Mitäs mieltä nukkumajärjestelyistä?

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Elikäs perheessä kohta kolme poikaa. Keväällä siis syntyy kolmas. Pikkukakkonen silloin 1v 8kk ja isoin pojista 6v.

Isolla pojalla on oma huone "eri siivessä" parista muusta makkarista ja siellä tykkääkin olla, saa omaa rauhaa kun laittaa pari väliovea kiinni.. Eli hänen nukkumapaikkansa siellä. Huone on todella iso.

Kakkosella pienempi huone, johon mahtuisi juuri ja juuri kahdelle lapselle sängyt pakollisten vaatekaappien sun muiden lisäksi. Mutta ei vauvan hoitopöytää..

Ja kolmas makkari on meidän aikuisten huone, joka siis kanssa iso. Sinne kyllä mahtuisi vielä yksi sänky lisää tai pinnis..Mutta karsastetaan ajatusta siitä, että lapsi olisi samassa huoneessa meidän kanssamme..Kun kakkonenkin aina nukkunut omassaan.

Elikäs; Voisiko 1v7kk ja vauvelin laittaa samaan huoneeseen?

Ja mihin ihmeeseen tuo iso hoitopöytä sitten..Olisiko typerää jos olisi aikuisten makkarissa?

Meillä on ollut aina hoitopöytä makkarissa, siis vanhempien, mutta myös vauva on nukkunut siellä.
Voisitteko vaihtaa huoneita? Vanhemmat pieneen huoneeseen, te käytte siellä vain nukkumassa, lapset tarvii leikkimistilaakin, eli kaksi nuorinta teidän makkariin?!

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Elikäs perheessä kohta kolme poikaa. Keväällä siis syntyy kolmas. Pikkukakkonen silloin 1v 8kk ja isoin pojista 6v.

Isolla pojalla on oma huone "eri siivessä" parista muusta makkarista ja siellä tykkääkin olla, saa omaa rauhaa kun laittaa pari väliovea kiinni.. Eli hänen nukkumapaikkansa siellä. Huone on todella iso.

Kakkosella pienempi huone, johon mahtuisi juuri ja juuri kahdelle lapselle sängyt pakollisten vaatekaappien sun muiden lisäksi. Mutta ei vauvan hoitopöytää..

Ja kolmas makkari on meidän aikuisten huone, joka siis kanssa iso. Sinne kyllä mahtuisi vielä yksi sänky lisää tai pinnis..Mutta karsastetaan ajatusta siitä, että lapsi olisi samassa huoneessa meidän kanssamme..Kun kakkonenkin aina nukkunut omassaan.

Ja mihin ihmeeseen tuo iso hoitopöytä sitten..Olisiko typerää jos olisi aikuisten makkarissa?
Kyllä mä ottaisin vauvan vanhempien makkariin, jo senkin takia että varmistuisi keskimmäisen lapsen rauhallinen yö uni. Vauva kuitenkin alkuun heräilee ja tarvitsee hoitoa yöllä. jos vauva herää yöllä kakat housuissa niin silloin on pakko sytyttää valot ja kakkonen herää ruljanssiin...jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäs jos annatte sen isomman huoneen kahdelle pienemmälle ja muutatte itse pienempään makkariin ?

Mietittiin sitäkin, mut sit menis hankalaksi, koska meidän sänky ei ensinäänkään mahtuisi järkevästi sinne huoneeseen..Menis sängyn pääty ikkunan eteen tai jotain muuta järjetöntä. Esim. toinen laita seinää vasten... :whistle:

Entäs jos annatte sen isomman huoneen kahdelle pienemmälle ja muutatte itse pienempään makkariin ?

Mietittiin sitäkin, mut sit menis hankalaksi, koska meidän sänky ei ensinäänkään mahtuisi järkevästi sinne huoneeseen..Menis sängyn pääty ikkunan eteen tai jotain muuta järjetöntä. Esim. toinen laita seinää vasten... :whistle:

miks mä en tajuu et mikä tossa on järjetöntä....

Oletko varma, ettei kakkosen yöunet häiriinny vauvan takia? Me siirrettiin vauva ja esikoinen samaan huoneeseen siinä vaiheessa kun vauva nukkui yönsä syömättä eli heräilemättä. Siihen asti meidän kanssa.

Hoitotaso vessaan tai kylppäriin, onnistuuko? olis pesupaikka lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Kyllä mä ottaisin vauvan vanhempien makkariin, jo senkin takia että varmistuisi keskimmäisen lapsen rauhallinen yö uni. Vauva kuitenkin alkuun heräilee ja tarvitsee hoitoa yöllä. jos vauva herää yöllä kakat housuissa niin silloin on pakko sytyttää valot ja kakkonen herää ruljanssiin...jne.

Meillä tuo kakkonen on unihäiriöinen tapaus ollut ainakin vielä, eli herää itsekin useita kertoja yössä huutamaan yöllä.. (Liimakorva just todettu ja putkitettu..).. Niin jotenki tuntuu, että haluisi taata jonkun rauhallisemman makkarin edes työssä käyvälle miehelle.. Pieni vauva kuitenkin heräilee yöllä.. (vaikka esikoinen ei heräillytkään..)..

Hankalaa.. :/

Kyl mä ottaisin minin omaan huoneeseen, ja sitten kun nukkuu öitä pidempään niin sitten laittaisin samaan.
Tai niin me ainaki tehtiin. :whistle:

*muoks* Isäntä soffalle nukkumaan..

Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:

Siis toinen aikuisista joutuisi aina "pomppimaan" toisen yli jos lähtee sieltä reunan puolelta pois.. Sama jos tulee sänkyyn kesken yön. Ja sit se rautainen sängyn pääty ikkunan kohdalla ei välttämättä kauheen esteettistä katseltavaa ja ikkunaluukkua ei saisi auki..

niinpä :/

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:

niinpä :/

Meijän sängyssä siis korkeahkot päädyt jaloissa ja pääpuolella..Eli toinen on aina vangittuna sinne sängyn reunan puolelle, jos tuonne sen sängyn tunkee...

Mua ainakin nirvitäis ajatus laittaa vauva tuon keskimmäisen kanssa samaan huoneeseen eniten mua jännittäisi mitäs sitten kun vauva heräilee yöllä syömään niin herättääkö tuon isoveljensä samalla.

Eli mä ottaisin vauvan ensi alkuun aikuisten makkariin ja sitten kun pienen yöt rauhoittunut siirtäisin kaksi nuorempaa siihen aikuisten makkariin ja antaisin sen ison näille pienille.
Minua rasittaisi yöllä nousta hakemaan vauvaa yösyönnille on paljon helpompi nostaa vauveli siitä vierestä syömään ja laittaa takaisin sinne sänkyyn.

Sinä ja lapset siihen isompaan huoneeseen ja mies yksin lastenhuoneeseen, jos tarvitsee yöllä rauhalliset unet. Toisaalta jos keskimmäinen möykkää öisin, niin eikö se häiritse vauvaa, jos ovat samassa. Kumpikaa ei saa kunnolla nukuttua

Siis toinen aikuisista joutuisi aina "pomppimaan" toisen yli jos lähtee sieltä reunan puolelta pois.. Sama jos tulee sänkyyn kesken yön. Ja sit se rautainen sängyn pääty ikkunan kohdalla ei välttämättä kauheen esteettistä katseltavaa ja ikkunaluukkua ei saisi auki..

no meillä oli tollee mut ukko nukku siellä seinän puolella ja kun aamulla nousi niin luikahti sieltä päädystä.se siis ei hoitanu meijän yöheräilyjä niin ku voi varmaa arvata :) mutta tosiaan, ei oo kyllä nyt helppoo löytää ratkasuu teijän ongelmaan...Oisko teillä leikkimökkiä, jos lisäätte sen lisäsiiveks? :saint:

muoks. sähän just laitoitki et siellä on molemmissa päädyissä "estettä"...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Meillä tuo kakkonen on unihäiriöinen tapaus ollut ainakin vielä, eli herää itsekin useita kertoja yössä huutamaan yöllä.. (Liimakorva just todettu ja putkitettu..).. Niin jotenki tuntuu, että haluisi taata jonkun rauhallisemman makkarin edes työssä käyvälle miehelle.. Pieni vauva kuitenkin heräilee yöllä.. (vaikka esikoinen ei heräillytkään..)..

Hankalaa.. :/

No minustakin kuullostaisi varsin hyvältä vaihtoehdolta tuo että siirrätte lapset suurempaan ja itse sinne pienempään :)
Meilläkin järjestystä toisen lapsen tulon takia makuuhuoneessa muutettu. Esikoisella on oma huone ( 3 vuotias ) missä on sänky sekä lelut.
Meidän makuuhuoneessa on meidän sänky nurkassa niin että pääty ON ikkunan "alla" ja toinen sivu ON seinää vasten ;) Hyvin ollaan pärjätty. Siellä on myös pieni yöpöytä, jalkalamppu, kuivausrumpu, kulmatietokonepöytä ja pinnasänky :) Hyvin mahtuu.
Hoitopöytä meillä on olohuoneessa. Kuivausrummun päälle tehdään vaipanvaihtopaikka vauvalle makuuhuoneeseen niin ei tarvitse yöllä siirtyä oleskelutilanpuolelle :)

Nooh... ehkä selviitte ilman isomman talon rakentamistakin... :whistle: :saint:

mitäs jos isäntä menis sohvalle tai isomman pojan huoneeseen nukkumaan jos tuntuu ettei saa öitä nukuttua... :whistle:

vaikka mikä ettei vauvaakin voi laittaa pienen kanssa samaan huoneeseen jos luulette etteivät toisiensa unta häiritse ja itse jaksat öisin aina kulkia sinne... ja hoitopöydän voi hyvin laittaa makkariin tai vessaa.. tai voi olla ihan ilmankin... :whistle:

Ottasin minäkin vauvan omaan huoneeseen siksi kunnes yönsä nukkuu...tai mä oikeestaan ottaisin viereen :D mut jos yrittäisin nyt olla sä niin ottaisin pinniksen omaan makkariin :D

Mietin semmostakin välimallin ratkaisua, että ostais semmosen liikuteltavan kevyemmän ensisängyn niinkun vaikka sokevan korisängyn, joka sit "seilaisi" tarpeen tullen miun mukana olkkarinsohvan vierelle (jossa toisinaan nukun osan yötä), keskimmäisen huoneeseen tai miun sängyn vierelle aikuisten makkariin...Sais ainakin muutaman kk:n lisäaikaa miettiä, että mikä ois paras tapa järjestää asiat...

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ottasin minäkin vauvan omaan huoneeseen siksi kunnes yönsä nukkuu...tai mä oikeestaan ottaisin viereen :D mut jos yrittäisin nyt olla sä niin ottaisin pinniksen omaan makkariin :D

Mulla oli esikoinen 3 vuotiaaksi saakka perhepetiläinen. Uniapnean takia kakkosesta ei moista tullut.. Ja en usko, että kolmosestakaan... :whistle:

Yhteistyössä