Mitäs rupeis opiskelee???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuuva

Vieras
Nyt alkaa jotenkin tää duuni riittää... Oon nyt ollu puoli vuotta äityislomien jälkeen duunissa ja ei vaan jaksa tämmöstä yksitoikkoista työtä. Ja toiseksi tuntuu, että tämmöset hommat loppuuki vielä ennen pitkää. Nyt tarttee jotain motivaatiota että
jaksais vaikka syksyllä hakee opintoihin.

Kahta oon suunnitellu. Ekaks jotain media-alaa. Oon luova ja mulla on tosi hyvä maku + että oon hyvä ottamaan valokuvia tms. Joku semmonen koulutus, että vois mennä esim. tekee mainoksia tms. ois hyvä.

Toinen olis kyllä radiojuontaja. Oon hyvä puhuu ja mulla on hauskat jutut. En vaan oikein tiä, että missä sais semmosen koulutuksen että sais varmasti duunia jostain. Aluks vois tietty olla jossain paikallisradiossa, mut sitten kyllä johonkin Novalla tms.

Koulutus sais kestää jotain 2-3 vuotta max.

Hah hah. Tässä maassa on varmaan 10 000 turhaa media-assaria. Ja radiojuontajaksi... heh sinne pääsee joo joko todella pätevät tai sitten jokku turhakkeet kuhan ovat "kauniita".

Monetkin ovat haaveilleet media-alasta, ja jopa alan koulujakin käyneet, mutta työllistyminen on vaikeaa. Tekijöitä olisi enemmän kuin työtä tarjolla. Ja jos puhutaan hyvistä freelance-töistä, niin nekin hommat menee niille joilla työtä jo on, koska sopivaa kokemusta löytyy.

Valokuvaamisestakin haaveilet, mutta tiedätkö kuinka paljon hyviä valokuvaajia on jo tarjolla, varsinkin kun nykyaikana harrastus on digitaalisten kuvauslaitteiden myötä laajentunut yhä suurempien kansanjoukkojen harrasteeksi. Elannon tienaaminen alalta ei ole mahdollista kaikille halukkaille.

Radiojuontajia ei myöskään tarvita Suomen kokoisessa maassa kovin suurta joukkoa, joten työn saaminen sieltäkään ei tule olemaan helppoa. Pitää olla oikeasti lahjakas tai muuten jo julkisuudesta tuttu.

Sinulla on siis ihan mukavia haaveita, mutta sellaisilta aloilta, johon on hankala työllistyä.

Mun ystävä on Ylen paikalliskanavan radiojuontajana. Se on opiskellu yliopistossa journalistiikkaa ja 3 muuta ainetta. Ei ihan menny 3 vuoteen ne opinnot.

Ainiin, mutta kun ethän sä halunnu paikalliskanavalle kun aluks...

Yhteistyössä