Miten eroon väkivallasta perheessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakavana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakavana

Vieras
Voitteko rehellisesti sanoa, että perheessä voi pärjätä ilman väkivaltaa?

Jos joku haluaa eroon perheväkivallasta ja on itse se tekijäosapuoli, mitkä on ne askeleet, joilla siitä eroon pääsee?

Phuh, rankkaa. Itse olen 100% minkäänlaista väkivaltaa vastaan, olen jokaisessa parisuhteessa jo heti alkuunsa tehnyt selväksi että kaikenlainen väkivalta on väärin ja pahaa.
Sama koskee lapsia, lyöminen ja töniminen yms. johtaa ehdottomasti ja saman tein nurkkaan. Tämä on varmaan ainut asia missä olen näin ehdoton...

Kaippa se täytyy vaan kylmästi päättää että nyt asioihin on tultava muutos? Ja yhdessä käydä läpi väkivaltaherkät tilanteet ja yrittää löytää ratkaisuja miten muulla tavoin toimia?

Todella hienoa että olet menossa oikeaan suuntaan! :)

Tekijä on varannut itselleen psykiatriajan tämän kuukauden puolella.

Entä perheen sisällä, keskustelevatko ensin aikuiset ja sitten lapset vai missä järjestyksessä tämä kaaos selvitetään?

Mies eilen taas pitkästä aikaa veti lasten kanssa esiin annan-vyöstä-jos-ei-aleta-totella-uhkailun, kun turhaantui muksuihin. Keväällä pari kertaa erehtyi esikolle antamaankin. Silloin loppui, kun huomasi, että loppui emännältä halut sen jälkeen. Nytkin sanoin tuolle seksoholistille, että jos tuollasia alat taas suustas päästelemään niin multa ei heru! Meni mies hiljaseksi.

En ymmärrä miksi se noin alko taas puhumaan. Nyt on viikonloppuna niin hienosti oivaltanu arestin voiman pikku kakkosen kanssa... Miestä itseään on lapsena harvakseltaan kuritettu niin luulee ettei lapsia voi muuten kasvattaakaan. Minua pieksettiin lapsena melkein päivittäin ja mies tietää, etten halua sellasta omille lapsille. Joskus tarttee muistuttaa. Ne on noi lapsuudesta tutut jutut mitkä iskee päälle kun on väsynyt eikä ajattele kunnolla...

Yhteistyössä