Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Maailma on muuttunut niistä päivistä, haluamme turvata lapsemme mahdollisimman hyvin. =)
Minulle ei tulisi mieleenkään jättää tuota 7-vuotiastani yksin pariksikaan tunniksi, ehkäpä olen hänet kuopuksena kasvattanut liian pumpulissa. =)
Se mua kiinnostais tietää, et mikä teidän mielestä on niin oleellisesti muuttunut niistä päivistä?
Väkivalta, huumeet..
Näitä molempia on aina ollut.
Kuten varmaan tiedät, on lisääntynyt rajusti nykyisen viihdetoellisuuden myötä.
Kun mä menin kouluun, telkkarissa oli kaksi kanavaa ja ohjelmiakin tuli vain rajoitetun ajan, ei ollut videoita kuin hyvin harvoilla.
Itse uskon väkivallan vähentyneen. Uutisointi vain on nopeutunut ja välimatkat lyhentyneet internetin yms. välityksellä, joten tuntuu, että kamalaa tapahtuisi enemmän.
Ennen vanhaan ei ollut tavatonta, että vaimo ja lapset ajettiin lumihankeen, kun mies äityi ryyppäämään, itse tiedän 1960-luvulta pari tällaista tapausta. Lapsia sai piiskata ja remmillä hakata ilman, että kukaan katsoi sen olevan muuta kuin vanhempien rakkautta ("ken vitsaa säästää, se lastaan vihaa" jne.).
Nykyään neuvolassa kerrotaan vauvojen ravistelun vaaroista, huumevalistusta tulee joka tuutista ihan pienillekin, ADHD diagnosoidaan eikä heidän tarvitse etsiä itse lääkitystä heroiinista jne.
Alkoholia menee liikaa ja itse nostaisin verotusta roimasti, sekä palauttaisin säännöstelyn tähän asiaan, koska suomalaiset eivät tunnu kykenevän juomaan vain vähän.