Miten ajokortissa näkyy jos pitää käyttää silmälaseja ajaessa?

Minä vain ihmettelen asiaa, kun muistan että lääkärintarkastuksessa lääkäri totesi, että et tarvitse silmälaseja ajaessa ja että ei tule merkintää.

Mutta eilen huomasin, että siinä erityisehdoissa lukee 103 (1) Tarkoittaako tuo siis silmälaseja sittenkin? Ja miten on mahdollista että tuossa on merkintä, kun muistan hyvin sen, että merkintää ei silloin tullut. Olin nimittäin pelännyt sitä, että se tulisi ja huojennuin, kun ei tullutkaan.

Ei siinä mitään mutta olen 29v enkä todellakaan pidä aina laseja ajaessa. Aurinkolaseissa on vahvuus eli niiden kanssa on sitten ok aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Minä vain ihmettelen asiaa, kun muistan että lääkärintarkastuksessa lääkäri totesi, että et tarvitse silmälaseja ajaessa ja että ei tule merkintää.

Mutta eilen huomasin, että siinä erityisehdoissa lukee 103 (1) Tarkoittaako tuo siis silmälaseja sittenkin? Ja miten on mahdollista että tuossa on merkintä, kun muistan hyvin sen, että merkintää ei silloin tullut. Olin nimittäin pelännyt sitä, että se tulisi ja huojennuin, kun ei tullutkaan.

Ei siinä mitään mutta olen 29v enkä todellakaan pidä aina laseja ajaessa. Aurinkolaseissa on vahvuus eli niiden kanssa on sitten ok aina.

tarkoittaa kortin kaksois kappaletta :)

Mitä se ikä tähän liittyy? :whistle: Mäkin olen nimittäin 29v. eikä tulisi mieleenkään ajaa autoa ilman silmälaseja. Mulla on niin huono näkö, että enhän mä erottaisi kuin stop-merkin ja senki tarpeeksi läheltä :xmas:

Tuolla lukee:

Kansalliset koodit:
103 Ajokortin kaksoiskappale; (suluissa oleva numero järjestysnumero). Esimerkiksi 1. tai 2. kaksoiskappale.

Eli tarkoittaako tuo merkintä nyt silmälaseja vai sitä että se ajokortti on uusittu naimnisiinmenon jälkeen ja tullut tuollainen merkintä? Ihmettelen nyt isosti tota silmälasihommaa kun se lääkärinlausunto sanoi muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

Mitä se ikä tähän liittyy? :whistle: Mäkin olen nimittäin 29v. eikä tulisi mieleenkään ajaa autoa ilman silmälaseja. Mulla on niin huono näkö, että enhän mä erottaisi kuin stop-merkin ja senki tarpeeksi läheltä :xmas:

Siis se ikä liittyy siten että mulla on ollut ajokortti jo 11 vuotta ja olen koko ajan ollut sitä mieltä, että merkintää ei ole.

Tuolla lukee:

Kansalliset koodit:
103 Ajokortin kaksoiskappale; (suluissa oleva numero järjestysnumero). Esimerkiksi 1. tai 2. kaksoiskappale.

Eli tarkoittaako tuo merkintä nyt silmälaseja vai sitä että se ajokortti on uusittu naimnisiinmenon jälkeen ja tullut tuollainen merkintä? Ihmettelen nyt isosti tota silmälasihommaa kun se lääkärinlausunto sanoi muuta...

Se ykkönen siellä perässä tarkoittaa, että sun kortti on ensimmäinen kaksoiskappale. Mulle tuli ihan sama merkintä korttiin naimisiinmenon jälkeen

Yhdenmukaistetut EU:n koodit:

01 Näön korjaus
se koodi 103 on kaksoiskappaleen merkki ja suluissa kuinkamones kappale, esim mulla on just toi 103 (1) koska sukunimen vaihdon yhteydessä mulle tuli uusi kortti

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:

Siis se ikä liittyy siten että mulla on ollut ajokortti jo 11 vuotta ja olen koko ajan ollut sitä mieltä, että merkintää ei ole.

No sitten. Mulla tosiaan merkintä 01 eli eri kuin sulla ja mulla pitää olla lasit ajaessa.

Mulla ei oo merkintää, mutta mutta muistan kun olin siinä näöntarkastuksessa ja se lääkäri sit näytti sen rajan, mitä pitää nähdä, ettei tartte silmälaseja ajaessa. Siis mun näkö oli todella kaukana siitä rajasta, mutta ei silti tulis mieleenkään ajaa ilman laseja/piilareita! Enhän mä edes näkis rekkaa, vaikka vastaan tulis! :laugh:

Mutta kyllä täytyy myöntää, että itseä hirvittää, että joku ajelee autoa huonommalla näöllä kun minä eikä käytä laseja.. :o

Mul on molemmissa silmissä -5 eikä ajokortissa merkintää... Joo, ku en edes kävellen vois lähtee mihinkään ilman lasei niin en kyllä ajamaankaan lähtis. Luki kortissa sitä tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja mielenkiintosta:
Mul on molemmissa silmissä -5 eikä ajokortissa merkintää... Joo, ku en edes kävellen vois lähtee mihinkään ilman lasei niin en kyllä ajamaankaan lähtis. Luki kortissa sitä tai ei.

eli silloin kun sait kortin ja sitä edeltävässä lääkärintarkastuksessa ei vielä ilmennyt nöänkorjaustavetta.

Tlee seislle sitten vasta 40 v (vai 45:k se oli?) tarkastuksessa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä