Mitäs sanotte näistä pph:n tarjoamista ruoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ma Kalapuikot, muusi
Ti Kananugetit, makaroni
Ke Lihapullat, makaroni
To Nakit ja ranskalaiset
Pe Pinaattiletut

Lapsi siis vasta aloitti tällä hoitajalla, joka itsekin uusi alalla. Tällainen ruokalista oli eteisessä. Mielestäni aika einesvoittoista. Onko tällaista tarjolla siis muillakin pph:illa ja päiväkodeissa? Lapsi viihtyy hoidossa ja hoitaja vaikuttaa ihan kivalta. Mutta olenko nipo, jos tuo ruokalista ei ole mieleeni?

Nuo ovat nopeaa ruokaa, jolloin pph:n aika ei kulu keittiössä. Ravintoarvo ei ole paras mahdollinen, mutta toisaalta tuo on yksi ateria per päivä ja itse huolehdit lapselle parempaa ruokaa kotona, jos siltä tuntuu. Kuuluuko mukaan salaattia tms?

No varmasti on ainakin päiväkodeissa paljon käytetty puolivalmisteita ja eines-tyyppisiä tuotteita. En ole mitenkään tyytyväinen lasten päiväkodin ruokalistaan. mutta siis joo, en olisi sinuna tyytyväinen tuohonkaan

erikoiselta kieltämättä kuulostaa. Oma on ollut kolmella eri hoitajalla ja mun kokemuksen mukaan käyttivät hyvin vähän eineksiä. Aika usein oli keittoja ja uunilaatikoita. Kannattaa kuitenkin muistaa, että tuota eineshuttua nuo nykyiset päiväkotiruoat ovat. Kaikki tulee valmiina. Mut varmaan ottaisin jotenkin asian puheeksi.

no ei todella olis munkaan mieleistä. Kotiruokaahan se pitäs olla, valmistaako itse pinaattiletut jne?? vai onko ne einestä? Mun mielestä pph ei pitäs tarjoilla mitään eineksiä.

en olisi kyllä tyytyväinen.
itse olen kotiäitinä ja harvat on ne kerrat kun lapset saa esim. nakit ja ranskalaiset tai jotain nugetteja!
kyllä mä pyrin itte tekemään...voihan sen tehdä edellisenä iltana jo, niin mä monesti teen.

Misä on sanottu että nuo olisivat kaikki eineksiä? Ainakin lihapullat ja pinaattilätyt tekee helposti ja nopeasti itse. Nuggetit ja kalapuikot vaatii hieman enemmän vaivaa, mutta nekin voi tehdä itse.

Meidän lapsen hoitajalla ei ole listaa seinällä. Ei oikein kerro mitä syöneet, jos en itse kysele. On muutenkin niukkasanainen päivän kulusta. Eläkeikää lähestyvä täti-ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja määää;23390360:
itse olen kotiäitinä ja harvat on ne kerrat kun lapset saa esim. nakit ja ranskalaiset tai jotain nugetteja!
kyllä mä pyrin itte tekemään...voihan sen tehdä edellisenä iltana jo, niin mä monesti teen.

Miksi pph:n pitäs tehdä omalla ajallaan ruokaa? Sä olet äiti illallakin, pph on vapaalla!

[QUOTE="aika";23390379]Miksi pph:n pitäs tehdä omalla ajallaan ruokaa? Sä olet äiti illallakin, pph on vapaalla![/QUOTE]

Tarkistaahan opettajatkin kokeet yleensä iltaisin, valmistelee tunteja iltaisin... jne... sama asia.

[QUOTE="sama";23390397]Tarkistaahan opettajatkin kokeet yleensä iltaisin, valmistelee tunteja iltaisin... jne... sama asia.[/QUOTE]

Ei ole mikään pakko valmistella ja tarkistaa. Äitiys on aivan eri asia kuin palkattu hoitaja.

ensinnäkin pinaattilätyt ei kuulu lasten lounaaksi. Niitä voidaan syödä illalla kotona mutta ei hoidossa.

Meillä tämän viikon lista näytti tältä,
makkarakeitto
makaroonilaatikko
kanaviillokki ja perunat
kalakeitto
lihapullat ja perunat

[QUOTE="pph";23390412]ensinnäkin pinaattilätyt ei kuulu lasten lounaaksi. Niitä voidaan syödä illalla kotona mutta ei hoidossa.

Meillä tämän viikon lista näytti tältä,
makkarakeitto
makaroonilaatikko
kanaviillokki ja perunat
kalakeitto
lihapullat ja perunat[/QUOTE]

Miksi ihmeessä ei kuuluisi? Ei joka päivä tarvitse olla lihaa tai kalaa.

kyllä lapsen pitää saada hoidossa uutta ruokaa ei eilistä jämää. Ruuan pitää tuoksua siinä kodissa, samalla se herättelee lapsessa ruokahalua kun hyvä tuoksu leviää koko taloon.

[QUOTE="nii";23390351] Mun mielestä pph ei pitäs tarjoilla mitään eineksiä.[/QUOTE]

Millä ajalla ja rahalla pph:n pitäisi saada aikaan kolme tuntia haudutettua riistapataa tms? Tai välipalalle itsetehtyjä sämpylöitä tai karjalanpiirakoita? Leivonta-aika on lapsilta pois, ja kukaan ei kai ole niin työintoinen, että pitkän päivän päälle ryhtyy vielä leipuriksikin

Heh joo, sillä pph:lla voi olla lapsia hoidossa klo 7 - 17, jopa pidempään. 10 tunnin työpäivän päälle pitäisi vielä laittaa ruuat valmiiksi edellisinä iltana, oikeesti jotain rajaa!

Mun mielestä ihan kamala lista. :(
Tuossa ei ole mitään muuta kunnollista kuin muusi, lihapullat ja makaroni, riippuen vähän minkä kanssa ja millaista. Ja noi lihapullatkin vain itse tehtynä ja toki muusi myös.

Tänään oli just Aamulehdessä juttua eineslihapullien lihasisällöistä. Aika olemattomat lihamäärät monissa. Joku kanalihapulla tais olla pääosin kanannahkaa... :x

Millä ajalla ja rahalla pph:n pitäisi saada aikaan kolme tuntia haudutettua riistapataa tms? Tai välipalalle itsetehtyjä sämpylöitä tai karjalanpiirakoita? Leivonta-aika on lapsilta pois, ja kukaan ei kai ole niin työintoinen, että pitkän päivän päälle ryhtyy vielä leipuriksikin

sämpylät ja pullat leivotaan kun lapset nukkuu. Karjalanpiirakat ostetaan kaupasta. Maalaisjärjen käyttö sallittua.

[QUOTE="sama";23390397]Tarkistaahan opettajatkin kokeet yleensä iltaisin, valmistelee tunteja iltaisin... jne... sama asia.[/QUOTE]

Opettajan työpäivä on aika paljon lyhyempi ja palkka melkoisesti parempi kuin pph:n..

Yhteistyössä