Miten 4v voi hukkua rantaveteen?

Eikä tällä ole nyt tarkoitus mun puolesta mitenkään syyllistää tapahtunutta, jossa näin kävi, vaan haluan tietää miten voin estää sen ettei meille noin kävisi :/
Itselläni siis kohta 4v tytär ja seuraan kyllä haukan katseella häntä vedessä koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tossa aloituksessa missä kerrottiin 4v pojan hukkuneen forssassa oli hyvä linkki ja neuvoja vika sivulla
Mä taisinkin aiemmin lukaista sen.
Kyllä mua on alkanut noi hukkumistapaukset mietityttää sen verran, että olen kyllä erittäin tarkka vesillä.

minä
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Eikä tällä ole nyt tarkoitus mun puolesta mitenkään syyllistää tapahtunutta, jossa näin kävi, vaan haluan tietää miten voin estää sen ettei meille noin kävisi :/
Itselläni siis kohta 4v tytär ja seuraan kyllä haukan katseella häntä vedessä koko ajan.
Voi hukkua vaikka ojaan ja vesilammikkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Voi hukkua vaikka ojaan ja vesilammikkoon.
Ei voi, jos vanhempi on mukana. Näin olettaisin, jos ollaan rannalla...
Sille jos lapsi karkaa ja käy huonosti, ei yleensä voi mitään, tosin yhdessä me silloinkin ollaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Vanhemmat kännissä ei vahdita, that shit.
Tuossa Forssan tapauksessa vanhemmat ei olleet paikalla.
Kuka sitä lasta vahti?
En tiedä.

4-vuotias hukkunut Forssassa
19.07.2010 16:38, päivitetty 19.07. 17:14

Neljän vuoden ikäinen poika hukkui Forssan keskustassa maanantaina yhden aikaan iltapäivällä.

Uimataidoton poika oli ollut uimassa kahden vanhemman veljensä kanssa suositulla uimarannalla Lamminrannassa. Poikien perään oli katsomassa aikuinen mies.

Uimaranta on jaettu lasten ja aikuisten puoliin. Kun poikia valvonut mies siirtyi aikuisten puolelle vilkaisemaan vanhempia, 8- ja 13-vuotiaita veljiä, pikkuveli ehti siirtyä matalalta puolelta syvään veteen.

Uimassa ollut nainen havaitsi pojan vajonneen pinnan alle noin viiden metrin päässä rannasta. Vieressä uimassa ollut forssalaismies nosti lapsen vedestä. Häntä alettiin elvyttää välittömästi, ja elvytystä jatkettiin pitkään tuloksetta.

Paikalle saapui pelastuslaitoksen yksiköitä sekä Turun Mediheli.

Hukkuneen tammelalaislapsen vanhemmat eivät olleet paikkakunnalla tapahtuma-aikaan.

IS-STT

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Prinsessa Fiona:
Exän veli on meinannut 4-vuotiaana hukkua ämpäriin. Kyllä 4v helposti hukkuu rantaveteen, mä en edes tohdi yksin lähteä 3v:n ja 4v:n kanssa rantsuun. Jos 11v tulee mukaan niin sitten uskallan. =/
Ja se TiinaLeena hukkui pihassa olleeseen vesisaaviin :(

Exän veli on meinannut 4-vuotiaana hukkua ämpäriin. Kyllä 4v helposti hukkuu rantaveteen, mä en edes tohdi yksin lähteä 3v:n ja 4v:n kanssa rantsuun. Jos 11v tulee mukaan niin sitten uskallan. =/
Mutta onko rannalla sitten niin vähän ihmisiä, ettei ne hoksaa että toihan hukkuu tuohon rannalle? En vaan ymmärrä.

