Mitäs te ootte mieltä näistä pankkikortti jutuista

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
mua ärsyttää, kun minulle ei ollu osuuspankissa kuin kaksi vaihtoehtoa, joko pankkikortti-visa yhdistelmä tai sitten visaelectron. ja koska tuo electron ei käy kelpaa joka paiksaas oli pakko ottaa tuo visa juttu. ja mä en olis halunnut mitään luottojuttua, koska siinä on liian suuri vaara sortua sinne visa puolelle, jos on rahat vähissä.

En tykkää. Pelkään kans et sitten menee rahankäyttö ihan holtittomaks. Electron on kyl siitä hyvä, ettei sillä vinguteta jos ei oo mitä vinguttaa, ja muutenki se on ihan ok. Kun enimmäkseen käytän käteistä.

jooen miekään oikein ymmärrä ett miksi ihmiset pakotetaan ottaan visa! mie en sitä ikinä ota! omistan siis electronin ja mies kans... aika useassa paikassa jo käy.... harvemmin tulee neää vastaa semmoset mis ei käy... mut harvemmin kyl rahaa tililläkään et voi käyttää korttia.... :)

Sain vielä vuodeksi op:sta kultakortin.Tuli kirje postissa että jos en ota visaa,lähettää automaattisesti vuodeksi kultakortin.Sitten kai electron.
Niissä kun vielä kk maksutkin,electron 0.83e ja visa 2.50 kk.

Ehkä pitäs sit hieman opetella hillitsemään itsensä rahankäytössä ja jos ei sen vertaa luota itseensä, niin electron käy nykyään todella monessa paikassa. Ja jos ei käy, niin käteisellä sitten. Mulla on ollut visa 3 vuotta ja kerran oon sitä käyttänyt, päivää ennen palkkapäivää autokorjaamolla.

mulla on electron ja sen verran osaa jo ennakoida kun kaupoille menee että missä sitä laitetta ei ehkä ole ja käyn nostamassa automaatilta sitten käteistä (ja vastaisuuden varalle kysyn aina liikkeessä että käykös teillä muuten tää mun kortti, että tiijän ens kerralla ku taas tuun tyhjentämään puljun).

vielä saa tavan pankkikortin uusia vuodeksi jos ei halua pankki-luottoyhdistelmää. ketään ei siihen pakoteta :) markkinoille on tulossa pelkän pankkikortin korvaava visa debit-kortti, joka on pelkkä kansainvälinen pankkikortti sirulla, ei siis luotollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja virkailija:
vielä saa tavan pankkikortin uusia vuodeksi jos ei halua pankki-luottoyhdistelmää. ketään ei siihen pakoteta :) markkinoille on tulossa pelkän pankkikortin korvaava visa debit-kortti, joka on pelkkä kansainvälinen pankkikortti sirulla, ei siis luotollinen.

Mullekin tulee vielä kultakortti vuodeksi.Kas kun tuosta toisesta mikä on tulossa (visa debit),ei ole kirjoitettu vielä mitään?

eipä mulle kerrottu tollasia, esitettiin vain nää kaksi vaihtoehtoa, vaikka nimenomaan kysyin että eikö tosiaan ole mahdollista enää saada entisen kultakortin kaltaista korttia

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
eipä mulle kerrottu tollasia, esitettiin vain nää kaksi vaihtoehtoa, vaikka nimenomaan kysyin että eikö tosiaan ole mahdollista enää saada entisen kultakortin kaltaista korttia

Kas kun et saanut kultakorttia vielä vuodeksi kun itse saan.

meillä on pankkikortti-mastercard yhdistelmä. pitäis joka paikassa sanoa, että "pankille" kun pari kertaa on sattunut niin, että mies ei ole mitään sanonut ja ovat vetäneet mastercardia ja ei tuo ukko kuittia kato kun nimensä allekirjoittaa. joten ukolta kortti veke ja visaelektron tilalle :D

täytyypä keskustella pankin kans kun kuljen tosta asiasta, tuli vaan kirje, että kultakortti loppuu, tule keskustelemaan pankkiin vaihtoehtoista, ja niitä vaihtoehtoja annettiin tasan kaks, kyllä kai virkailijan olis pitänyt toi kertoa, miksi sitten ei kertonut. tosin eihän se asiaa mitään auttais, koska vuoden kuluttua se kuitenkin olis ollut edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
meillä on pankkikortti-mastercard yhdistelmä. pitäis joka paikassa sanoa, että "pankille" kun pari kertaa on sattunut niin, että mies ei ole mitään sanonut ja ovat vetäneet mastercardia ja ei tuo ukko kuittia kato kun nimensä allekirjoittaa. joten ukolta kortti veke ja visaelektron tilalle :D
meill on yrityksellä tuo visa, ja huomattu, että aina pitää tarkistaa vaikka kuinka sanoo, että kummalta puolen otetaan, niin usein kun sanoo, että visalta, onkin se otettu pankin puolelta.

4. Visa Debit -kortti

Visa Debit -kortin käyttömahdollisuus ilmenee myyntipisteessä tai automaatissa nähtävillä olevasta Visa-tunnuksesta.

Visa Debit -korttia voidaan käyttää Suomessa ja ulkomailla niissä myyntipisteissä, jotka hyväksyvät Visa-kortit maksuvälineeksi. Suomessa Visa Debit -kortilla voi nostaa käteistä rahaa ja ladata puheaikaa prepaid-liittymään käteisautomaateilla sekä maksaa laskuja Nordean maksuautomaateilla. Ulkomailla käteistä rahaa voi nostaa Visa-järjestelmään kuuluvista automaateista ja pankin konttoreista.

Nordea ei vastaa siitä, jos kauppias ei hyväksy korttia maksuvälineenä.

Kortilla tehtävälle käteisnostolle voidaan määrätä ylä- ja alaraja.

täytyypä keskustella pankin kans kun kuljen tosta asiasta, tuli vaan kirje, että kultakortti loppuu, tule keskustelemaan pankkiin vaihtoehtoista, ja niitä vaihtoehtoja annettiin tasan kaks, kyllä kai virkailijan olis pitänyt toi kertoa, miksi sitten ei kertonut. tosin eihän se asiaa mitään auttais, koska vuoden kuluttua se kuitenkin olis ollut edessä.

Mulle tuli myös tuollainen kirje mutta lopussa luki että jos en ona visaa,kultakortti tulee automaattisesti vielä vuodeksi.Hitto kun heitin kirjeen pois.

Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
meill on yrityksellä tuo visa, ja huomattu, että aina pitää tarkistaa vaikka kuinka sanoo, että kummalta puolen otetaan, niin usein kun sanoo, että visalta, onkin se otettu pankin puolelta.

joo eikö olekin kumma. tuttu on kaupankassalla töissä ja sanoi ettei sais ottaa luotolta ilman asiakkaan lupaa. sitten tulee yllättäen jotain lyhennys lappuja pankista. soitin pankkiin ja paikat oli acb-huoltoasema ja esso jossa näin oli maksaessa tapahtunut :kieh: :kieh:
mä en periaatteesta vedä mastercardilta.

Minkälainen kortti tulee pankkikortin tilalle?

Pankkikortti korvautuu Visa- ja MasterCard-yhdistelmäkortilla, joissa pankkikortti on korvattu vastaavalla kansainvälisellä Debit-ominaisuudella. Yhdistelmäkortin lisäksi Nordean valikoimaan tulee syksyllä 2007 Visa Debit. Aina ostostilanteessa katevarauksen tekevä Visa Electron säilyy valikoimissa, tuote on jo nyt SEPA-kortti.

Yhteistyössä