Mitäs tehdä, jos häät ahdistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja - - -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

- - -

Vieras
Siis en ole kihloissa. Varmasti joskus haluan naimisiin, ollaan miehen kanssa oltu nimittäin vuosia ja vuosia jo yhdessä. Itse häiden järjestäminen on jo vuosia kuulostanut, no, ällöttävältä ja ahdistavalta. Maistraatti se ankealta kuulostaakin, siinä ohitetaan yksi elämän tapahtuma sivusuin. Naimisiin karkaaminen aiheuttaisi suvun päällekäynnin (oikeasti).

Onko muut painineet asian kanssa? Miten tämä on ratkaistu?

Me oltiin vuosia kihloissa. Viime kesänä mentiin naimisiin mutta kovana jännittäjänä kauhistutti ajatus suurista häistä. Suvussamme on tapana ollut kutsua koko suku häihin. No, mentiin naimisiin pienessä kirkossa vain molempien vanhempien ja sisarusten läsnäollessa. Illalla juhlat jatkuivat vuokraamallamme mökillä kavereiden ja tietysti sisarusten ja vanhempien kanssa, sukulaiset eivät mahtuneet mukaan jo tilanpuutteen vuoksikin. Rennot ja meidän näköiset häät, puvut ja kampaukset tietysti oli kuten häihin kuuluukin. Toki moni loukkaantuikin varmasti, mutta lohduttaa toivottavasti kun ketään muitakaan sukulaisia ei kutsuttu.

Mikä pakko sinne naimisiin nyt on sitten kiiruhtaa? Haluatko itse naimisiin vai muiden takiako niitä häitä pitää nyt juuri mietiskellä?

Muista: Kaksi ihmistä voivat yhtä hyvin olla parisuhteessa ilman naimisiinmenoakin. Eikai teidän suhde yhdestä vihkivalasta ole kiinni? Eihän =)

Haluaisin naimisiin ensisijaisesti ns. laillisten seikkojen takia. Olisi myös mukava olla rouva ja arvostan kyllä avioliittoa ja ajatusta sitoutumisesta.

Mä oon miehelle ehdottanut naimisiin karkaamista, mutta ei se suostu, kun pitää olla häät. Se ei suostu niitä tekemään yksinkään. Eikä meillä ole hääsuunnittelijaan varaa.

Tää on mahdoton yhtälö. Olen sen verta perfektionisti, että haluaisin oikeasti prameat ja komeat pidot, ei mua se huomion keskipisteenä olo yhtään häiritse. Mutta kun häiritsee niiden häiden ahdistaminen, oikein inhottaa ja henkeen käy. Vaikea selittää...

Jos häät ahdistaa, niin oletko sä ihan oikeassa suhteessa?
Kaveria ahdisti häät ja ero tuli alle vuoden kuluttua siitä kun oli sanottu tahdon.

Ei pitäis sen hääsysteemin tuntua pahalta tai hankalalta jos oikeesti rakastaa ja haluaa olla aina yhdessä.

Jos häät ahdistaa, niin oletko sä ihan oikeassa suhteessa?
Kaveria ahdisti häät ja ero tuli alle vuoden kuluttua siitä kun oli sanottu tahdon.

Ei pitäis sen hääsysteemin tuntua pahalta tai hankalalta jos oikeesti rakastaa ja haluaa olla aina yhdessä.

niin, ehkä tuossa voi olla jotain perää. nimittäin mua ahdisti aina ajatus lapsista, kun sitten pitää perehtyä kaikkiin lapsenpitosääntöihin ja teknologiaan ja niihin rääsyihin ja tiesmitä. kun sitä sitten rakastuneena vartosi, niin kummasti riitti mielenkiinto.

mutta onhan se hääsysteemi mennyt mielettömyyksiin, varmaan justiin siksi että prameudella torjutaan se mahdollisuus mielestä että ero tulee kummiskin.

Kannattaa aina punnita mikä on itselleen tärkeää ja mitä itse haluat. Maistraatissa ei sivuuteta mitään, jos tärkeintä on solmia nimenomaan juridinen sopimus kahden osapuolen välillä, jotka ovat sitoutuneita toisiinsa. Itse taas koen, että näissä kermakakkupäiväniprinsessana härdelleissä pääosassa on hyvinkin ulkoiset seikat. Hääjuhlista on monelle (ei kaikille) tullut yksi niistä elämän aikana the suoritettavista asioista, joiden suunnittelu aloitetaan jo ennen kuin on kohdattu ihminen, jonka kanssa elämä halutaan jakaa. Toimi oman tahdon mukaan, älä muiden odotusten.

Kannattaa aina punnita mikä on itselleen tärkeää ja mitä itse haluat. Maistraatissa ei sivuuteta mitään, jos tärkeintä on solmia nimenomaan juridinen sopimus kahden osapuolen välillä, jotka ovat sitoutuneita toisiinsa. Itse taas koen, että näissä kermakakkupäiväniprinsessana härdelleissä pääosassa on hyvinkin ulkoiset seikat. Hääjuhlista on monelle (ei kaikille) tullut yksi niistä elämän aikana the suoritettavista asioista, joiden suunnittelu aloitetaan jo ennen kuin on kohdattu ihminen, jonka kanssa elämä halutaan jakaa. Toimi oman tahdon mukaan, älä muiden odotusten.

Komppaan tätä!

Yhteistyössä