Alkuperäinen kirjoittaja teeri:Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:Alkuperäinen kirjoittaja teeri:Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:Alkuperäinen kirjoittaja teeri:Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:Meillä vielä unihäiriöisen lapsen lisäksi "unihäiriöinen" mies, joka ei oikein meinaa saada aina nukuttua. Minulla on uniapnea, joka häiritsee koko perheen yöunia.... :ashamed:
nyt tajuun,mullakin apnea ja siinä kyllä perheellä kestämistä(minä,mies ja 2 lasta nukutaan samassa huoneessa)
Mulla ois semmonen nielun avarrusleikkaus tulossa, kunhan en enää imetä tai ole raskaana..Nuo on vähän viivyttäneet ton hoitamista...
mulla kone(hengitysapulaite)
oho, se ei varmaan oo kauheen mukava laite. Minulla on niin ahdas tuo nielu, että siksi leikkaavat. Nenän väliseinä leikattiin raskauksien välissä, mut siitä ei ollut apua..
kuorsauksen lisäksi unessa voin unohtaa hengittää...mies sano vuosia sitte ku kuunteli mun nukkumista että siinä menee monia miinuutteja ku en hengitä.käytän konetta 1yö viikko se muistuttaa kehoa hengittämään säännöllisesti...joku kaunis vuosi voin jättää laitteen pois.
Mulla on kanssa hengityskatkoja, mutta ne eivät kestä minuutteja, onneksi. Ne on ihmisten mielestä pelottavia seurata. Sen lisäksi on heräämisiä ja juttutuokioita öisin, joista en muista itse yhtikäs mitään..
Taitaa olla kuitenkin muutes aika harvinainen vaiva naisilla ja nuoremmilla naisilla varsinkin tää tämmönen apnea.. Katselin terveysaseman ilmotaululla uniapneaklubin mainosta, mutta mieleen tuli, että siellä ei varmana oo kun keski-iän ylittäineitä, isoja, ylipainoisia vanhoja miehiä...