mitäs tehdä keltuaisista?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsix4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mansikkajäädyke:
6 keltuaista ja 200g tomusokeria vatkaat sekasin ja lisäät 1dl vettä ja 1dl valkoviiniä ja pistät kattilaan. Kiehautat niin että pulpahtaa vaan kerran koko ajan vatkaten ja vatkaat myös kylmäksi.
Vatkaa 4dl kermaa vaahdoksi ja sörssää 300g mansikoita, jotka sitten sekoitat jäähtyneeseen muna-sokeri-valkkari-mössöön.
Laitat seoksen vaikkapa muffinssivuokiin (pari päällekkäin ettei levähdä) ja pakastat.
Törkeen hyvää!
Mä oon aina miettiny että mitä mä niistä valkuaisista tekisin =)
 

Yhteistyössä