Miten estää katkeroituminen lapsista???? Odotan neljättä lasta...

  • Viestiketjun aloittaja katkera muija
  • Ensimmäinen viesti
hghf
[QUOTE="ttt";25325569]Mikä olikaan nyt taas motiivi tehdä lasta? että saisit tytön? Nyt saat pojan joka ei toteuttanutkaan toiveitasi - ihan hienoa hänelle, hyvä pohja elämään. Te voitte tehdä lapsia vaikka kymmenen ja jokainen on poika... Halusitko uuden lapsen vai halusitko uuden tytön? oliskohan nyt pitänyt vaan pitää pöksyt jalassa ja tyytyä kolmeen kun sukupuoli oli suurin motiivi lapsen hankintaa.[/QUOTE]

Kyllä mä ymmärrän että haluaa tytön. Niin mäkin halusin. Toka olikin sitten tyttö, silti meillä on vielä kolmaskin lapsi.
 
katkera muija
[QUOTE="Vieras";25325900]Joillakin muuttuu, toisilla ei. Olin itse jotain 10-vuotias kun jo tiesin etten halua lapsia. Ja nyt lähestyn kovaa vauhtia neljääkymppiä ja olen yhä samaa mieltä.[/QUOTE]

miksi sitten kaksplussailet?
 
"vieras"
sinulle joka järkeili että pojat on poikia...tyttöjen kanssa prinsessa vaatteita ym. Minulla tyttö joka tykkää autoista,mopoista,on riehakas...ei tykkää soppailla ym. Kyllä tähän on todettava,että ne lapset on yksilöitä oli ne sitten poikia tai tyttöjä! Että ei se aina mene niin,että voikun saisin sen tytön ja voisin sitä ja tätä...tai sen pojan että voitas sitä ja tätä...niin ja kyl se yleisemmin menee niin,että tytöt on isin tyttöjä ja pojat äitin poikia :D Ainain meillä !
 
Sorry, mutta miksi, oi miksi se sukupuoli on niiiin tärkeä? Eikö ensisijaisesti pitäisi haluta lasta eikä tyttöä / poikaa? Mä en vaan oikeasti käsitä, että tehtaillaan lapsia prinsessamekot tai autolelut silmissä odottaen lapsesta tiettyä sukupuolta. huohs.

No, tsemppiä sinulle lastesi kanssa. Jospa käykin vielä tsägä ja ultra on väärässä.
 
"Vieras"
Miksi, voi miksi aina pitää tulla näitä " miten kehtaat,kaikki ei saa lapsia ollenkaan" jne. Jeesustelijoita?
Ymmärrän että tuska ja suru on varmasti valtava, jos raskautuminen ei onnistu, mutta ei se ole teiltä pois jos muut tälläisiä pohtii.
Tuskin kukaan loppujenlopuksi kuitenkaan oikeasti on kiittämätön siitä että ylipäätän sen lapsen sai, mutta kyllä mä ymmärrän että haluaisi molempia sukupuolia. Onhan se jo rikkaus nähdä molempien varttuvan.
Tuolla perjaatteella koskaan ei saisi toivoa mitään, ei sitä mitä syödään, ei sitä minkä värisen auton haluaa, kodin jne. Kun ei saaolla kiittämätön siitä että on edes jotakin.
 
[QUOTE="Vieras";25325993]Miksi, voi miksi aina pitää tulla näitä " miten kehtaat,kaikki ei saa lapsia ollenkaan" jne. Jeesustelijoita?
Ymmärrän että tuska ja suru on varmasti valtava, jos raskautuminen ei onnistu, mutta ei se ole teiltä pois jos muut tälläisiä pohtii.
Tuskin kukaan loppujenlopuksi kuitenkaan oikeasti on kiittämätön siitä että ylipäätän sen lapsen sai, mutta kyllä mä ymmärrän että haluaisi molempia sukupuolia. Onhan se jo rikkaus nähdä molempien varttuvan.
Tuolla perjaatteella koskaan ei saisi toivoa mitään, ei sitä mitä syödään, ei sitä minkä värisen auton haluaa, kodin jne. Kun ei saaolla kiittämätön siitä että on edes jotakin.[/QUOTE]

Tottakai saa toivoa, mutta mä en oikeasti käsitä, mikä maailman suurin onni ja autuus se on, että on lapsia molempia sukupuolia. Että oikein katkeroituu, jos ei jompaakumpaa saa. hoh hoijaa. Pienet on ihmisillä katkeroitumisen aiheet.

