Mitäs te ootte mieltä näistä pankkikortti jutuista

Mä ainakin tykkään käyttää Visa Electronia. Se on niin helppo. Ei tartte aina miettiä että onko pussissa varmasti tarpeeksi käteistä ostoksiin. Ja aika hyvin se pysyy mielessä, että paljonko siellä tilillä on rahaa ja jos ei pysy, niin se on erittäin helppo ja nopea tarkastaa netistä Solon kautta. Mä muistan kans kuinka aluks arastelin sitä ja aattelin että hupuloin kuitenkin kaikki rahani, mut eipä siinä niin kuitenkaan käyny. Tavallinen pankkikorttikin luotto-ominaisuudella löytyy, jos jossain paikoissa ei käy electron, niin sitten voi maksaa pankkikortilla.

Pankin sivuilla mainittiin Visasta näin ja mulle tuli mieleen että mikä sitte on säännöllinen tulo?
Kyllähän työttömyyskorvauskin tulee säännöllisesti.
Mulla on nyt tavallinen pankkikortti.

"Visa-pankkikortin voi saada 20 vuotta täyttänyt henkilö, jolla on säännölliset tulot. Kortin voi saada myös korkeakouluopiskelija, jolla on suorituksia vähintään 60 opintoviikkoa tai 90 opintopistettä."

Alkuperäinen kirjoittaja Bayan Fare:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bayan Fare:
Meillä pankkikortti-mastercard, ajateltiin samantien ottaa tollanen, kun kerran luottojutut tulee kohta kaikille, ei saa kohta enää luotottomaa pankkikorttia.. |O

no eipä taida tulla...
tulis monelle rikolliselle onnen päivät :)

Miksi sitten pankissa kertoivat että tulee? Toukokuussa saatiin uudet kortit (pankin vaihdon yhteydessä) ja kun vaihtoehdoista puhuttiin, ni kertoi että niitä vaihdetaan jo, ja että luotottomat poistuu kokonaan. Myös äitini on tästä puhunut, ja anoppini. Anoppikaan ei voi kohta pitää korttia enää ollenkaan, ku sille ei myönnetä luottoa pienien tulojen takia.

Millon se on sitte peruttu se homma?

meille myös nordeassa tammikuussa pankin vaihdon yhteydessä näin sanoivat. yritin moneen otteeseen kysyä, etteikö saa pelkkää pankkikorttia mutta ei kuulema saa kun joku uusi säädös tullut ja kaikki pelkät pankkikortit poistuvat kokonaan käytöstä kohta puolin. eli enää niitä ei voi edes tilata.

Mulla on ollut jo vuosikaudet ollu visa electron, enkä muista että olisin koskaan törmännyt paikkaan, jossa se ei olis käynyt. Tietysti esim junassa tai torilla tms maksan käteisellä. Normaaleissa kaupoissa, kahviloissa yms electon on käynyt aina. Electron toimii myös ulkomailla.
Mä oon jo tosi tottunu käyttämään electronia ja tykkään kovasti.

Mä vaihdoin electronin pois tökkimisen takia...
Se oli todella raivostuttavaa esim jouluruuhkassa, kun oot ensin kassalle jonottanu 15min ja sitten kortti ei menekkään läpi ja sitten talsit pankkiautomaatille jonottamaan 15minuutiks, et saat ostokset ulos kaupasta.
Kassatäti vaan toteaa et linjoilla on ruuhkaa (en syytä kassatätiä).

Alkuperäinen kirjoittaja virkailija:
eli kuten täällä on jo kivasti infoa kaivettukin, se debit on tosiaan tulossa koska eu vaatii että kaikilla olisi oltava sirullinen ja kansainvälisesti käyvä kortti.
debit tulee olemaan se nykyiset kotimaiset pankkikortit korvaava perusversio, ilman luottoa, ostokset menee siis ihan omalta tililtä
ihan tarkaa ajankohtaa ja hintaa ei ole meillä pankin työntekijöilläkään tiedossa vielä. koekäytössä on.
ja eiköhän se debit tule olemaan saatavilla kaikista pankeista :)

Sitten tietysti tökkii alussa kuten visa electron.

Mua raivostuttaa kanssa. mä en saa tota visaa, koska ei oo voimassa olevaa työsopimusta ja electron taas on niin hidas ja joskus yhteyksien takia ei mee läpi, niin pankkikortti olis niin kauheen kiva pitää. Mutta kun ei niin ei :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Visa Debit

* Ei sisällä luottoa
* Luottokorttiostokset onnistuvat lähes kaikkialla

Mä en tajua tätä...
:-0

En tiedä.Puhuttaisiinko siksi luottokorttiostoksista jos on luottokortin nimellä oleva pankkikortti.En tiedä.Virkailija tuossa myös selitti kortista.
"Pankkikortin korvaava versio,ilman luottoa,ostokset menee siis ihan omalta tililtä"

Mä en ymmärrä et mitä niin hirveää electronissa on??? Mä oon käyttänyt sitä jo monta vuotta, eikä mitää ongelmaa oo ikinä ollut. Välillä on saattanut yhteys pätkiä mut kyl mul aina sen verran on käteistä...

Tämähän ei oo pankkien vika, vaan EMV:n. Eli asiakkaiden turvalllisuuden takia siirrytään koko Euroopan alueella sirukortteihin ja samalla jää kansalliset pankkikortit pois. Ei pankit niitä teille ilkeyksissään myy, muut kortit vaan jää pois.

