Miten helpoiten täysin nimetön lastensuojeluilmoitus tehdään - Mihin johtaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja silmiään hieras:
Voi keittis voi keittis..
Ei oo sulta pois jos joku tekee sossuun ilmotuksen jos tietää että perhe ei ole ihan kondiksessa. Mistä sä noita kommenttejas aina vedät. Ilmeisesti LUULET kai olevas fiksukin.
Ja säkään et näemmä lue, mitä mä tänne kirjoitan

:headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Gaselli:
Et mun päälle mutta rivien välistä paistaa että ap on tekemässä turhaa ilmotusta ja nipottaa turhasta. Tokihan se toimii noin että suljetaan silmät ja "toisten asiat ei mulle kuulu"
Jos vaivaudut lukemaan ensimmäisen kirjoitukseni tähän ketjuun, niin huomaat, etten ole lainkaan ap:tä vastaan vaan lähinnä koitan antaa hänelle sellaista neuvoa, että hänelle itselleen ei tule ilmoituksesta mitään ongelmia.

No ilmotukset voi tehdä nimettöminä että soittaja ei edes paljastu toisessa päässä

Ei kai se vielä oikeuta ilmoitukseen, että lapsen äiti on ilkeä suvulleen ja työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveysongelmien vuoksi. Näkisin, että hän itse tarvitsisi apua, esim. keskusteluapua.

Alkuperäinen kirjoittaja silmiään hieras:
Voi keittis voi keittis..
Ei oo sulta pois jos joku tekee sossuun ilmotuksen jos tietää että perhe ei ole ihan kondiksessa. Mistä sä noita kommenttejas aina vedät. Ilmeisesti LUULET kai olevas fiksukin.
Ja säkään et näemmä lue, mitä mä tänne kirjoitan

:headwall: :headwall:

Niinpä, mä ymmärsin sun pointin kyllä.

Sanoo työkyvyttömyyden syyksi sellaisen fyysisen vamman, mikä ei ole mahdollinen kun on vierestä nähnyt että oikeasti ei sellainen vaivaa. Fyysisesti täysin terveen oloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja fuulaa:
Ei kai se vielä oikeuta ilmoitukseen, että lapsen äiti on ilkeä suvulleen ja työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveysongelmien vuoksi. Näkisin, että hän itse tarvitsisi apua, esim. keskusteluapua.

...

Keittiönoita, en mä huomannut että itsestäs puhunut oisit, sähän teilaat tässä teilaat tyystin ap:n lasttensuojeluilmotuksen ja pidät sitä suorastaan naurettavana.
Mikä mättää, meneekö liian hyvin kun et usko ettei maailma ole ihan niin ruusuinen kuin sulla, junnulla ja vammasella tytölläs. Muilla saattaa olla oikeita ongelmia perheessä. Pitääkö lapset jättää siis heitteille, ettei vaan kukaan soittas sossuun! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Sanoo työkyvyttömyyden syyksi sellaisen fyysisen vamman, mikä ei ole mahdollinen kun on vierestä nähnyt että oikeasti ei sellainen vaivaa. Fyysisesti täysin terveen oloinen.

Ei Suomessa kovin kevyein perustein myönnetä työkyvyttömyyseläkettä, eli joko

a) syy on mielenterveysongelmat tällä äidillä siihen työkyvyttömyyseläkkeeseen

b) se syy on oikeasti se, minkä sanoi

Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut:
Minulla ei ole mahdollisuuksia selvittää tätä asiaa. Luulen myös, että jos "tunkeutuisin" urkkimaan, vaikka kuin vain hyvillä mielin ja apua tarjoten jos sitä näytettäisiin tarvivan, hankaloittaisi se vain lisää perheen tilannetta sukulaiseni meuhkatessa siitä sitten pitemmän aikaa.
Sukulainen on työkyvyttömyyseläkkeellä, syy epäselvä. Puoliso töissä. Tilanteen tekee aika ikäväksi kun perhe eristäytynyt pitkälti. Tietoa ei siis kellään ole eikä sitä ole helppo saada.

Kiitos isä hyvästä ehdotuksesta. Teen noin tai sitten annan vain asian olla. En halua olla vaivaksi. Uskon että lapsella ei ole kovin hyvä olla kotonaan.. onko sitten asiat niin huonosti että aihetta ilmoitukseen. Sitä en tiedä.

AP, ÄLÄ ANNA ASIAN OLLA!!! Aivan liian moni lapsi kärsii, kun muut ihmiset "antavat asian olla". Nykyajan suurin vitsaus on se, ettei enää asuta pienissä kyläyhteisöissä, joissa naapurit vahti toisiaan. Tämä oli taatusti raivostuttavaa välillä, mutta loi taattua turvallisuutta yhteisöön. Tee niin kuin nikki "Isä" ehdotti. Silloin toimit täysin oikein. Anna näiden muutamien täällä sinua vastaan hyökkäävien jäädä omaan arvoonsa, sillä on hyvin todennäköistä, että heillä itsellä on aika monta luurankoa kaapissa...

