laihdutuksesta.. siis miten tää voi olla mahdollista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en juo maitoa, vettä vaan. en myöskään syö leipää. pähkinöitä söin arviolta noin 20kpl. olen laskenut kalorit ja ne on päivittäin 1400-1600.

Mutta mitä tarkoittaa annos kanakeittoa? Pieni lautasellinen, kaksi isoa kulhoa? Oliko kookosmaitoa, kermaa, perunoita...?

Piti oikein punnita nuo pähkinät. esimerkiksi 20 kpl keskikokoisia saksanpähkinöitä painaa 37 g eli tuplasti enemmän kuin mitä omassa dieetissä on päivittäin sallittu. Ne ovat vaihtoehtoisia oliiviöljylle/lesitiinille eli siis niistä saadaan rasvaa.

Jos ei liiku juuri ollenkaan, niin peruskulutus on yllättävän pieni.. Ainakin useiden nettilaskureiden mukaan mun peruskulutus on vaan 1400 kcal/päivä (pituus 170 cm ja paino 65 kg). Eli ite en ees laihtuisi noilla ap:n syömillä kalorimäärillä.. Ja olen sen huomannutkin, kun yritän tässä pudottaa pari kiloa, tuloksia tulee vasta ku syön jonku 800 kcal/päivä arkena (ja viikonloppuisin enemmän)..

[QUOTE="Jenis";29644465]No just näin. Palstalla pyörii aika lailla lääketieteellisiä ihmeitä tai sitten on tosiaan yks tai kaks pikku juttua unohtunut kirjata ruokapäiväkirjaan... kokemuksesta voin myös sanoa, että kalorien arvioiminen kotiruuasta ilman vaakaa tai mittaa on suht vaikeaa. Esim. desi riisiä on ihan helkkarin pieni määrä kun sen oikein desimitalla mittaa, eikä vain silmämääräisesti arvioi.[/QUOTE]

Lääketieteellisiä ihmeitä ei ole, on vaan unohduksia ruokapäiväkirjassa ja tosiaan virheellisiä arvioita määristä. Punnitsemalla saa nopeasti kuvan, kuinka paljon esimerkiksi 100 g kanaa on. Ei edes kokonainen rintaleike, vaan noin puolet siitä. Ja kanan rasvaisuudessakin on paljon eroa, samoin kuin lihossa. Raejuustoakin on monen rasvaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29644470:
Mutta mitä tarkoittaa annos kanakeittoa? Pieni lautasellinen, kaksi isoa kulhoa? Oliko kookosmaitoa, kermaa, perunoita...?

Piti oikein punnita nuo pähkinät. esimerkiksi 20 kpl keskikokoisia saksanpähkinöitä painaa 37 g eli tuplasti enemmän kuin mitä omassa dieetissä on päivittäin sallittu. Ne ovat vaihtoehtoisia oliiviöljylle/lesitiinille eli siis niistä saadaan rasvaa.

normaali lautasellinen keittoa.

Jos toi liikunta on koiran kanssa kävelyä, niin en usko että hirveesti todellisuudessa pääset miinukselle. Naisen (kevyesti liikkuvaa työtä):kin tekevän perusaineenvaihdunta on yllättävän vähän. Ennusko että oot jääny miinukselle nkuin ehkä korkeintaa parisataa kcal päivässä...

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29644470:

Totta, ruokaakin tehdessä pitäisi punnita kaikki ainekset, niiden painoa ei pysty arvioimaan ihan tosta noin vaan. Pitää todella pitkään punnita eri juttuja ennenkuin pystyy edes sinnepäin arvioimaan jonkun aineen määrää.
Itse olen oppinut tiettyjen RUOKIEN painoja, siis että paljonko sitä voi lautasella olla, että on esim suunnilleen 100g, koska olen aina sitä tiettyä ruokaa ottanut sen verran. Tai paljonko voi öljyä heittää pannulle, jotta tulee tietty määrä kaloreita, sitäkin helposti lorahtaa :D

normaali lautasellinen keittoa.

ja "normaali" lautasellinen keittoa saatta sinulle olla iso syvä lautanen, kun taas toiselle se voi olla pieni lautanen. Niitä lautasia kun on niin monen kokoisia.

Jos punnitset kaiken mitä suuhusi laitat ja kalorit on oikein, niin ei auta muu kuin lisätä liikuntaa tai vähentää kaloreita. Koitappa viikko 1200-1300 kaloreilla.

Jos sulla ei alunperinkään ole ollut lihasta, niin perusaineenvaihduntasi voi olla hyvinkin pieni

Ap vastailee nyt niin niukasti noihin ruokia koskeviin kysymyksiin, että vaikea on oikeasti auttaa vaikka haluaisikin.
Suosittelen kääntymään jonkin asiantuntijan puoleen, joka miettii ruokavaliosi laihdustusta silmällä pitäen. Aika rajusti on painoa, joten sitä luulisi lähtevän pienilläkin muutoksilla ja etenkin, jos nuo listaamasi päivän ruuat ovat koko totuus.

