Miten hakea apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla ahdistuneisuushäiriö, mitä luin netistä. Kuitenkin olen iloinen ja nauran paljon, mutta ahdistukset vaivaavat päivittäin. Työni hoidan ja jaksan puuhata perheen parissa. Mutta jatkuvasti ahdistun monista mitättömistä asioista, jotka vaivaavat mieltäni jatkuvasti. En uskalla kuitenkaan hakea apua, koska pelkään, että lääkäri kyseenalaistaa kykyni olla äiti, vaikka lapsillani myös osallistuva isä ja itsekin siis olen täysissä ruumiin ja sielun voimissa(ainoa tuo ahdistus/pelot, mitä lapset eivät kyllä huomaa, eikä kyllä kukaan ulkopuolinenkaan) Itse asiassa töissä juuri työkaveri sanoi, että olen iloisin ihminen, mitä hän on nähnyt ja olenkin iloinen aidosti. Mutta esim. iltaisin on ahdistusta/pelkoja. Mitä siis teen? Toivon tukea ja hyviä kannustuksia.

tk lääkärille, niil on valmiita kyselykaavakkeita jonka täyttämällä ne tekee diagnoosin. saat lähetteen sit eteenpäin sieltä tai aloittaa siihen helpottavan lääkityksen joka tasottaa ahdistusta

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
tk lääkärille, niil on valmiita kyselykaavakkeita jonka täyttämällä ne tekee diagnoosin. saat lähetteen sit eteenpäin sieltä tai aloittaa siihen helpottavan lääkityksen joka tasottaa ahdistusta

Kiitos. On vaan niin korkea kynnys mennä lääkärille tästä asiasta, mutta taitaa olla pakko.

ahdistusta ja masennusta on nykyään tosi yleisesti,ihan perusjuttu lääkärille. ja ne testit on ihan ok,mä oon ollu masentunut ja siin samalla on tutkittu ahdistuneisuus. ei oo paha kysely,rasti ruutuun tyyppinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
ahdistusta ja masennusta on nykyään tosi yleisesti,ihan perusjuttu lääkärille. ja ne testit on ihan ok,mä oon ollu masentunut ja siin samalla on tutkittu ahdistuneisuus. ei oo paha kysely,rasti ruutuun tyyppinen :)

Näinhän se on, varmaan hyvin yleistä :)

Yhteistyössä