Mitäs mieltä tälläisestä lahjasta? Loukkaantusitteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos saisit ystävältäsi lahjaksi kirpputorilta ostetun hieman rähjäisen vauvan bodyn ja olisit vielä itse ollut mukana kun tämä on sen ostanut? Ja saanut sen siksi ettei mahdu enää hänen lapselleen.

No hankala tässä nyt on sanoa. En mä kyllä loukkaantuisi, koska millään tavalla en osaisi kuvitella, että ystäväni olisi jotenkin loukkaavansa ajatellut lahjan antaessaan.

Kysyisin ystävältäni, että oliko tämä sama puku jonka hän osti kirpparilta ja miksi sen minulle antoi, kun yhdessä oltiin ostamassakin. Jos olisi tosissaan pohtinut, että parempi kierrättää kuin ostaa uutta krääsää niin ihan ok, jos kyseiselle lahjalle on käyttöä. Ei aina tarvitse uutta olla.

Riippuu mikä lahja olisi ja olisiko lahja minulle vai lapselle. Mun mielestä kierrätetyt lahjat on ihan ok, jos tuote muuten on saajalle mieluinen. En kyllä muista oonko koskaan saanut käytettyjä lahjoja muilta kuin äidiltäni. Mutta esim. lapsen synttärilahjaksi erikoinen valinta ap:n tapauksessa. Tuliaiseksi taas menisi vielä.

Mun mielestä tuosta ei voi loukkaantua. Vaate on ollut antajan mielestä riittävän hyvä hänen lapselleen, joten hän on varmasti ajatellut, että vaate kelpaa myös ap:n lapselle. Lahja ei mielestäni kärsi siitä, että se on alunperin ostettu toiselle henkilölle kuin kenelle se annetaan. Mielestäni kierrättäminen on järkevää. Kierrättäväthän monet joululahjakin eli jos tulee jotain mistä ei pidä, niin se laitetaan eteenpäin seuraavana vuonna.

Kiittäisin siis lahjasta, mutta en pitäisi sitä lapsella, jos vaate tuntuisi minusta jotenkin liian rähjäiseltä tms. Meillä on lapsilla jäänyt pitämättä monet uutena saadut lahjavaatteetkin, kun ne eivät yksinkertaisesti ole miellyttäneet lapsia.

Yhteistyössä