Alkuperäinen kirjoittaja Gaselli:
No ilmotukset voi tehdä nimettöminä että soittaja ei edes paljastu toisessa päässä
Paljastuu se, jos se asianomainen tekee asiasta rikosilmoituksen. Silloin poliisilla on oikeus ja velvollisuus selvittää, kenen numerosta se ilmoitus tuli. Mutta jos sulla on prepaid, sitä ei poliisikaan saa selville. Eli hankaluukisia välttääkseen kannattaa hankkia prepaid, jos ilmoituksia haluaa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ups:
Keittiönoita, en mä huomannut että itsestäs puhunut oisit, sähän teilaat tässä teilaat tyystin ap:n lasttensuojeluilmotuksen ja pidät sitä suorastaan naurettavana.
Mikä mättää, meneekö liian hyvin kun et usko ettei maailma ole ihan niin ruusuinen kuin sulla, junnulla ja vammasella tytölläs. Muilla saattaa olla oikeita ongelmia perheessä. Pitääkö lapset jättää siis heitteille, ettei vaan kukaan soittas sossuun! :headwall:

En nyt sanoisi näinkään... Mielestäni kyseessä ei kuitenkaan ole sellainen tapaus, että olisi kiirettä ottaa yhteys sossuun. Vähän kiikun kaakun...

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:

Ei Suomessa kovin kevyein perustein myönnetä työkyvyttömyyseläkettä, eli joko

a) syy on mielenterveysongelmat tällä äidillä siihen työkyvyttömyyseläkkeeseen

b) se syy on oikeasti se, minkä sanoi

...

Alkuperäinen kirjoittaja fuulaa:

näin.

Ehkä minä vaan soitan, kunhan saan kerättyä rohkeuteni. Kerron huolestani ja painotan, että varmaa tietoa tämän hetken tilanteesta ei ole.

Toivoisin vain, että lapsi saisi apua tilanteeseen jos sellaiselle nähdään tarvetta. Sukulainen ei varmastikaan ole millään tavoin vastaanottavainen, rikkoo täydellisen perheen kuvan.

Pelkään myös että ilmoitus aiheuttaa perheelle harmia, koska sukulainen luultavasti haukkuu heti (ja kauan kauan eteenpäin) naapurit/muun suvun ja yrittää keksiä syyllistä tähän tapahtumaan... Jos luulee syyllisen tietävän niin luultavasti yrittää jollain tavalla kostaakin..

Alkuperäinen kirjoittaja Ups:
Luepas se mun eka kirjoitukseni tähän ketjuun. Ja sano sitten, pidänkö lastensuojeluilmoituksia naurettavina.

Ehkä minä vaan soitan, kunhan saan kerättyä rohkeuteni. Kerron huolestani ja painotan, että varmaa tietoa tämän hetken tilanteesta ei ole.

Toivoisin vain, että lapsi saisi apua tilanteeseen jos sellaiselle nähdään tarvetta. Sukulainen ei varmastikaan ole millään tavoin vastaanottavainen, rikkoo täydellisen perheen kuvan.

Pelkään myös että ilmoitus aiheuttaa perheelle harmia, koska sukulainen luultavasti haukkuu heti (ja kauan kauan eteenpäin) naapurit/muun suvun ja yrittää keksiä syyllistä tähän tapahtumaan... Jos luulee syyllisen tietävän niin luultavasti yrittää jollain tavalla kostaakin..

Se koira älähtää..

Eli jos tekee rikosilmoituksen, eikä minulla ole prepaidia niin saa tietoonsa, että ilmoittaja olin minä?? Pitää harkita sitä prepaidia. Yrittäisi varmasti kostaa ja tehdä parhaansa että meidän perheen elämä olisi sen jälkeen mahdollisimman hankalaa.

Eli jos tekee rikosilmoituksen, eikä minulla ole prepaidia niin saa tietoonsa, että ilmoittaja olin minä?? Pitää harkita sitä prepaidia. Yrittäisi varmasti kostaa ja tehdä parhaansa että meidän perheen elämä olisi sen jälkeen mahdollisimman hankalaa.

Tuossa kyllä riski, että tuo äiti osaa laskea 1+1, vaikka olisi prepaid... Itse pelkäisin kostoa.

Jos kyseinen henkilö tekee rikosilmoituksen perättömästä ilmiannosta tai mikä liekään lastensuojelutapauksissa se oikea nimike, niin silloin sen rikosilmoituksen tekijä saa tietoonsa sen, kuka hänestä on perättömiä puhunut. Koska hänhän tapaa sut raastuvassakin kasvotusten, jos sulla on pokkaa sinne raastupaan mennä.

Prepaid voisi olla hyvä ajatus. Ja voit myös täysin kertoa sossutädeille, että teet ilmoituksen nimettömänä, koska pelkäät kostoa. Muuten tee ilmoitus niin totuuden mukaisesti kun mahdollista, niin saavat oikean kuvan tilanteesta ja saavat sitten ammattitaitonsa perusteella päättää jatkotoimenpiteistä. Itse tekisin ilmoituksen jo pelkästään siksi, ettei tarvitsisi mahdollisesti myöhemmin katua, ettei tehnyt mitään, mikäli perheessä tapahtuu jotain kamalaa.

Muuten ihan uteliaisuudesta, muakin kiinnostaisi mitä seuraavaksi tapahtuu, kun ilmoitus tehdään?

Jos kyseinen henkilö tekee rikosilmoituksen perättömästä ilmiannosta tai mikä liekään lastensuojelutapauksissa se oikea nimike, niin silloin sen rikosilmoituksen tekijä saa tietoonsa sen, kuka hänestä on perättömiä puhunut. Koska hänhän tapaa sut raastuvassakin kasvotusten, jos sulla on pokkaa sinne raastupaan mennä.

Eihän AP tässä perättömiä puhu, jos kertoo sossutädeille asian juuri niin kun itse on sen tulkinnut ja vain omana epäilynään. Eli mikäli ei varmana tietona puhu asioita, ei mitään perättömien puhumistakaan ole tapahtunut! Rikosta ei tällöin ole tapahtunut eikä mahdollinen ilmoitus johda mihinkään.

Yhteistyössä