Mitäs mieltä nukkumajärjestelyistä?

Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Meillä vielä unihäiriöisen lapsen lisäksi "unihäiriöinen" mies, joka ei oikein meinaa saada aina nukuttua. Minulla on uniapnea, joka häiritsee koko perheen yöunia.... :ashamed:

nyt tajuun,mullakin apnea ja siinä kyllä perheellä kestämistä(minä,mies ja 2 lasta nukutaan samassa huoneessa)

Mulla ois semmonen nielun avarrusleikkaus tulossa, kunhan en enää imetä tai ole raskaana..Nuo on vähän viivyttäneet ton hoitamista...

mulla kone(hengitysapulaite)

oho, se ei varmaan oo kauheen mukava laite. Minulla on niin ahdas tuo nielu, että siksi leikkaavat. Nenän väliseinä leikattiin raskauksien välissä, mut siitä ei ollut apua..

kuorsauksen lisäksi unessa voin unohtaa hengittää...mies sano vuosia sitte ku kuunteli mun nukkumista että siinä menee monia miinuutteja ku en hengitä.käytän konetta 1yö viikko se muistuttaa kehoa hengittämään säännöllisesti...joku kaunis vuosi voin jättää laitteen pois.

Mulla on kanssa hengityskatkoja, mutta ne eivät kestä minuutteja, onneksi. Ne on ihmisten mielestä pelottavia seurata. Sen lisäksi on heräämisiä ja juttutuokioita öisin, joista en muista itse yhtikäs mitään..

Taitaa olla kuitenkin muutes aika harvinainen vaiva naisilla ja nuoremmilla naisilla varsinkin tää tämmönen apnea.. Katselin terveysaseman ilmotaululla uniapneaklubin mainosta, mutta mieleen tuli, että siellä ei varmana oo kun keski-iän ylittäineitä, isoja, ylipainoisia vanhoja miehiä...

Alkuperäinen kirjoittaja w:
Me mietittiin miehen kanssa, että ois jääny tää talo ostamatta jos ois ajateltu vähän pidemmälle. Nimittäin 125 neliötä + autotallista rakennettu esikoisen huone on aivan liian vähän tilaa viidelle ihmiselle. Ainakin meistä alkaa tuntua sille. Tavaraa on liikaa ja mihinkään ei järkevästi mahdu nukkumaan.. :| Järjetöntä tämä perheen perustaminen.. Ja talon rakennuttamiseen on vielä aikaa niin kauan, ettei uskalla ääneen sanoa. |O

no kyllä on asenteessa vikaa jos viis henkee ei mahdu tollaseen neliö määrään... :whistle:

Asennevammasia koko porukka. :D Onneks meillä käy niin harvoin vieraita, ettei heistä oo kauheesti haittaa täällä ahtauden keskellä.. :whistle:

Minä tekisin niin, että mies saa sen pienen huoneen missä nyt se tuleva keskimmäinen. Sit sinä, keskimmäinen ja vauva nukutte siinä teidän makkarissa. Miehelle sen kokoinen sänky, et sinä voit käydä "yöjalassa"... Saa mies nukkua ja penskat on sun lähellä, kerta heräilevät....

Pitää tässä vaiheessa ketjua kiittää keskusteluun osallistuneita. Aika hyvin muuten, että ollaan jo sivulla neljä ja ei oo kauheen kamalasti vielä minua alettu haukkumaan tän "pohdinnan" vuoksi. :D Oottelen sitä kommenttia, kun miusta ei oo mihinkään tai en ansaitse sitä tulevaa vauvaa tai jotain vastaavaa kun tämmösiä nukkumispaikka-asioita pohdin.. :D

Meillä vielä unihäiriöisen lapsen lisäksi "unihäiriöinen" mies, joka ei oikein meinaa saada aina nukuttua. Minulla on uniapnea, joka häiritsee koko perheen yöunia.... :ashamed:

nyt tajuun,mullakin apnea ja siinä kyllä perheellä kestämistä(minä,mies ja 2 lasta nukutaan samassa huoneessa)