Vaaka rikki?

ei ole kun miehelle näyttää oikein painon ja patteritkin on uudet.

noh kai se on vaan jatkettava tätä urakkaa mutta nyt käyn useammin puntarilla että näen missä mennään. mulla kertyy muutenkin nestettä tosi helposti ja ennen menkkoja saattaa paino nousta 3kg mutta nyt ei voi johtua siitä koska menkkojen ei pitäisi alkaa vielä 2 viikkoon. ja kyllä mä osaan ruuastani kalorit laskea, olen ennenkin laihduttanut ja onnistuneesti. sehän tässä nyt ihmetyttääkin että mitä on tapahtunut kun nyt näin :(

Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29644543:
Kannattaa, meillä tosiaan näyttää välillä 5kg pieleen, vaikka olisi aivan uudet patterit. Täytyis harkita uuden vaakan ostoa :D
Ootko myöskin katsonut, ettei vaakan alla ole mitään roskia?

ei ole roskia. kaipa sitä voisi tänään ostaa samalla uuden puntarinkin kun kaupoilla käy.

kellään suosituksia hyvästä puntarista?

Ja mun oma "mututuntuma" onbse, ett mitä useemmin joutuu koittaa laihduttaa, msen vaikeempaa se on. Keho ei vaan jotenkaa reagoi samanlailla ku parilla ekalla kerralla.
Mutta siltikin on Aina paljon vaikeampaa Pitää se paino sielä saavutetussa, ja aivan mieletöntä jos siitä vielä saa painon hiljalleen laskee

Ja mun oma "mututuntuma" onbse, ett mitä useemmin joutuu koittaa laihduttaa, msen vaikeempaa se on. Keho ei vaan jotenkaa reagoi samanlailla ku parilla ekalla kerralla.
Mutta siltikin on Aina paljon vaikeampaa Pitää se paino sielä saavutetussa, ja aivan mieletöntä jos siitä vielä saa painon hiljalleen laskee

Tämä jojoilusta johtuva ilmiö on ihan tieteellinen fakta. Joka kerta laihtuessa tuhoutuu lihasmassaa, joka taas korvautuu rasvalla, kun lihoo entiselleen. Siinä syy, miksi joka kerta laihtuminen on vaikeampaa.

Käytä mittanauhaa, äläkä vaakaa.

Näin, helppo mitata aina samasta kohdasta kun ottaa jonkin luomen/arven mittapaikaksi :)

Se on uskomaton tunne kun huomaa monta senttiä kadonneen kropasta. Onhan se vaakankin lukema kivempi jos näyttää vähemmän, mutta senttejä mittaamalla näkee niin paljon paremmin. Parin kuukauden kuluttua et usko silmiäsi, kun koitat mittanauhalla alkuperäistä mittaa vaikkapa vyötärölle tai reisiin :)

ei ole kun miehelle näyttää oikein painon ja patteritkin on uudet.

noh kai se on vaan jatkettava tätä urakkaa mutta nyt käyn useammin puntarilla että näen missä mennään. mulla kertyy muutenkin nestettä tosi helposti ja ennen menkkoja saattaa paino nousta 3kg mutta nyt ei voi johtua siitä koska menkkojen ei pitäisi alkaa vielä 2 viikkoon. ja kyllä mä osaan ruuastani kalorit laskea, olen ennenkin laihduttanut ja onnistuneesti. sehän tässä nyt ihmetyttääkin että mitä on tapahtunut kun nyt näin :(

Sitä piti vielä sanomani, että älä luovuta, laihduttaminen on ainakin itselläni kovan työn takana,mutta saavutetut tulokset palkitsevat sitten lopulta kyllä! Laihduttaessa annoskoot ovat tosissaan masentavan pieniä, suosittelisin kiinnittämään huomiota nimenomaan annoskokoihin ja kirjaamaan kaikki syömiset ylös jonkun aikaa. Ja käymään vaa'alla joka aamu. Näin säilyy tuntuma omaan painoon, eikä voi myöskään huijata itseään. Tsemppiä!

Ja kannattaa muistaa, että vaikka nyt alussa olisikin nälkä pienten annoskokojen takia, niin se ei tule olemaan aina niin. Keho tottuu suht nopeasti niihin pieniin annoksiin ja kohta olet niistä jo täynnä, vaikka alussa jäi nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäää;29644357:
aloitin laihduttamaan tammikuun alussa ja ajattelin etten rupea stressaamaan ja ravaamaan puntarilla usein. tänään sitten menin ja se näytti 5 kg enemmän kuin tammikuussa !? vähän nyt kyllä masentaa.. mutta kumma juttu on se että vanhat vaatteet tuntuvat kuitenkin suuremmilta päällä. miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista... hemmetti kun ottaa päähän :(

Toi sun ruokavalio tuolla alempana, onko se joka päivä sama? Kannattaa ehkä vielä hiukan pudottaa kaloreita tuosta määrästä 1200-1000 on alkuun hyvä, kunnes saa terveellisen ruokavalion kasaan ja liikuntaa lisättyä, silloin voi laittaa vähän lisää kaloreita.
Mulla tippunut kahdessa viikossa 6 kg kun aloitin laihiksen, päivässä 700-1200 kaloria ja pari kävelyä lenkkiä vaan lisänä. Nyt ei tuu enää nälän tunnetta ja se yks rahka annoskin alkaa pitään riittävästi nälkää loitolla, mulla ei kuulu lainkaan viljoja, perunaa eikä pastaa ruoka valioon eikä liioin hedelmiä, vain kasviksia ja vihanneksia.
Yksi taikasana on runsas nesteen nauttiminen!

Yhteistyössä