Miten alaikäiselle oma asunto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohtamummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohtamummi

Vieras
Onko kellään kokemusta että mistä saisi vuokrattua alaikäiselle oman asunnon? Tyttäremme saa maaliskuussa lapsen ja täyttää 18 vasta heinäkuussa. Joten olemme miettineet että miten saisimme asunnon hänelle. Kun kaupungin vuokrataloissa pitää olla täysi ikäinen saadakseen semmoisen. Ketään fiksumpaa?

Joissain kaupungeissa on asuntoja nimenomaan nuorille/alaikäisille, jota ei syystä tai toisesta voi asua vanhempiensa kanssa. Ne on usein sellaisia valmennusasuntoja, joissa samalla vähän vahditaan että se itsekseen eläminen luonnistuu.

tukiasunto paras ratkaisu!käytännössä tukihenkilö käy kerran viikossa jututtamassa ja auttaa arjen askareissa,opettaa käytännön taitoja.jos lapsi siihen suostuu,saa kaikki mahdolliset edut sostoimistosta ja tosi hyvät onkin!maksoivat kaverini lapselle ratsastusharrastuksen,välineet ja tunnit...

itse olin kuukautta vajaa 18v kun olis pitäny allekirjoittaa eka vuokrasopimus.
Mut tietty kun vuokraemäntä halus sen nimen paperiin ennen sitä niin mun vanhemmat allekirjoitti sen... tai siis siiihen paperiin tuli mun nimikirjoitus, ja mun vanhempien kans.
Kun täytin sen 18 niin olin sitten yskin vastuussa siitä että vuokrat tulee maksettua ym.

ota selvää paikkakuntasi opiskelija-asunnoista, niitä vuokrataan muillekkin kun aina ei ole tarpeeks opiskelijoita asumaan. mä muutin sellaiseen 15-vuotiaana pois kotoa, ihan oikeaan asuntoon eikä mihinkään soluun.

ja 17-vuotiaana muutin paikkakuntaa ja yksityiselle vuokralle, hyvin kelpas nimi paperiin.

ei kun aktiiviseksi ja etsimään vaan!

muutin kaverini kanssa 17 vuotiaina omaan vuokra asuntoon haimme asumistuet yms tosin opiskelimme mutta kummankien vanhempien piti allekirjoittaa lupa lappu vvo:lle että saamme asua.

Mä muutin poikaystävän kanssa yhteen 16-vuotiaana ja omaan asuntoon 17-vuotiaana. Muutin nuorisosäätiön asuntoon, muistaakseni heilläkin oli että pitäisi olla 18-vuotias, mutta sain kuitenkin asunnon. Kannattaa ehkä ihan soittaa ja kysyä eri vuokranantajilta.

Itse aikoinani olin 17v kun muutin poikakaverin kanssa yhteen, hän oli 18v. Ei mulla mitää lupalappuja ollu ja olin toinen päävuokralainen.

Nyt poikani tyttöystävä 17v asuu yksin yksityisen asunnossa, eikä silläkään mitää lupalappuja oo.

Kannattaa yksityisiltä kysellä.

Yhteistyössä