Mulla ois semmonen nielun avarrusleikkaus tulossa, kunhan en enää imetä tai ole raskaana..Nuo on vähän viivyttäneet ton hoitamista...

mulla kone(hengitysapulaite)

oho, se ei varmaan oo kauheen mukava laite. Minulla on niin ahdas tuo nielu, että siksi leikkaavat. Nenän väliseinä leikattiin raskauksien välissä, mut siitä ei ollut apua..

kuorsauksen lisäksi unessa voin unohtaa hengittää...mies sano vuosia sitte ku kuunteli mun nukkumista että siinä menee monia miinuutteja ku en hengitä.käytän konetta 1yö viikko se muistuttaa kehoa hengittämään säännöllisesti...joku kaunis vuosi voin jättää laitteen pois.

Mulla on kanssa hengityskatkoja, mutta ne eivät kestä minuutteja, onneksi. Ne on ihmisten mielestä pelottavia seurata. Sen lisäksi on heräämisiä ja juttutuokioita öisin, joista en muista itse yhtikäs mitään..

Taitaa olla kuitenkin muutes aika harvinainen vaiva naisilla ja nuoremmilla naisilla varsinkin tää tämmönen apnea.. Katselin terveysaseman ilmotaululla uniapneaklubin mainosta, mutta mieleen tuli, että siellä ei varmana oo kun keski-iän ylittäineitä, isoja, ylipainoisia vanhoja miehiä...

ei varmaan löydy apnea klubista alle 30kymppisii,mun isä on jossai apnea ryhmässä(sukuvika),niil on siel kuulemma mukavaa äijä porukassa.tää on jotenki nii nolo vaiva.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minä tekisin niin, että mies saa sen pienen huoneen missä nyt se tuleva keskimmäinen. Sit sinä, keskimmäinen ja vauva nukutte siinä teidän makkarissa. Miehelle sen kokoinen sänky, et sinä voit käydä "yöjalassa"... Saa mies nukkua ja penskat on sun lähellä, kerta heräilevät....

Joo siis siellä onkin nykysin hoitopöytä, pinnasänky ja semmonen 110cm levyinen sänky, johon mahtuu yöjalkaan.. :whistle: Pinnasänky siis pitäs meijän makkariin roudata ainakin jos noin tehdään.. Ja ehkä pienimmäiselle ostaa toinen pinnis...

TEERI tämä oli sinulle!

vielä unihäiriöisen lapsen lisäksi "

[/quote]

ei varmaan löydy apnea klubista alle 30kymppisii,mun isä on jossai apnea ryhmässä(sukuvika),niil on siel kuulemma mukavaa äijä porukassa.tää on jotenki nii nolo vaiva.[/quote]

Miun äidillä kuoraus on sitä luokkaa, että varmaan on kans uniapneaa.. Kuuluu ulos asti talosta se kuorsaus... :D Oikeesti on nolo vaiva, mut mie alan olla päässyt yli siitä noloudesta ja puhun ääneenkin jo tästä vaivasta.

Miulla raskausaikana vauvan vointia seurataan polilla käyrillä ja ultralla hengityskatkojen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Mites se korisänkyhomma. Mitä ootte mieltä? Häiriintyykö pienimmäinen, jos hän nukkuu korisängyssä miun kanssa, jos hyvä yö niin aikuisten makkarissa ja jos erityisen huono niin vaikkapa olkkarissa?

hyvä idis... ja jos et haluu hommata semmosta ni nukuta vaunuissa.. :)

Vaunut oiskii helppo ja sit vois tarvittaessa tyrkätä terassille nukkumaan.. :p Oishan se toi vaunun koppa tietty missä vois nukutella kanssa. Joutus vaan aina kantelemaan.

