Mitäs teette ( te rokotteen ottajat ) jos löytyy yhteys että aiheuttaa keskenmenoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DiP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äitikö?:
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
moni ei kuitenkaan ole saanut sitä keskenmenoa, että....

No, tuo ei vähennä surua niiltä jotka saavat. Itse luotin näihin joihinkin ammattilaisiin ja otin rokotteen viikoilla 17+4 ja seuraavana päivänä alkoi supistelut. Nyt tiputtelee verta ja katsotaan miten käy. Mun raskaus on ollut ongelmaton alusta asti ja heti rokotteen jälkeen kävi näin.

Mä luotin vissiin siihen väärään osaan "ammattilaisia"

Ei voi sanoa että ammattilaiset suosittelee. Iso osa ammattilaisista ei suosittele. Tämä tuli opittua liian myöhään. Menin massan mukana. silti en halua, että syyllistetään rokotteen ottaneita. Kaikki ovat tehneet niin kuin on suositeltu ja siihen pitäisi voida luottaa. Toivon, että rokotteen ottaneet eivät itse kantaisi tästä syyllisyyttä ja häpeää, vaan vaatisivat oikeuksiaan näiltä "ammattilaisilta"

Niin minä ainakin teen jos huonosti käy. Toivon, että jos vauva selviää synnytykseen asti, hän olisi terve kuitenkin :(

Voimia muille odottaville. Samassa veneessä ollaan joka tapauksessa.

Pakko ajatella, että jotain hyvää tässäkin koko jupakassa on. Ihmiset ehkä oppivat tästä taas ajattelemaan itsekin ja luottamaan siihen vaistoonsa.. Niin on kautta aikojen mennyt. Hirveä hinta on tietty :(

Voi sentään :´( Toivotaan että vauva pysyy mukana loppuun asti.

Eihän missään ole vielä todistettu että syy olisi ollut nimenomaan rokotus, keskenmenon syythän jää muutenkin epäselväksi. No katotaan nyt miten oman raskauden käy, rokotus saatu yli 3vkoa sitten ja vielä kaveri on matkas viikoilla 23.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
niin, ja ketäähän ei kuitenkaan pakoteta sitä ottamaan.

Sama mieltä. Jokainen järkevä ihminen on tehnyt itselleen selväksi rokotuksen sekä sikainfluenssan riskit ja kantaa vastun omasta päätöksestä rokottamisesta tai rokottamatta jättämisestä.

Heh. Tämähän on hauskaa. Kun raskaanaoleva suhtautuu rokotuskriittisesti saa kuulla mekastusta siitä, että pitäisi uskoa "viisaampia" ja rokottaa, koska kuuluu riskiryhmään.

Nyt kuitenkin rokotuksen ottaminen onkin oma valinta, jonka seurauksista (esim. mahdollisesta keskenemenosta) pitääkin kantaa vastuu itse, vaikka missään virallisisa tiedotteissa ei ole mainittu keskenmenoa rokotteen "haittavaikutuksena". Just.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Eihän missään ole vielä todistettu että syy olisi ollut nimenomaan rokotus, keskenmenon syythän jää muutenkin epäselväksi. No katotaan nyt miten oman raskauden käy, rokotus saatu yli 3v sitten ja vielä kaveri on matkas viikoilla 23.

Varmaan 3 vkoa sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Eihän missään ole vielä todistettu että syy olisi ollut nimenomaan rokotus, keskenmenon syythän jää muutenkin epäselväksi. No katotaan nyt miten oman raskauden käy, rokotus saatu yli 3v sitten ja vielä kaveri on matkas viikoilla 23.

Varmaan 3 vkoa sitten?

Juu nimenomaa 3viikkoa sitte, ehkei sentää 3vuotta sitten :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Mitä te rokottamattomat teette kun jossain vaiheessa sikainfluenssa muuntautuu vieläkin tappavammaksi ja helpommin tarttuvaksi ja sen seurauksena pyyhkäisee melkein jokaisen rokottottamattoman maapallolta? Ja sitten kun vielä tulee tieto et se muuntautuminen ja leviäminen olisi voitu estää jos jokainen olisi NYT ottanut rokotteet? Kiva olla sitten vastuussa miljoonista kuolemista.

