Miten annostellaan rela-tipat ja d-vitamiini, auttakaa uunoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uuno"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uuno"

Vieras
Kertokaa idiootille, miten rela-tipat pullosta saa pudotettua vauvan suuhun tai lusikkaan 5 tippaa? Pitääkö sitä puristaa, ravistaa, heiluttaa vai heittää seinään? Äsken taas koitin eikä pullosta tullut ensin mitään, kunnes sain lätäkön jalalleni.

D-vitamiinikin vaihdettiin neuvolan antamasta merkistä Jekovittiin vain koska en osaa käyttää tuota pulloa.

Minä olen ainakin vain pitänyt pulloa väärinpäin, kunnes tippoja tulee. Noi pullot on ihan surkeita. Ainakin multitabsilta löytyy vitamiinipullo josta on helpompi annostella.

Rela-tippojen pullo on aivan sutta ja sekundaa. Ensin ei tule yhtään mitään ulos vaikka miten ravistelee,heiluttelee tai pitelis ihan paikallaan. Mutta hetken päästä sitten tyhjenisikin koko pullo kertaheitolla, ilman että on tehnyt mitään eri tavalla. Miksi ihmeessä imeväisikäisten lääkkeet pitää pakata noin helkkarin vaikeisiin pakkauksiin, miksei voi laittaa puristettavaan muovipulloon kuten vaikkapa se jekovit? Ei aina jaksaisi olla lääkeruiskulla repimässä tavaraa ulos pakkauksesta, vaikka pakkohan se on kun ei sieltä muuten mitään ulos tule!

Lasinen pullo ravistetaan ensin ja sitten käännetään ylösalaisin lusikan päälle. Muutaman sekunnin odottelun jälkeen tipat pulpsahtavat ihan nätisti lusikkaan. Mulla on Relat jääkaapissa, eikä ole kyllä koskaan ollut ongelmia saada sieltä tippoja lusikkaan. Eikä ole koko pullo tyhjentynyt kerralla :D

Vaihda ap se Jekovit takaisin rasvaliukoiseen. Farmaseutti neuvoi että D2 ei imeydy yhtä hyvin kuin D3. Kyllä se tulee pullosta kun pitää tarpeeksi kauan ylösalaisin. Ja jos haluat helpotusta elämään, osta seuraavalla kerralla Rela-D-vitamiinit niin ei tarvitse antaa kuin yhtä ainetta :)

• Tykkää
Reactions: Empuuu