Meidän nuorin nukkuu ainakin toistaiseksi sisällä vaunuissa. Mulla on ulkokäyttöön toinen menopeli ja noi vanhat vaunut sisällä nukutukseen. Saa kuskattua tarpeen mukaan ympäri taloa.

meillä kanssa nukkui alkuun vaunuissa... ja samoin kummipoika taitaa nykyään usiemmin vaunuissa nukkuu... :whistle:

näin mäkin varmaan tuon ratkaisisin.

Toivottavasti tuleva poika olisi sellainen hyvä nukkuja =)

Mites se korisänkyhomma. Mitä ootte mieltä? Häiriintyykö pienimmäinen, jos hän nukkuu korisängyssä miun kanssa, jos hyvä yö niin aikuisten makkarissa ja jos erityisen huono niin vaikkapa olkkarissa?

hyvä idis... ja jos et haluu hommata semmosta ni nukuta vaunuissa.. :)

Vaunut oiskii helppo ja sit vois tarvittaessa tyrkätä terassille nukkumaan.. :p Oishan se toi vaunun koppa tietty missä vois nukutella kanssa. Joutus vaan aina kantelemaan.

Meidän nuorin nukkuu ainakin toistaiseksi sisällä vaunuissa. Mulla on ulkokäyttöön toinen menopeli ja noi vanhat vaunut sisällä nukutukseen. Saa kuskattua tarpeen mukaan ympäri taloa.

meillä kanssa nukkui alkuun vaunuissa... ja samoin kummipoika taitaa nykyään usiemmin vaunuissa nukkuu... :whistle:

Mulla ois noihin uusimpiin vaunuihin kaks erillistä koppaakin, et vois periaatteessa pitää toista koppaa sisäkoppana kokonaan...

Pitää tässä vaiheessa ketjua kiittää keskusteluun osallistuneita. Aika hyvin muuten, että ollaan jo sivulla neljä ja ei oo kauheen kamalasti vielä minua alettu haukkumaan tän "pohdinnan" vuoksi. :D Oottelen sitä kommenttia, kun miusta ei oo mihinkään tai en ansaitse sitä tulevaa vauvaa tai jotain vastaavaa kun tämmösiä nukkumispaikka-asioita pohdin.. :D

Joo, mulle tuli tuo saama mieleen, eikä sillä tosiaan, että olisin sitä mieltä.Mutta tän palstan tyyli on välillä niin inhottava, että olis voinu jotain tommosta odottaa. Asia kun asia niin väännetään jotain negat. Mutta onneks ei tällä kertaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

näin mäkin varmaan tuon ratkaisisin.

Toivottavasti tuleva poika olisi sellainen hyvä nukkuja =)

Mie oon henkisesti varautunu nyt koliikkivauvaan. :D Ihan vaan siksi, että kaks ekaa on pienenä nukkuneet ihan hyvin. Toi keskimmäinen lopetti vaan hyvin nukkumisensa 6kk iässä..kun kaiken maailman vaivat alkoivat.

Minä en uskaltaisi laittaa vauvaa noin pienen iso veikan kanssa samaan huoneeseen. Ihan vahinkojen takia... Kun aamulla herää niin voi 'tutkia' vauvaa ilman aikuisen valvontaa... Taikka könytä vauvan sänkyyn jne. Ja siis ihan vahingossa sattua jotain...

Joo, mulle tuli tuo saama mieleen, eikä sillä tosiaan, että olisin sitä mieltä.Mutta tän palstan tyyli on välillä niin inhottava, että olis voinu jotain tommosta odottaa. Asia kun asia niin väännetään jotain negat. Mutta onneks ei tällä kertaa..

Kyllä kerkii, kyllä kerkii.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja en uskaltanut:
Minä en uskaltaisi laittaa vauvaa noin pienen iso veikan kanssa samaan huoneeseen. Ihan vahinkojen takia... Kun aamulla herää niin voi 'tutkia' vauvaa ilman aikuisen valvontaa... Taikka könytä vauvan sänkyyn jne. Ja siis ihan vahingossa sattua jotain...

