Miten helpottaa atooppista ihoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän likalla on on nyt pakkasten tultua alkanu taas iho kukoistamaan, maha, selkä ja kaula ovat ihan täynä atooppista ihottumaa ja kutisee hirveesti, mikä siihen vois auttaa?

Rasvannu olen yrittäny, mutta siitä ei ole mitään apua muuta kuin se että iho ei ole karhea vaan pehmeä röpölöinen.

no mulla on auttanut se, että pyykit on kuivumassa yön yli makuuhuoneessa (tuo kosteutta)
ja tosiaan toi rasvaaminen.
ite olen käyttänyt neribasea (vihreä tuubi) ja alkuun iho meni pehmeän röpeliäiseksi, ja nyt alkaa olla ihottuma taasen kadonnut.
Kynnet kannattaa leikata lyhyiksi, ettei öisin pääse raapimaan.
ja jos kynsien leikkaaminen ei auta, niin jotkut sormikkaat käteen.

Minulla oli "vessalukemisena" vanha Anna-lehti (Nro 40/2007 - ilm. 4.10.). Siinä sanottiin mm. seuraavaa: "Kokonaisvaltainen hoito - eli monipuolinen ruoka, riittävä lepo ja ulkoilu sekä ihon huolellinen hoitaminen voiteilla - on tarpeen. Voimakkaita hajusteita esim. vaatteiden ja kodin pesuaineissa kannattaa välttää. Ihon hoitoon hajusteettomia, mahdollisimman vähän eri raaka-aineita sisältäviä tuotteita. Kylmästä on jonkin verran apua, joten hoitovoiteet kannattaa säilyttää jääkaapissa. Myös vilpoisa pukeutuminen helpottaa oloa. Valitse pehmeitä, löysiä vaatteita. Vältä villaa, jos sen kuidut tuntuvat ärsyttävän. Pese ihoa haalealla vedellä sitä useammin mitä huonommassa kunnossa se on. On tärkeää pestä lika ja hiki pois iholta, etteivät ne aiheuta kutinaa, joka johtaa raapimiseen ja kenties ihon tulehtumiseen. Saunominenkin on sallittua: 70-80-asteinen kostea löyly tai höyrysauna on sopiva."

Meillä onkin pyykit kuivumas tytön huoneessa ja rasvoja vaihdellaan myös, mutta pitää varmaan pyytää lisää rasva resepteejä jos sais vähän enempi vaihtelua.
Aikasemmin kun neidillä ollu tuota ihottumaa niin ei sillä nuin ole se kutissu, mutta nyt käy koko ajan rapse. Ataraxia meillä on kaapissa, mutta en haluias sitäkään antaa kun ei sillä näytä häiritsevän se muuten eli nukkuu hyvin mitä nyt rapsuttaa siinä samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Minulla oli "vessalukemisena" vanha Anna-lehti (Nro 40/2007 - ilm. 4.10.). Siinä sanottiin mm. seuraavaa: "Kokonaisvaltainen hoito - eli monipuolinen ruoka, riittävä lepo ja ulkoilu sekä ihon huolellinen hoitaminen voiteilla - on tarpeen. Voimakkaita hajusteita esim. vaatteiden ja kodin pesuaineissa kannattaa välttää. Ihon hoitoon hajusteettomia, mahdollisimman vähän eri raaka-aineita sisältäviä tuotteita. Kylmästä on jonkin verran apua, joten hoitovoiteet kannattaa säilyttää jääkaapissa. Myös vilpoisa pukeutuminen helpottaa oloa. Valitse pehmeitä, löysiä vaatteita. Vältä villaa, jos sen kuidut tuntuvat ärsyttävän. Pese ihoa haalealla vedellä sitä useammin mitä huonommassa kunnossa se on. On tärkeää pestä lika ja hiki pois iholta, etteivät ne aiheuta kutinaa, joka johtaa raapimiseen ja kenties ihon tulehtumiseen. Saunominenkin on sallittua: 70-80-asteinen kostea löyly tai höyrysauna on sopiva."

Nuo kaikki meillä toteutuu, paitsi rasvat ovat ihan huoneen lämmössä.
Ja kotona neiti kulkee miltein aina alasti joten väljät ovat vaatteet.
No pitää vain toivoa että se tuosta alkaa rauhoittuun kun iho alkaa taas tottumaan tähän ilmaston muutokseen.

Ei teille ole määrätty elideliä käyttöön? Eli kortisonin teho mutta ilman kortisonin haittavaikutuksia. Tosi tehokasta rasvaa muuten :wave: Hirmu kallista mutta tällä aikanaan saatiin esikon naama kuntoon. Sitten moni kehuu niitä luontaistuotekaupasta saatavia kapseleita, mutta kun en kuollaksenikaan saa niiden nimiä päähän :o Kuitenkin siellä sisällä on semmosta öljyä että kun pistää reiän siihen kapseliin ja levittää suoraan sitä öljyä ulkoisesti iholle, niin auttaa kuulemma. Voi vitsi kun nyt muistais niiden kapselien nimen, muistaako joku??

Ei ole puhuttu mistään tuomosista, vaan aina kun olen lääkärille kärrännyt tytön niin rasva ja kortisooni reseptit lyöty hanskaan ja siinä se.
Mutta nyt en viitti edes tuota kortisoonia laittaa kun raapii sitä niin kovasti ettei vaan mene ihon alle jos on mennyt rikki iho.

muutenkin kannattaa kattoa, ettei ruassa ole lisäaineita. esim voi on lisäaineetonta, kissanrasva eli marga ei. suosi eineksistä pakasteita, niissä ei oo säilöntäaineita. syötät kalaa tai omegaa.

Kannattaa kysyä tuota elideliä, toki riippuu lapsen iästä kun ei sitä alle 2v suositella, poikkeustapauksissa kyllä voidaan käyttää heillekin. Oli kyllä tosi tehokasta kun sitä käytettiin kuuriluontoisesti esikolle sillon. Mä en tarkalleen muista mitä ne noista helokkiöljykapseleista sanoo, sisäisesti tuskin voi kovin pienelle antaa, mutta mikä estää pienelle ulkoisesti käyttämästä. Kannattaa kysyä luontaistuotekaupasta :wave: Ja luontaistuotekaupasta saa myös probiootteja (mm. alle 2vuotiaille tarkoitettu probioottibaby, ikäryhmille on omansa), tuo babyversio on jauheena ja mä käytin kuopuksella tuota kun atooppisen ihon lisäksi talvisaikaan sai ihottuman tuttelista kasvoilleen. Maitoon vaan sekotin :wave:

En nyt muista mikä tutkimus oli mutta margariinien käyttö pahensi lasten atooppista ihoa. Eli heivatkaa ne kuuseen ja käyttäkää oikeaa voita ja kasviöljyjä. Ja kalaöljyä kapseleissa jos ette usein kalaa syö.

kerranki joku mun kaa samaa mieltä margariineista!!! KIITOS. aina jauhan tästä, mutta kukaan ei usko. mulla hävis kaikki finnit ja mustapäät, ku lopetin kokonaan margan.

Mulla on ollut talvisin todella kuiva ja herkkä iho ja suunympärysihottumaa KUNNES aloitin käyttämään E-epa (kalaöljy)-kapseleita!! Uskomatonta, miten ne hyvin on auttaneet tähän ihoon ja joka talvinen suunympärysihottumakin on pysynyt poissa!:) Olen ikuisesti kiitollinen kalaölylle!:D