Miten hitossa joku lihoo 20-30kg raskauden aikana????

• Viestiketjun aloittaja Ambalabah
  • Ensimmäinen viesti
Ambalabah
Nyt joku kertokaa miten voi olla mahollista lihoa jopa 30 kiloo raskauden aikana? Eihän se vauvamaha paina kuin maks 10 kiloo, loput on sit odottavan äidin läskiä. Eikö nää mammat liiku? Eikö nää mammat yhtään kato mitä syövät? Tulevat vaan tänne itkemään etku paino ei tipu ja seuraavaks käyvät mäkkärin luukulta hakemassa mättöö.
En sääli, anteeks vaan. Kyllä se on omasta itsestä kiinni miten niitä kiloja hallitsee raskaudenKIN aikana. Raskaus EI ole mikään tekosyy mätätä turpa täyteen herkkuja. Ja ei, tää ei oo provo, vaan haluan oikeasti tietää!

Nimim. Eka raskaus +9kg
Toinen raskaus + 7kg

Molemmista jäi saman verran synnärille.

Blue
Kukaan ei liene väittänyt etteikö se ole itsestä kiinni. Ja koska se on niin eipä sitä silloin tarvitse ihmetellä. Meitä kun on erilaisia, ilman raskautta ja raskauden kanssa.

"vieras"
Tiiätkö että mä oon samoilla linjoilla sun kanssa.. Ekassa raskaudessa tuli 9kg, toisessa neljä kiloa. Tarkkailin syömisiäni, en mässäillyt, liikuin lähes kuten ennen raskautta ja nyt 2kk raskaudesta painoa vähemmän kuin ennen raskautta (164/50kg)

...tiedän mistä puhut :)

Ekassa raskaudessa painoa tuli 12-13kg. Ihan normaali määrä siis.

Tokassa raskaudessa se 20kiloa. Olin vuodelevossa, kauhea pahoinvointi joka oli poissa säännöllisellä syömisellä. Siinäpä syy, liikkuminen nollassa ja kalorit pilvissä.

"vieras"
Mä otin raskauden aikana painoa lisää 20kiloa. Lopussa painoa tuli viikossa 2,5 kiloakin lisää, mahtava turvotus kun nesteet kertyi kroppaan.

Mä söin terveellisesti, mutta silti painoa tuli noinkin paljon.
Tosta 20 kilosta 14 jäi synnärille, loput 6 kiloa katosi kolmen kuukauden jälkeen synnytyksestä.

Että ei se kaikilla ole herkuttelusta kiinni.

"vieras"
eka raskaus +16kg
toka raskaus +17kg
kolmas raskaus +20kg

Painan nyt 4kg enemmän kuin ennen esikoista.

En kuitenkaan syönyt mitenkään enempää raskaana ollessani. Ja liikuin kuten aiemminkin.

"jepjep"
Onnea vaan sulle. Mulla oli ekassa raskaudessa kohtalainen raskausmyrkytys ja painoa tuli mukavat 28kg, ei siinä paljon syömisten vahtaaminen auttanut kun nestettä kertyi kroppaan pahimmillaan parin kilon viikkotahtia. Toisessakin raskaudessa kiloja tuli sellaset 18kg vaikka seurasin ruokavaliota ja 2-vuotias piti päivät liikkeessä. Että ei aina ole kyse siitä, että herkkuja vedetään napaan kaksin käsin, jos raskauden aikana paino nousee enemmän kuin kymmenen kiloa. Ja niin vaan nuokin kilot lähti raskauksien jälkeen.

"vieras"
Noh.. minulla kroppa tuppasi keräämään hitokseen nestettä, heti plussan jälkeen. Kun tekee niin pelkästään menkkojen vuoksikin. Jalat oli pahimmillaan pitkin päivää kuin elefantin jalat!

Mitoiltani olen 161cm ja 53kg.
Ekassa raskaudessa painoa tuli 26kg ja tokassa 20kg ja samoissa mitoissa olen nyt kuin ennen raskauksiakin. Koska lähinnä tuo kaikki oli vauvaa ja nesteturvostusta.

Se on yksilöllinen asia. Mulla itselläni on aina noussu paino reilusti (kolme raskautta, kaikissa tullu painoa 17-22kg)koska mun elimistöllä on taipumus kerätä nestettä siinä tilassa. Esim esikoisesta tuli painoa 17 kiloa (niistä 16kg tuli viimeisen kolmanneksen aikana!!) mutta mulla jäi se kaikki synnärille. 700g oli jäljellä kahden viikon päästä synnytyksestä. Se oli nestettä jota jostain syystä kertyi viimeisen kolmanneksen aikana. Mulla on kaikkien lasten kohdalla ollu sama asia, puoleen väliin asti raskautta ei tuu painoa yhtään, mut sen jälkeen alkaa tulla ja lopussa ihan hirveesti. Mutta sitte se kuitenki häviääkin samantien. Mulla on sama menkkojen kanssa, mun panio nousee aina 3-4 kiloa ennen menkkoja laskeakseen sitte menkkojen aikana taas ennalleen.

Katsos kun kaikki meistä on erilaisia, toisille tulee ja toisille ei, toiset kerää nestettä ja turpoo, toisilla pysähtyy aineenvaihdunta melkein kokonaa, toiset syö, toiset liikkuu..

Helposti se 19kg taas tuli vaikka kävin päivittäin vaunulenkeillä, tein lumitöitä jne jne..

