mitäs teidän muksuilla on näillä keleillä päällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myytar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Myytar

Vieras
olin tytön 2v kanssa puistossa ja iski epäilys siitä, että onko lapsella KUITENKIN liian kesäinen vaatetus.. muilla ipanoilla kun oli ulkoiluhaalaria tms, oma oli hihattomassa paidassa & hupparissa, lippis päässä sekä kolitsihousut ja croksit (+sukat) jalassa. tuossa vaiheessa lämmintä oli kuitenkin jo 21c, aurinko paistoi täydellä terällä vaikka kello oli vasta kymmenen joten en viitsinyt topata lastani.. itselläkin oli vain farkut, hihaton toppi & huppari päällä eikä tietokaan palelemisesta. että kertokaapas te, miten puette lapsianne (lähinnä tälläisiä taaperoikäisiä) näillä kesäkeleillä? :)

4v:llä oli tänään collegehousut, t-paita, college-huppari, lierihattu ja lenkkarit. Ei tuntunut palelevan. Itselläni caprit ja ohut pitkähihainen paita. Eikä ollut myöskään kylmä.
11kk ikäisellä oli pitkähihainen body, legginsit ja ohut vk-haalari. päässä ohut pipo ja jalassa villasukat.
Lämpötila varjossa 15. Auringossa tosi kuuma.

Väälikausihaalarit, ala villapuku. Toppapipo, tumput, kuomat joissa villasukat ja kaulahuivi.

Kaikki goreteksiä ja emmaljungaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Äsken tultiin juuri sisään. Pojalla 1v7kk oli päällään collegehousut ja t-paita, tytöllä 4v oli päällään pohjepituiset legginssit ja t-paita. Ja hiki oli molemmilla.

Mittari näyttää varjossa 24,1 astetta. Odotan tytön 1v4kk kohta heräävän ja sitten lähdetään ulos lyhythihasessa ja pitkissä suht ohuissa housuissa, koska muuten on jalat ruvella kun vielä kaatuilee usein menon ollessa hieman kova. hellahattu tietty päähän ja varmaan sandaalit jalkaan, mut jos mennään puistoon niin lenkkarit kun sandaalit on ihan hiekassa ja kivissä sisältä.

Naapuruston lapsilla näyttää olevan ihan kesämekkoa päällä. Ei yhdelläkään pitkähihasta ja muutamalla pitkät housut/leggarit, muilla capreja, shortseja tai hameita. Aika harvalla kyllä päässä jotain.

Itse laitoin tytölle 3v aamulla hoitoon päälle verkkarit ja pitkähihaisen paidan (+ alusvaatteet) ihan sisällä ja ulkona käytettäväksi (ulos lisäksi ohut kesäinen hattu), mutta iltapäivällä kun hain hoidosta niin tyttö oli "topattu" niin, että oli 2 housut päällekkäin ja pitkähihaisen paidan päälle laitettu paksu takki ja paksu pipo päässä sekä hanskat kädessä. Tyttö oli kuuma ja punainen. Eli mun mielestä pärjää ulkona ihan sisävaatteilla. :)

[QUOTE="äiti";23745389]Itse laitoin tytölle 3v aamulla hoitoon päälle verkkarit ja pitkähihaisen paidan (+ alusvaatteet) ihan sisällä ja ulkona käytettäväksi (ulos lisäksi ohut kesäinen hattu), mutta iltapäivällä kun hain hoidosta niin tyttö oli "topattu" niin, että oli 2 housut päällekkäin ja pitkähihaisen paidan päälle laitettu paksu takki ja paksu pipo päässä sekä hanskat kädessä. Tyttö oli kuuma ja punainen. Eli mun mielestä pärjää ulkona ihan sisävaatteilla. :)[/QUOTE]

Niin ja ulkona aurinkoinen, välillä puolipilvinen, sää ja lämmintä jotain 22 astetta.

Housut ja t-paita oli tänään. Oltiin kans suunnilleen kymmenen aikoihin puistossa ja jos ois yhtään enempi ollut vaatetusta ois tullut kuuma. Yhtä kevyesti näytti muutkin pukeutuneen.

Yhteistyössä