:laugh: Jos se noin pahasti muuntuu, niin kyllä te rokotetut pyyhkiydytte samalla rysäyksellä. :laugh:

Ja ensinnäkin tässä vaiheesssa rokottmattomien syyllistäminen on täysin turhaa, kun rokotteita ei edes riitä enemmistölle ihmisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja en ottanut rokotetta:
Mitä te rokottamattomat teette kun jossain vaiheessa sikainfluenssa muuntautuu vieläkin tappavammaksi ja helpommin tarttuvaksi ja sen seurauksena pyyhkäisee melkein jokaisen rokottottamattoman maapallolta? Ja sitten kun vielä tulee tieto et se muuntautuminen ja leviäminen olisi voitu estää jos jokainen olisi NYT ottanut rokotteet? Kiva olla sitten vastuussa miljoonista kuolemista.

:laugh: Jos se noin pahasti muuntuu, niin kyllä te rokotetut pyyhkiydytte samalla rysäyksellä. :laugh:

Ja ensinnäkin tässä vaiheesssa rokottmattomien syyllistäminen on täysin turhaa, kun rokotteita ei edes riitä enemmistölle ihmisistä.

Aivan. Eihän valtaosa edes saada roketetta, vaikka haluaisikin.

Jos epäilette rokotteen aiheuttaneen haittoja, pyytäkää terveydenhuoltoammattilaista tekemään haittailmoitus. Siten haitat tulevat THL:n tietoon.

2. Ilmoitus epäillystä A(H1N1)v-pandemiarokotuksen haittavaikutuksesta

Euroopan lääkevirasto EMEA edellyttää aktiivista seurantaa, kun pandeeminen H1N1 2009 rokote otetaan laajamittaiseen käyttöön. Jo olemassa oleva spontaani haittaraportointi on tärkeä osa seurantaa.

Ilmoitus on tehtävä viivyttelemättä erityisesti, jos epäilet rokotuksen aiheuttaneen vakavan tai odottamattoman haitan. Tavoitteena on mahdollisten merkittävien signaalien nopea havaitseminen ja raportointi.

Pandemiarokotuksen haittailmoituslomakkeessa on huomioitu EMEA:n suositus ensisijaisesti raportoitavista oireista ja löydöksistä, kuten anafylaksia, Guillain-Barrén oireyhtymä, neuriitit ja vaskuliitit.
EMEA:n suositus ensisijaisesti raportoitavista oireista ja löydöksistä

Haittailmoituslomake: Pandemiarokote ja sen kanssa yhtä aikaa annetut rokotteet (275 K)

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_kasikirja/rokotusten_haittavaikutukset/haittavaikutuksista_ilmoittaminen/

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora78 harmaana:
Minä olisin kuvitellut että enemmänkin niitä keskenmenoja jos rupeavat tutkimaan, 2 on helposti pelkkää sattumaa. Minä taas olen miettinyt tätä niin päin, että mitä ajattelee ne jotka ei rokottaneet lapsiaan jos lapsi sitten kuoleekin sikainfluenssaan?

just näin. ennemmin tekee kaikkensa suojellakseen lapsiaan ja lasten vuoksi omaa henkeään, kuin on tekemättä mitään ja toivoo vain parasta. jos sikikön menettäisin rokotuksen vuoksi, syyttäisin siitä tietysti itseäni, mutta kyllä mä asian tarkasti ja loppuun asti harkitsin eli koskaan en voisi sanoa valinneeni väärin. riskinä kuitenkin että kuolen tautiin ja vien sikiön mukanani ja jätän esikoisen ja miehen kahdestaan tai mies jää kahden pienen kanssa yksin ja kaksi lasta jää äidittä. kyllä nuo on niitä pahimpia vaihtoehtoja. meillä on nytkin lähisuvussa tuota tautia. ja jos tyttäremme olisi siihen tautiin kuollut koska rokotusta ei otettu, siitä en selviäisi koskaan.. en voisi elää sen surun kanssa ja siihen vielä päälle tieto että olisin voinut estää sen ja pelastaa tyttäremme hengen yhdellä pienellä piikillä.

Alkuperäinen kirjoittaja rv 28:
Itse sain rokotteesta: käsi kivun, jäsen kivut ja kolotukset, kuumeen. Supisteluja tosi paljon. Muut oireet hävisi vuorokauden päästä mutta supistelut ovat jatkuneet niin että jouduin vuodelepoon. Töihin ei enää asiaa

Mun kaveri sai kans supisteluita saman tien rokotteen ottamisen jälkeen, jatkuivat vuorokauden suurinpiirtein. Siihen saakka täysin hyvin mennyt raskaus eikä ylipainoa ja rv 30 jotain tämä. Eli miksei siis aiheuttaisi keskenmenoja myös.