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN ja Joxu
Mä ihmettelen enemmänkin sitä, etten kummemmin lihonnut. Painoa tuli 10kg ja joka kerta jaksoi neuvolantäti kehua miten hienosti olen jaksanut "tarkkailla syömisiä ja pitää painoni kurissa". En viitsinyt pilata tädin iloa sanomalla, etten mä kyllä mitään tarkkaillut... Samalla tavalla söin kuin ennenkin ja toisinaan kyllä enemmäkin, etenkin herkkuja.

Siihen en osaa ottaa kantaa miten muilla painonnousu tapahtuu. Ja turvotuskin tosiaan näkyy niissä vaa´an numeroissa, vaikka ei useinkaan tule enää laitokselta kotiin kannettavaksi..

Viimeksi muokattu:
"jenni"
Kait ihan helposti. Tai mistäs sen tietää sillä takana kolme raskautta joissa kahdessa mässäsin ihan huolella ja yhdessä katsoin tarkkaan mitä söin ->ja söinkin todella terveellisesti, mutta paino nousi ihan samalla tavalla kuin aiemmin.
Liikuntaa harrastin kahdessa odotuksessa säännöllisesti ja yhdessä olin vuodelevossa jo aika alkumetreiltä...eli ei sekään selitä tätä minun kohdallani tapahtunutta turpoamista.
Mutta mitäpä niistä kiloista murhetta ottamaan, koska niistä pääsi myös eroonkin.

"jojo"
Mulle on tullut reipas 20kg per raskaus. Normaalipainossa olin n. 3vko synnytyksen jälkeen, laihduttamatta. Kyseessä siis melkoinen nesteturvotus, vaikka join paljon ja vältin turhaa suolaa.

sqq
Mulle on joka raskaudessa tullut lähes 30 kg. Nestettä kertyy ihan älyttömästi. Synnytyksen jälkeen, kun maito alkanut nousta, niin siinä kohtaa alkaneet nesteet myös lähteä. Kolmessa kuukaudessa synnytyksen jälkeen olenkin aina ollut lähtöpainossani.

"vieras"
Ihan helposti, mulle tuli ekassa raskaudessa17 kg ja tässä toisessa 20 kg. Ja helposti sulivat myös pois. Synnytyksestä on nyt 4 vko ja 15 kg jo lähtenyt. Mättäsin raskausaikana niin paljon herkkuja menemään että ai jai, nyt ee tee mieli namia ja kilot lähtee imetyksen avulla itsestään. Ja kyllä liikun..Mikä sua nyt niin harmittaa tässä asiassa?

lihava
niin mäkin ihmettelin et miten niitä kiloja vaan tulee.. olin 50 kilonen, enkä ikinä ole lihonut, vaikka oon syönyt esim pitsoja,limuja, suklaata mielin määrin.. mutta raskausaikana en osannut lopettaa vanhoja elämäntapoja, toki vähensin, mutta niin tuli ekassa 33kg.. synnärille kyl jäi 20kg, et suurin osa oli nestettäkin. toisessa raskaudessa kiloja tulikin sitten "vaan" 14kg, kun oli pakko pitää syömiset kurissa, ja liikkuakaan en olis saanut ennenaikaisten supistusten takia.. kolmannesta 16kg ja neljännestä 20kg ja viidennestä varmaan sata kiloa, tähän mennessä 10kiloa.. kohta pääsee pudottaan painoa urakalla pois, koska enempää muksuja ei tule.. kolmannesta liikuin eniten, joka päivä pitkiä lenkkejä,mutta silti tuli noin paljon.. en ymmärrä miks lihon vaan raskaana!

"annika"
no jos tulee turvotusta niin se voi tietysti tehdä kiloja nopeasi ja paljon. itsellä jäi ekassa synytyksessä synärille 12kg, eikä laps painanu ku 4kg.. ja siis painoa ei mulle ekan raskauden aikana tullu ollenkaan, joten ihan tyytyväinen oon tuohon.

ylesä sanotaan että normaalipainoiselle pitäisi viitisen kiloa raskauden aikana tull rasvaa imetyksen varmistamiseksi. yhteensä siis n 15kg painonnousu on ihan ok. jos äiti on aivan nälkiintynyt niin eihän sitä maitoakaan tule..

MUTTA jos sitä rasvaa on jo ennen raskautta niin kymmenen kiloa on kylä ihan maksimi mikä tarttis tulla, siitä olen samaa mieltä, mä en vaan ymmärrä miks jonkun toisen ihmisen läskit harmittaa sua noin paljon.

se vaan on
Mulla kerää raskaudet nestettä ihan hirveesti, esikoista kun odotin paino nousi yli 30kg. Mut kyl ne lähti pois sit raskauden jälkeen, kaikki. Toista kun odotin paino nousi 12kg mut sillon oikeestaan vaan laihduin, koska jälkitarkastuksessa olinkin jo reippaasti alle lähtöpainon.
En kyllä osaa vastata kysymykseesi, että miksi.

Mä lihoin ekaa odottaessa 25kg, ihan vaan kun söin niin paljon: iltapalaksi 3l Original Trio-kermajätski ja yöpöydällä oli pussillinen Leafin tehtaanmyymälästä haettuja Tuplia joita öisin kylkeä kääntäessä napsin suuhuni :D

Toista odottessa painoa tuli 20kg, kolmatta kun odotin niin pahoinvoinnin vuoksi laihduin alkuun 7kg mutta synnärille lähtiessä painoa oli tullut alkupainoon verrattuna 2,5kg.

Neljännestä ja viidennestä tuli reilut 10kg ja pahalta näyttää että tästä kuudennesta tulee kans ainakin se 10kg, pinnallinen tai en mutta mieluummin oksentaisin ja laihtuisin kun tulisin päivä päivältä isommaksi valaaksi.

Yhteistyössä