Miten se pääsi karkaamaan? Eikös se ollut vielä nuorempi kuin 4v? :(

vieras
Ei siinä kuule tarvita paljon. Itse en kyllä kerkiä juoruilla kenenkään kanssa kun lapseni kanssa olen rannalla. Tosin että ei tarvi kuin ajatuksissas olla kun voi sattua huonosti. Tuskin kukaan tahallaan aiheuttaisi tämmöistä. Turha syyllistää ketään ikäviä tapahtumia nämä ovat.

minä
Mutta onko rannalla sitten niin vähän ihmisiä, ettei ne hoksaa että toihan hukkuu tuohon rannalle? En vaan ymmärrä.
Itse tänään katselin ihmisiä rannasta järvelle. Pieniä päitä siellä täällä.
Jos yksi pää puuttuu kuka sitä heti huomaa. Ellei oman perheen pää ole siellä. :(

Ei voi, jos vanhempi on mukana. Näin olettaisin, jos ollaan rannalla...
Sille jos lapsi karkaa ja käy huonosti, ei yleensä voi mitään, tosin yhdessä me silloinkin ollaan.
Se vanhempikin voi tehdä ihan vaan sen "erheen" tai "virheen", että syystä tahi toisesta... oli se sit vaikka avunhuuto, riemunkiljaisu tai mikä hyvänsä... koiran haukunta / räksytys, vauvan itku tai mikä ääni vaan, se vanhempi kääntää katseensä muualle pieneksi, pieneksi hetkeksi ja se riittää.

Voi tulla itikanpurema, jota katsahtaa, mitä vaan. Ja silti hän on vahtinut... mutta virheitä voi sattua sii ihan jokaiselle meistä.
Ihan varmasti syylisyys tulee kalvamaan lopun ikää... entä jos oisin, jos en olisi jne... mutta tapahtunutta ei saa pois, se on ja aika parantaa haavoja, mutta arvet jää.
Ei kukaan ole täydellinen - ei edes aina se oma äiti tai isä, vaikka (ainakin pienet) lapset yleensä ainakin omat vanhempansa yli-ihmisiksi katsookin.

vieras
http://sites.google.com/site/kaarinalle/tiinaleena

vieras
Vähän aiheen vierestä mut äiti meinas pari kesää sitten hukkua Yyterissä. Hän ei osaa kunnolla uida. Hän oli sit kahlannut siel rannan tuntumassa ja sit yht äkkiä olikin tullut sellainen syvänne kesken matalan rannan ja jalat ei tietty ulettunu pohjaan ja ei paniikissa sit päässyt mitenkään liikkumaan likemmäs rantaa. Onneks siinä oli joku mies lähellä ja hän sit autto äiteen kuivalle maalle. Sen jälkeen on kyl itellekki jääny pieni kammo.

Ei siinä kuule tarvita paljon. Itse en kyllä kerkiä juoruilla kenenkään kanssa kun lapseni kanssa olen rannalla. Tosin että ei tarvi kuin ajatuksissas olla kun voi sattua huonosti. Tuskin kukaan tahallaan aiheuttaisi tämmöistä. Turha syyllistää ketään ikäviä tapahtumia nämä ovat.
Älä opettele lukemaan :)
Tämän kesän tapaukset on vaan saaneet erityisen tiukasti mua valvomaan lapsiani vedessä.

vieras
Huomasivat jossain vaiheessa että yksi on kateissa.En muista minkä ikäinen oli.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Itse tänään katselin ihmisiä rannasta järvelle. Pieniä päitä siellä täällä.
Jos yksi pää puuttuu kuka sitä heti huomaa. Ellei oman perheen pää ole siellä. :(
Näin minäkin päivällä sanoin ku miehen kans mentiin lapsia uimassa käyttään. Et helpompi olis ajaa tuonne 20km päähän ku tänne yleiselle ranalla. Siine kaikki sulautuu et tosi tosi hankala vahtia.

vieras
Älä opettele lukemaan :)
Tämän kesän tapaukset on vaan saaneet erityisen tiukasti mua valvomaan lapsiani vedessä.
Kyllä mä osaan lukea!

Yhteistyössä