Toivoa, haaveilla, unelmoida saa -tottakai.
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Mami hesasta
Tottakai saa toivoa, mutta mä en oikeasti käsitä, mikä maailman suurin onni ja autuus se on, että on lapsia molempia sukupuolia. Että oikein katkeroituu, jos ei jompaakumpaa saa. hoh hoijaa. Pienet on ihmisillä katkeroitumisen aiheet.

Toivoa, haaveilla, unelmoida saa -tottakai.
Ap. nimenomaa kysyy, että miten estää katkeroituminen. On hyvä, että nainen ei halua katkeroitua. Kyllä se olisi varmasti kova paikka itse kullekkin, jos niitä lapsia tekisi 4 ja kaikki samaa sukupuolta!
 
"voivoi"
Surullisinta tässä on, että se tuleva poika on aivan syytön aiheuttamaansa pettymykseen! Toivottavasti löytää paikkansa veljessarjassa ja perheessänne, ja äitinä pysytyt rakastamaan häntä yhtä pyyteettömästi kuin esikoistakin, ja siitä seuraavia.
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
[QUOTE="voivoi";25326084]Surullisinta tässä on, että se tuleva poika on aivan syytön aiheuttamaansa pettymykseen! Toivottavasti löytää paikkansa veljessarjassa ja perheessänne, ja äitinä pysytyt rakastamaan häntä yhtä pyyteettömästi kuin esikoistakin, ja siitä seuraavia.[/QUOTE]

:attn:
 
Ap. nimenomaa kysyy, että miten estää katkeroituminen. On hyvä, että nainen ei halua katkeroitua. Kyllä se olisi varmasti kova paikka itse kullekkin, jos niitä lapsia tekisi 4 ja kaikki samaa sukupuolta!
Jaa-a, vaikeapa sitä kenenkään toisen ja tuntemattoman katkeroitumista on estää.

En osaa sanoa olisiko mulle neljä saman sukupuolen lasta kova paikka. Tuskin sen enempää kuin neljä lasta ylipäätään.
 
"vieras"
Kyllä se poika on ihan yhtä rakas ja ihana kuin tyttökin olisi ollut :)


Meillä on esikoinen poika, jonka jälkeen 4 tyttöä. Kuudennen kohdalla odotin mielessäni tyttöä, koska olin jotenkin asennoitunut siihen ettei meille neljän tytön jälkeen tule poikaa. Yllätys oli todella positiivinen järkytys kun olikin selkeästi ja satavarmasti poika tulossa :D Nauroin hysteerisesti ja hoin että nyt menee vaatekaappi uusiksi. Kesti pitkään tottua ajatukseen että tulokas todella oli poika.
Kun hän sitten syntyi, niin aivan valtavan rakas hän on ollut. Ja erittäin helppo kuten veljensäkin on ollut. Ihan eri maata kuin meidän tytöt! :D Meillä ainakin tytöt kitisee ihan turhasta, vinkuvat ja vankuvat. Ovat todella omaehtoisia. Pojat taas pitkäpinnaisempia ihan vastasyntyneestä asti :D Tissillekään eivät raivonneet samalla lailla kuin tytöt. Kyllä tämä meidän nuorimmainen on ollut ihanan helppo tyttöihin verrattuna :)
 
hmmmm
en tiedä.
Mulla oli niin että kai mut oli kasvatettu siihen että pojat on parempia. Vanhempani tulevat maataloista, joissa vanhin poika peri kaiken. Niin sen vuoksi toivoin poikaa.
siis kun pojilla on helpompi elämä: heille sallitaan möly, tilan ottaminen, öykkäröinti... kaikki, tyttöjä katsotaan pahasti jos käyttäytyy samalla tavalla ja näin toimivat kaikki, ammattikasvattajat, isovanhemmat.... tytöistä kasvatetaan kiltempiä ympäristön toimesta, se on väärin.

No tyttö tuli. Tottakai sitä rakastaa yli kaiken. Oma lapsi on maailman ihaninta.

mulle ei tullut poikia. Jos kaipaisin poikalapsia elämääni, niin onhan maailma täynnä lapsia. voisin viettää aikaa sisarusten lasten, kummilasten, ... jne kanssa. Vaan en koe tarvetta. Meillä lapsilla on täysin erilaiset kiinnostuksen kohteet, täysin erilaiset persoonat, sukupuolesta huolimatta.

