Miten 2 vuotiaan näpit voi olla jäässä toppahanskoissa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miiu"

Vieras
Alla ohkaiset villalapaset ja päällä Lassien vetoketjulliset toppahanskat. Miten ihmeessä näillä keleillä muutama aste pakkasta voi olla ulkoilun jälkeen ihan viileät kädet. Mitä ihmettä minä laitan tuon lapsen käsiin!!!?

Jos hanskapaketti on kovin tiivis eli siellä ei ole ilmaa/liikkumavaraa, niin kädet palelevat. Toinen, mikä vaikuttaa, on muu pukeminen: sormet ovat ensimmäinen osa ihmisestä, joka alkaa palella. Jos lisäät esim. kerroksen muita vaatteita, niin keholle on helpompaa huolehtia sormien lämmittämisestä.

Meil on ollu fleecepuku ja kevytvanu tai vk puku siinä päällä... ei sitten ilmeisesti riitä... ja kokeilin myös pelkissä toppahanskoissa niin niissäkin on viileät kädet... pitänee ottaa nyt paksu toppapuku kehiin...mitenhän käy sitten ihan oikeilla kovilla pakkasilla...

[QUOTE="miu";22422268]Meil on ollu fleecepuku ja kevytvanu tai vk puku siinä päällä... ei sitten ilmeisesti riitä... ja kokeilin myös pelkissä toppahanskoissa niin niissäkin on viileät kädet... pitänee ottaa nyt paksu toppapuku kehiin...mitenhän käy sitten ihan oikeilla kovilla pakkasilla...[/QUOTE]

Koita sitä minkä joku vinkkas että hartioille lisälämmike. Kuulemma auttaa.

Onko sillä lapsella muuten mitä päällä? Siis onko hänellä kunnon toppatakki lähinnä? Ne topparukkaset ei paljon auta, jos takkina on vk-takki eikä hartioita ole kunnolla suojattu. hartioiden ja niskan palelu näkyy usein kylminä sormina.

No meidän 2-vuotiaalla oli koko viime talven sormet kylmät ulkoa tultaessa, vaikka oli runsaasti päällä muuten ja käsissä villalapaset ja paljon kehutut peukalopotit, nekin kokoa liian suuret ettei ole liian tiukalla. Toisilla lapsilla vaan on huonompi ääreisverenkierto. Jos on muutama aste pakkasta niin on todellakin jo toppavaatteiden aika! Meillä on ollu jo monta viikkoa toppahaalari käytössä, talvella sit vaan lisätään sinnekin kerroksia.

Mä ajattelin tänä talvena kokeilla alustumpuiksi ruskovillaa. Katotaan miten käy. Meilläkin nuorempi (viime talvena oli alle 2v) saa kätensä aina ihan jääkalikoiksi.

Olen pähkäillyt saman asian kanssa. Tyttö tosin on hieman nuorempi. Käsissä on sormikkaat ja toppahanskat. Muuten päällä on sukkikset, collegehousut, t-paita ja pitkähihanen paita. Ulkovaatteina on toppapuku,talvikengät, ohut kypärämyssy ja fleecepipo. Vinkkejä kaipailen miten saan tytön sormet lämpimiksi. Kiitos.

[QUOTE="Outsa";22422361]Olen pähkäillyt saman asian kanssa. Tyttö tosin on hieman nuorempi. Käsissä on sormikkaat ja toppahanskat. Muuten päällä on sukkikset, collegehousut, t-paita ja pitkähihanen paita. Ulkovaatteina on toppapuku,talvikengät, ohut kypärämyssy ja fleecepipo. Vinkkejä kaipailen miten saan tytön sormet lämpimiksi. Kiitos.[/QUOTE]

Aloita ainakin vaihtamalla sormikkaat villatumppuihin.

Yhteistyössä