikaa panostaa toisiinsa.

Jaa, mä olen kyllä nyt erimieltä tripodin kanssa. Eikös se himokin vuosien mittaan hiukan laimene? Entäs sitten kun arki oikeesti uuvuttaa? vai eikö sellaista vaan tapahdu... Hirmu helposti sitä toisesta "kasvaa eroon" jos ei muista välillä oikeesti sitä aikaa panostaa toisiinsa.

No kato on olemassa semmosia ihmemiehiä, jotka haluaa antaa tommosta kuvaa ulospäin, että kaikki on mahdottoman hyvin. Me tavalliset ihmiset sen sijaan riidellään, itketään, nauretaan ja eletään, eikä aina automaattisesti olla kumppanin kanssa jumissa huulista tai genitaaleista.

Moni listaa kahden toisensa rakastavan ihmisen normaali vuorovaikutus hoitotoimeenpiteeksi, niin kuin se olisi jotain täytyy tietoisesti muistaa suorittaa?

Luonteva rakkauteen ja himoon perustuva parisuhde ei vaadi erillistä hoitamista.

Jos himo tarkoittaa seksiä yms, niin meillä ei sitten ole sellaista. Koko arki on minun hoidettava ja mies tulee töistä kun tulee. Siinä ei himot ole parisuhteessakaan päällimmäisenä vaan lähinnä ajattelee tietoisesti että jotain on tehtävä jos suhdetta haluaa kehittää tai pitää yllä.

Hyviä vinkkejä teillä. Vaikka ei mies taida innostua, kun kuvittelee suhteen elävän ihan itsekseen.

Joskus se normaali vuorovaikutus on katkolla, syystä tai toisesta. Aina ei ole intohimoakaan eikä se silti tarkoita rakkauden puuttumista. Joskus täytyy vähän tehdä töitä, joskus vähän enemmänkin, arjessa suhteen eteen. Se ei ole mitenkään kummallista, kaikissa ihmissuhteissa täytyy itsekin nähdä vaivaa. Se voi olla luontevaa mutta myös harkittua =)

[QUOTE="tilda";22318684]Jos himo tarkoittaa seksiä yms, niin meillä ei sitten ole sellaista. Koko arki on minun hoidettava ja mies tulee töistä kun tulee. Siinä ei himot ole parisuhteessakaan päällimmäisenä vaan lähinnä ajattelee tietoisesti että jotain on tehtävä jos suhdetta haluaa kehittää tai pitää yllä.

Hyviä vinkkejä teillä. Vaikka ei mies taida innostua, kun kuvittelee suhteen elävän ihan itsekseen.[/QUOTE]

Ehkä miehesi ajattelee, ettei himoon ja rakkauteen perustuvba parisuhde tarvitse erillistä hoitamista.

[QUOTE="tilda";22318152]Meidän mies kun istuu vain koneella eikä ymmärrä että parisuhdetta pitää hoitaa, että pysytään yhdessä.[/QUOTE]

Itse olen sitä mieltä, että suhdetta ei nimenomaan pidä erikseen hoitaa. Paras suhde on sellainen, joka toimii itsestään normaalin arjen keskellä. Jos sen "hoitaminen" vaatii erillisiä ponnisteluja, niin ei se pitkällä tähtäimellä toimi.

Yhteistyössä