Miten digikamerassa saa teetettyyn kuvaan päivämäärän??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Entisessä kamerassa kuviin tuli päälle kuvanottopäivämäärä. Oli tosi helppo sitten järjestää kuvat ja laittaa albumiin. Nyt kun Ifolorilta tulee kuvia ( ja kerralla tulee tilattua sitten satakunta :S) on tosi työläs homma järjestää kuvat. Mitenhän tuohon uuteen Canonin kameraan sais ne päivämäärät?!

Ööö... eikö sulla ole kameran mukana tullut käyttöohjeita? Valitettavasti ei ihan riitä, että sanoo vaan "Canonin kamera", koska Canonilla on monta digikameramallia. On Ixusta, on PowerShotia, on muita sarjoja. Niissä ei suinkaan kaikissa ole samat toiminnot, ja jos on, niitä ei välttämättä käytetä samalla tavalla. Sun kannattaisi ensin etsiä kameran käyttöohjeet, ja jos ei löydy, kysy sitten täällä tai jollakin valokuvauspalstalla ihan kameran mallin tarkkuudella.

samaa mietin ja surkuttelen minäkin. Tosin mulla kamerassa päivämäärät kuvissa, mutta hupsista vaan kun teetin ne ifolorilla kuviksi, niin eipä niissä päiväyksiä enää ollutkaan. Onneksi olin säästänyt kuvat vielä kamerassa ja sain sieltä sit otettua ylös täkeät päivämäärät kuten esim vauvan eka pottuateria jne.

kun kuvan lähettää ifolorille niin kannattaa sen kuvan nimen muuttaa esim nimeksi ensimmäienen pottuateria.jpg niin se lukee sitten siellä kuvan takana!

Itse en henk.koht. voi sietää kuvia, joissa päivämäärä näkyy kuvan päällä.

Yhteistyössä