Minusta ympäristö ja kasvatus yksin muokkaa kaikki ne erot, joita sukupuolissa voi havaita.
 
en tiedä.
Mulla oli niin että kai mut oli kasvatettu siihen että pojat on parempia. Vanhempani tulevat maataloista, joissa vanhin poika peri kaiken. Niin sen vuoksi toivoin poikaa.
siis kun pojilla on helpompi elämä: heille sallitaan möly, tilan ottaminen, öykkäröinti... kaikki, tyttöjä katsotaan pahasti jos käyttäytyy samalla tavalla ja näin toimivat kaikki, ammattikasvattajat, isovanhemmat.... tytöistä kasvatetaan kiltempiä ympäristön toimesta, se on väärin.

No tyttö tuli. Tottakai sitä rakastaa yli kaiken. Oma lapsi on maailman ihaninta.

mulle ei tullut poikia. Jos kaipaisin poikalapsia elämääni, niin onhan maailma täynnä lapsia. voisin viettää aikaa sisarusten lasten, kummilasten, ... jne kanssa. Vaan en koe tarvetta. Meillä lapsilla on täysin erilaiset kiinnostuksen kohteet, täysin erilaiset persoonat, sukupuolesta huolimatta.

Minusta ympäristö ja kasvatus yksin muokkaa kaikki ne erot, joita sukupuolissa voi havaita.
Ja tässä asiassa olisi todella monella tekemistä. "Pojat on poikia" -sanonta ei ole nykypäivää, vaan tytöille pitää sallia ihan samanlainen käyttäytyminen kuin pojillekin.
 
Ja tässä asiassa olisi todella monella tekemistä. "Pojat on poikia" -sanonta ei ole nykypäivää, vaan tytöille pitää sallia ihan samanlainen käyttäytyminen kuin pojillekin.
Totta! Ja pojille samanlainen kuin tytöille. Pojan ei tarvitse olla riehakas, äänekäs, kilpailuhenkinen, reipas jne. eikä tytön herkkä, kauneutta rakastava, hiljainen ja vaatimaton hoivaaja. Saa olla, mutta ei pidä.
 
  • Tykkää
Reactions: harmoillen
"Hep"
Ja tässä asiassa olisi todella monella tekemistä. "Pojat on poikia" -sanonta ei ole nykypäivää, vaan tytöille pitää sallia ihan samanlainen käyttäytyminen kuin pojillekin.
Juu ja hyvin ovat tytöt jo monet kivat jutut sisäistäneet. Maistuu rööki, viina ja päälle muutamat tappelut. Kohta tytöt ovat pahempia kuin pojat ennen ja sekö oli tasa-arvon tarkoitus?
 
[QUOTE="Hep";25326318]Juu ja hyvin ovat tytöt jo monet kivat jutut sisäistäneet. Maistuu rööki, viina ja päälle muutamat tappelut. Kohta tytöt ovat pahempia kuin pojat ennen ja sekö oli tasa-arvon tarkoitus?[/QUOTE]

No jos nyt nuo asiat haluaa esimerkiksi ottaa, niin kyllä. Ihan samat oikeudet, velvollisuudet ja säännöt sekä pojille että tytöille.
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin mää järkeilisin;25325754:
No onhan sukupuolissa nyt paljonkin eroavaisuuksia. Jos on tyttö, niin hänen kanssa voi käydä vaatekaupoilla ostelemassa tyttöjen juttuja. Jos sulla on poika, niin joudut itse tunkeutua siihen poikien maailmaan ja et välttämättä saa pojasta itsellesi niin läheistä kuin tytöstä. Pojasta tulee helposti enemmän isänsä poika kuin äitinsä poika. Ja jos sulla on entuudestaan kolme poikaa, niin vaihteluksi varmaan se neljäs olisi kiva saada tyttönä. :D
Hah, kaikki naiset, ei edes teini-ikäiset tytöt, välitä vaatekaupoissa notkumisesta. Tyttärestäsi saattaa tulla aivan erilainen kuin sinusta - fiksumpi.
 
Minullakin neljä poikaa. On tyttökin, mutta ei käytä mekkoja, hiuksetkin on lyhyet, kaverinsa poikia ja seurustelee mukavan tytön kanssa. Ei varmaankaan sellainen prinsessa josta ap haaveilee, mutta harvemmin lapset tuppaavat olemaan juuri sitä mitä äiti haluaa :)
 

Yhteistyössä