Miten elää narsistin kanssa?? Kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "narsistin vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hups";25642282]Taitaa sitten mullakin olla narsisti mies... Kovat on vaateet, mutta mitään (hyvää) ei tule takaisin :([/QUOTE]

Onko sillä ihan oikeasti mitään väliä, onko se narsisti vai ei? Ihminen, joka ei välitä, kohtelee huonosti, alistaa, haukkuu jne. tajuamatta itse miten käyttäytyy eikä halua muuttua on surkea puoliso - oli sitten diagnoosia tai ei.

elän omaa elämääni,suljen korvani. Omistan itseäni tukevia ystäviä,niiden voimalla jaksan.
Elämä on joskua äärettömän rankkaa.Jos hältä putoo esim voiveitsi lattialle, itse olen toisessa huoneessa niin se on minun vikani ja silmitön raivoaminen siihen päälle vielä.

[QUOTE="vieras";25642575]elän omaa elämääni,suljen korvani. Omistan itseäni tukevia ystäviä,niiden voimalla jaksan.
Elämä on joskua äärettömän rankkaa.Jos hältä putoo esim voiveitsi lattialle, itse olen toisessa huoneessa niin se on minun vikani ja silmitön raivoaminen siihen päälle vielä.[/QUOTE]
Vaikeaa ymmärtää miksi tällaiseen tilanteeseen haluaa jäädä. Jos ei ole lapsia, niin ei ole mitään syytä. Jos on lapsia, niin on erittäin suuri syy lähteä.

Ei se teidän ymmärtäminen ja kova rakastaminen muuta sitä persoonallisuushäiriöistä yhtään mitenkään. Ei niitä voi parantaa kukaan. Ehkä ihminen itse itsensä, mutta se vaatii jo sen, että kyseinen ihminen tajuaa ettei ole ihan normaali. Ja narsistit harvemmin tähän johtopäätökseen tulevat, he kun ovat täydellisiä omasta mielestään kaikessa.

Miten narsistin kanssa sitten voi elää.
Ainoastaan alistumalla ja siten, että tappaa itsensä sisältä. Muuttuu täysin tahdottomaksi sätkynukeksi, jolla ei ole tunteita eikä omia tarpeita. Silloin ehkä onnistuu elämään narsistin kanssa jonkun aikaa, siihen saakka kunnes narsisti tappaa sut fyysisesti. Joko itse omin käsin tai sitten tekemällä elämästäsi sellaista helvettiä, että tapat itse itsesi. Jos päätät jäädä suhteeseen narsistin kanssa, et selviä siitä hengissä. Oma valinta.

Jos taas oma elämä ja henkikulta on vähääkään kallis, ei narsistin kanssa voi elää. Silloin on paras paeta niin kauas kuin ikinä pääsee ja irroittautua täysin narsistin otteesta.

Yhteistyössä