Mutta ei tuo keskimmäinen osaa tulla sängystä vielä ite pois.. Pinniksessä nukkuu alimmalla tasolla..

Alkuperäinen kirjoittaja en uskaltanut:

Mutta ei tuo keskimmäinen osaa tulla sängystä vielä ite pois.. Pinniksessä nukkuu alimmalla tasolla..

Takuulla osaa jossakin vaiheessa. Ehkä jo ihan just kohta.

TEERI tämä oli sinulle!

ei varmaan löydy apnea klubista alle 30kymppisii,mun isä on jossai apnea ryhmässä(sukuvika),niil on siel kuulemma mukavaa äijä porukassa.tää on jotenki nii nolo vaiva.[/quote]

Miun äidillä kuoraus on sitä luokkaa, että varmaan on kans uniapneaa.. Kuuluu ulos asti talosta se kuorsaus... :D Oikeesti on nolo vaiva, mut mie alan olla päässyt yli siitä noloudesta ja puhun ääneenkin jo tästä vaivasta.

Miulla raskausaikana vauvan vointia seurataan polilla käyrillä ja ultralla hengityskatkojen takia.

[/quote]

heili karjalasta
suht sinut itseni kanssa täälläkin.toivotan sinulle hyvät illan jatkot.menossa tupakalle pahentamaan apneaa. :D

Mies siihen pieneen makkariin ku siel on jo sänkykin jo kerta. Ja vauvalle vain vaunut sisäkäyttöön ja ulkovaunut erikseen. Ei tartte enään oista pinnistä ostaa, kohta kuitenkin saat keskimmäisen lastensänkyyn.

*ja nyt se pakollinen oot niin huono äiti ku tuollaisia pohdit jo nyt, tai siis sun olisi pitänyt miettii sitä ennen ennenku suunnittelitte sitä kolmosta* oli ihan pakko laittaa ku ihmettelin tuollaisen kommentin puuttumista.

meille syntyy kolmas kesällä ja se tulee nukkuun tänne meidän huoneeseen. poika siirtyy sitten siskonkanssa samaan huoneeseen ja on sillon 1v1kk esikoinen on 3v. meillä on vaan kolmio. ihan vauvaa en laittaisi esikoisenkanssa nukkuun jos vaikka kipuaa sänkyyn tai muuta. vuyodenikäiselle nyt ei mitään tuhoo saa aikaan. mulle ei ole ikinä ollu ongelmaa nukkua vauvankans samassa huoneessa. kun me muutamme ensvuonna neliöön niin esikoinen saa oman huoneen ja nuo kaksi nuorempaa on samassa. jos uusi tulokas on myös poika saa olla siinä yhdessä aina mutta jos ei niin sitten tarvii tehä uusia ratkasuja kun ovat vanhempia.

TEERI tämä oli sinulle!

ei varmaan löydy apnea klubista alle 30kymppisii,mun isä on jossai apnea ryhmässä(sukuvika),niil on siel kuulemma mukavaa äijä porukassa.tää on jotenki nii nolo vaiva.

[/quote]

heili karjalasta
suht sinut itseni kanssa täälläkin.toivotan sinulle hyvät illan jatkot.menossa tupakalle pahentamaan apneaa. :D [/quote]

Kiitos tästä illasta ja mahdollisimman hyvää yötä sinulle.. :flower:

Ehkä me vaan hankitaan toi aikuisten makkari täyteen kerrossänkyjä ja majotetaan ikäjärjestyksess isoimmat nukkujat yläsänkyihin ja pienimmät alas. Ja viritellään turvalaitoja ihan pienimmille jatkossa. Sit kuhan meillä on yks armeijan tuvallinen pesuetta koolla.. :whistle:

Kiitos kuitenkin mielipiteistä kaikille, eiköhän näistä taas keheydy miehen kanssa keskustelua aiheeseen liittyen..Että mitäs nyt tehdään. miehenkin mielipide kuitenkin otettava huomioon..

Yhteistyössä