Kai ne noita supisteluitakin tutkii. Niitä on tullut tosi monelle rokotuksen jälkeen. Ainakin keskustelupaltojen mukaan.

Tosin mun kaverille neuvolantäti oli vain todennut, ettei se rokotuksesta johtunut. Joten meniköhän tieto edes eteenpäin. Pitäkää rokotetut ja tuollaisia oireita saavat itse huoli, että tieto menee eteenpäin. On tärkeää saada kaikki vakavammat sivuvaikutukset selville!!!

Alkuperäinen kirjoittaja en ottanut rokotetta:

Parmmin se viruksen muuntuminen estetään sillä, että osa meistä sairastaa sen viruksen. Koska meillä on sitten parempi suoja sitä uutta virusta vastaan kuin rokotetuilla. Ja näin ollen estämme sen tappavamman muodon leviämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Parmmin se viruksen muuntuminen estetään sillä, että osa meistä sairastaa sen viruksen. Koska meillä on sitten parempi suoja sitä uutta virusta vastaan kuin rokotetuilla. Ja näin ollen estämme sen tappavamman muodon leviämistä.

Väärin. Mitä useampi ihminen sairastaa taudin, sitä paremmin virus muuntuu. Eli käänteisellä logiikalla: mitä useampi ihminen saa rokotteen, sen helpompi toinen aalto.

Juuri tänään oli hesarissa että sairastettu sikatauti tai rokote ei välttämättä suojaa yhtään toiselta aallolta. Riippuu muuntautuuko virus. Ja jotta se ei muuntautuisi, pitäisi mahdollisimman moni rokottaa.

Mäkin pesin tänä aamuna hampaat ja heti alko supistella! Oon kuullu et muillaki on ollu supistuksia, jotka on pessy hampaat. En voi suositella hampaiden pesua! On joku hammastahnavalmistajien salaliitto, hei miettikää vähän, et kuka hyötyy ku ihmiset pesee hampaita! Mieluummin riskeeraan karieksen, ku pesen hampaita!

[/quote]

Näinhän se on. Ja nyt vielä epäilläää, että rokotteen antama suoja kestä n puoli vuotta. Jee! Sairastamalla sikainfluenssan saa tehokkaamman, pitempiaikaisen ja luonnollisen suojan ko. tautiin.

[quote=":)

Näinhän se on. Ja nyt vielä epäilläää, että rokotteen antama suoja kestä n puoli vuotta. Jee! Sairastamalla sikainfluenssan saa tehokkaamman, pitempiaikaisen ja luonnollisen suojan ko. tautiin.[/quote]

Ei valitettavasti ole näin. Lue yllä.

kyllä siinä iskee mammoille paniikki jos vauvalle sattuukin tulemaan ongelmia tms kun syntyy,mä en edes usko ettei yksikäään rokotettu odottaja nyt miettisi kannattiko. tai joka sanoo ettei valehtelee itselleen ja muille!!

Alkuperäinen kirjoittaja :):

Näinhän se on. Ja nyt vielä epäilläää, että rokotteen antama suoja kestä n puoli vuotta. Jee! Sairastamalla sikainfluenssan saa tehokkaamman, pitempiaikaisen ja luonnollisen suojan ko. tautiin.[/quote]

Niin, kunhan siihen ei kuole.

Alkuperäinen kirjoittaja tadaaa:
Mäkin pesin tänä aamuna hampaat ja heti alko supistella! Oon kuullu et muillaki on ollu supistuksia, jotka on pessy hampaat. En voi suositella hampaiden pesua! On joku hammastahnavalmistajien salaliitto, hei miettikää vähän, et kuka hyötyy ku ihmiset pesee hampaita! Mieluummin riskeeraan karieksen, ku pesen hampaita!

Oletsä jotenkin vajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja :):

Näinhän se on. Ja nyt vielä epäilläää, että rokotteen antama suoja kestä n puoli vuotta. Jee! Sairastamalla sikainfluenssan saa tehokkaamman, pitempiaikaisen ja luonnollisen suojan ko. tautiin.

Niin, kunhan siihen ei kuole. [/quote]

Suomessa ei ole tautiin kuollut yhtään tervettä oikein hoidettua henkilöä.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
[quote=":)

Ei valitettavasti ole näin. Lue yllä.

[/quote]

Tota mietis nyt vielä. Naapurimaitamme ovat Venäjä ja Viro. Suomi ei oo vielä rajoja sulkenu.

Yhteistyössä