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Mä en ymmärrä et mitä niin hirveää electronissa on??? Mä oon käyttänyt sitä jo monta vuotta, eikä mitää ongelmaa oo ikinä ollut. Välillä on saattanut yhteys pätkiä mut kyl mul aina sen verran on käteistä...

Onhan tuo electron jo tosi yleinen.Mutta kyllä täällä saa sen tökkimisestä lukea.
No mulla on vielä vuosi aikaa katsella minkä kortin otan kun pankkikortti vielä tulee vuodeksi.

mä otin tuon visa-pankkikortti yhdistelmän ja ollut mulla jo n. puolivuotta ja kertaakaan en oo visapuolta käyttäny. itellä ainakin on rahan käyttö pysyny iha normaalina, kätevä tuo kortti siitä että voi tarvittaessa ulkomailla käyttää

mä otin tuon visa-pankkikortti yhdistelmän ja ollut mulla jo n. puolivuotta ja kertaakaan en oo visapuolta käyttäny. itellä ainakin on rahan käyttö pysyny iha normaalina, kätevä tuo kortti siitä että voi tarvittaessa ulkomailla käyttää

Voisin itsekin ottaa tuon visapankkikortin vaikka sitä en visapuolta käyttäisikään.Mutta en haluaisi maksaa kuukausimaksua (2.50e) sellaisesta mitä en käytä.No,täytyy katsella mikä tuo visa debit sitten on.Vaikka taitaa pankit ottaa kohta joka kortista jonkun maksun.

Uusi Visa Debit laajentaa perinteisen pankkikortin käytön nyt myös ulkomaille! Kortissa yhdistyvät pankkikortista tutut maksuominaisuudet ja kansainvälisen Visan maailmanlaajuinen kattavuus.

Visa Debit on kansainvälinen sirukortti, jolla nostat käteistä ja maksat ostoksia Suomessa ja ulkomailla Visa-tunnuksilla varustetuissa myyntipisteissä. Lisäksi korttiin liittyy uusi vakuutus: Internet Ostoturva.

http://www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakkaat/Kortit+ja+maksut/Kortit/Visa+Debit/997122.html

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Eipä tuo visa debit-korttikaan ilmainen ole kuten kultakortti.

OP-bonusasiakas saa hintaedun, kun hänen käytössään ovat seuraavat päivittäisasioinnin palvelut:

* käyttötili, jolle tulee toistuvaissuoritus
* verkkotiliote
* verkkopalvelu
* OP-Visa -tuoteperheen kortti.

Yllä mainitulle palvelukokonaisuuden hinta on 1.5.2007 alkaen:

* 2,75 euroa kuukaudessa, jos käytössä on OP-Visa-, OP-Visa Debit- tai OP-Visa Electron -kortti
* 6,50 euroa kuukaudessa, jos käytössä on OP-Visa Gold -kortti

Eikö mitään pankkikorttia (jos ei automaattikorttia lasketa) saa enään halvemmalla. Hirvittäviä hintoja |O Varsinkin 6,5e... kait se pitää siiryä käteisen käyttöön takaisin :/

Mä en tota ylempää kirjoittanut :o Pääsisin kyllä sen muuttaa takaisin omaksi tekstiksini, mutta miksi ihmeessä mun juttuun tuli väärä teksti? Onko jolla kulla vaihtunut teksiti mun kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja vanha ketju:
Aloitettu heinäkuussa.Mutta asia siis vielä ajankohtainen..Menikö Dumbo kirjoituksesi väärään ketjuun?

Ei mennyt väärään ketjuun, vaikka asia heittääkin, mutta kun joku on mun nikillä kirjoittanut mustana tähän ketjuun ja ihmettelin asiaa

:o

Alkuperäinen kirjoittaja Rekka-Paula:
en tykkää. sanoinkin jo meiän pankkitädille et tuun sit kerran kuussa nostaan tilin tyhjäks ja makselen käteisellä :saint: electronia en halua, en kyl ees tiä miks ja luottokortteja ei meiän talouteen tule... :|

Entäs sitten se visa debit?Katso tuosta korttilinkistä ylempää.

en tykkää. sanoinkin jo meiän pankkitädille et tuun sit kerran kuussa nostaan tilin tyhjäks ja makselen käteisellä :saint: electronia en halua, en kyl ees tiä miks ja luottokortteja ei meiän talouteen tule... :|

mahtaakohan saada meiän pankista... tarvii tiedustella :)

Miten ihmeessä sitä pärjättiin ennen muovirahaa....
Electroni on lompakossa, ja se käy nykyään melkein jo minne vain. Lisäksi automaatit on keksitty, niiltä voi nostaa rahaa lompakkoon, jossa se on varulta jos kortti ei käy tai ei toimi. Ei ole tehnyt ainakaan minun elämää vaikeaksi... Eikä voi vahingossakaan ylittää tiliä

Ainakin op:ssa on ja Nordeassa.Katso pankkisi sivuilta kortteja.

Ainakin op:ssa on ja Nordeassa.Katso pankkisi sivuilta kortteja.

ei näkyny siellä, kaikenlaisia muita visoja kyllä oli ja mastereita.. :/

Yhteistyössä