M
Minna
Vieras
Asia on näin, että minun veljeni, eli poikani eno on homo. Hän on asunut jo vuosia yhdessä "Pekkansa" kanssa. Eilen illalla tuli nukkumaan mennessä viesti, että toinen veljeni ja hänen vaimonsa ovat saaneet vauvan..siitäkös poika sitten intoutui hieman kyselemään.
Voiko eno ja Pekka saada vauvoja?" - ei voi.
"MIks ei?"- koska he ovat molemmat miehiä.
"Onko Pekka minun täti,koska se on enon vaimo?" -ei, hän on Pekan puoliso.
"Pussaileeko eno ja Pekka niin kuin sinä ja iskä?" -kyllä varmaankin..
ja tätä rataa..kysely tulva vaan kesti ja kesti.Yritin vastailla,mutta mitä oikeasti voi kertoa 7-vuotiaalle, jota asia selvästi kiinnostaa.Yritin jo kertoa, että aina pariskunnalla ei tarkoiteta, että on mies ja nainen.Vaan voi olla mies ja mies, nainen ja nainen.POjan hyvin epäuskoinen ilme sai minut miettimään miten kertoisin asiasta enemmän.Poika tulee kohta koulusta ja taitaa olla uusi kysymystulva tulossa--sitä odotellessa...
Voiko eno ja Pekka saada vauvoja?" - ei voi.
"MIks ei?"- koska he ovat molemmat miehiä.
"Onko Pekka minun täti,koska se on enon vaimo?" -ei, hän on Pekan puoliso.
"Pussaileeko eno ja Pekka niin kuin sinä ja iskä?" -kyllä varmaankin..
ja tätä rataa..kysely tulva vaan kesti ja kesti.Yritin vastailla,mutta mitä oikeasti voi kertoa 7-vuotiaalle, jota asia selvästi kiinnostaa.Yritin jo kertoa, että aina pariskunnalla ei tarkoiteta, että on mies ja nainen.Vaan voi olla mies ja mies, nainen ja nainen.POjan hyvin epäuskoinen ilme sai minut miettimään miten kertoisin asiasta enemmän.Poika tulee kohta koulusta ja taitaa olla uusi kysymystulva tulossa--sitä odotellessa...