Mitäköhän työnantaja luulee voittavansa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hupsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäkin asian vierestä. Pikaisesti luettua en huomannut montakaan kirjoitusvirhettä. Kaksoiskonsonantteja puuttu, mut ihan luettava teksti oli. Taitaa paikalla olla lukihäiriöisiä.

Se geminaatan puute nimenomaan on lukihäiriön merkki.

Tarkoitankin näitä jotka eivät osaa lukea. Rautalangasta väännettynä...Minä en ole lukihäiriöinen ja ymmärsin tekstin vaikka siinä oli niitä kirjoitusvirheitä.
Ehkä lukihäiriöiset eivät ymmärrä ja puuttuvat näin ollen asiaan.

Vielä palaan ihan aiheeseen. Nostan ap:lle hattua asian viemisestä eteenpäin. Kaltaisiasi rohkeita ihmisiä saisi olla monessa muussakin työpaikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Onko:
Mutta sitä en tiedä onko kuljettajat, siivoojat tai kiinteistönhuoltajat keittiöalan TESin piirissä?

en, mutta kyllä KAIKILLA on vähintään sen 8,5e.
Ja siivoojat ja kuljettajatkin joutuvat usein pottuja kuorimaan tai keittiötyöntkijä voi yhtäkkiä joutua kuljettajan kaveriksi. ylitöitä teetetään niin että käsketään jäämään töihin, kysymätä sopiiko.

Mulla aikoinaan jätettiin lisät maksamatta. Ei muuta kuin soitto liittoon ja silirimpsis, lisät tuli ja takautuvasti kans. Olivat jättäneet maksamatta myös muille.
Toisen kerran mua yritettiin "pakottaa" töihin uhkailemalla työkkäriin ilmoittamisella ym. No ei siinä mitään, toki mulle työt kelpaa mut koulutuksen ja 5 vuoden työkokemuksen jälkeen mun ei tarvii alle tessin lähtee. Siihen ei voi ees työkkäri pakottaa. No, luin sille työnantajalle hieman tessiä. Lopputulos: mä otin paikan vastaan ja mulle maksettiin se mikä mulle kuuluu. Käskettiin vaan pitää suu kiinni kun siellä oli muutama muu, jotka teki paljon pienemmällä palkalla, alle tessin.

Alkuperäinen kirjoittaja amber:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja amber:
hellalettas ootko mistä päin? Kuulostaa kovin tutulta paikalta...

Rovaniemeltä, eikä tää oo ainut paikka täällä

onko tuolla kyseisessä paikassa minkä ikäistä porukkaa töissä?

Aikuisia ihmisiä, ikäluokka kolmesta kympistö ylöspäin. vanhin taitaa olla 50vuotias

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
eikös alin palkkaluokka missä tahansa työssä ole 7,40e/h sen alle maksettava summa on laiton,,näin olen itse käsittänyt

ei ole olemassa tuollaista palkkaa.... Ainakaan palvelualojen tessissä missään. kyllä liiton ihmiset nämä tietävät. Harjoittelijalle voi maksaa tuollaista palkkaa, mutta silloin ntyösopimuksessa pitää näky se harjoittelija -nimike. henkilö jolla on jo alan koulutus ei voi ottaa harjoittelijaksi ja sille on maksettava tessin palkka

Ravintola-alalla niinkuin rakennusalallakin on pilvin pimein näitä ketkuja pomoja! Hyvä että liitto hoitaa asiaasi. Onneksi et ole antanut periksi! Tiedän liiankin paljon osaansa tyytyviä poljettavia työntekijöitä. Toivottavasti asia ratkeaa niinkuin kuuluukin! Tsemppiä!

Yhteistyössä