Mitähän sitä keksisi pk:n hoitajille ja lapsen opettajalle kevätjuhlissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Ei oikein nyt ole ideoita ilmaantunut? :)

Joo ja tiedän, ei ole pakko, mutta haluan ja olen aina jotain pientä hankkinut. Ei mitään kovin hintavaa, ja lisäksi jotain "kuluvaa" mikä ei jää nurkkiin pyörimään.

riippuu siitä kuinka rasittava tapaus lapsesi on. helposta lapsesta riittää vaikka semmonen minikuoharipullo, oikein hermoja rassaavasta epelistä suosittelen viskilekaa.

Helmiavainnauhat on kiva ajatus. Itse olen tykännyt eniten kun olen saanut kortin, jossa lasta on haastateltu (hän siis kertonut jotain minuun liittyen). Säästössä ovat. :) Joku kuohari/vinkkupullo on ollut kiva, muumimukeja olen saanut, kukkia, teetä, suklaata.. Mutta eniten olen ilahtunut, jos on joku hivenen 'hömpänpömppä'-lahja ja sitten lapsen tekemä kortti. Se ilahduttaa sillä hetkellä suuresti.

Itse varmaan antaisin vaikka jonku yrtin nätissä ruukussa tai jonkinlaisen kesäkukan, jossen kyseisen henkilön mieltymyksiä tuntisi. Yksi äiti kysyi ihan suoraan, että valkkari vai punkku - ja kun yksi työkaveri vastasi, että ei viinit putoa, niin hän sai pienen pullon kirkasta. :D

Mutta oikeasti jo se lapsen tekemä kortti on tosi kiva.

No ihan oikeesti ne lasten tekemät kortit menee aika pian roskiin. Kuka viitsii säilyttää vieraitten (siis ei omien eikä lähisukulaisten) lasten tekemiä kortteja?

Mä annoin päiväkodintädeille mansikantaimet, sellaiset, jotka tekee minimansikkaa koko kesän. Kivempi ja pitkäkestoisempi lahja kuin kukat, ja käsittääkseni kasvi on monivuotinen jos sen hoitaa oikein.

Pitkän tuskailun jälkeen minä päätin viedä "omille" hoitajille jotkut tosi nätit kukat/kukkaistutukset ja kortit. Kaikille hoitsuille sitten vielä kakku kahvipöytään jonka tekee ystävänijoka on todellinen kakkumestari.

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;28485003:
No ihan oikeesti ne lasten tekemät kortit menee aika pian roskiin. Kuka viitsii säilyttää vieraitten (siis ei omien eikä lähisukulaisten) lasten tekemiä kortteja?

näinpä. käärepapereiden mukanahan se roskiin menee. joskus tuntuu hölmöltä kun saa vaikka lapsen valokuvalla (kyllä, luitte oikein, näitäkin tulee) varustetun kortin. mitähän ne vanhemmat oikeesti kelaa? miksi haluaisin kuvan siitä lapsesta kun näen sen joka päivä työpaikalla? sama kun veisin kampaajalleni kuvan itsestäni. :D

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;28485003:

ei haittaa jos hetken ilahduttaa kuitenkin.

Jotain mikä ei jää pyörimään nurkkiin. Anteeksi vain kaikki hyvää tarkoittavat vanhemmat, mutta "kivat pikku koriste-esineet" harvoin sattuvat olemaan vastaanottajan tyyliä, eikä yksi ihminen tarvitse kahvimukejakaan määräänsä enempää. Mieluiten siis kukka, syötävää tms. käytössä katoavaa, tai pelkkä kortti, tai ei mitään. Ihan totta, pakko ei ole keksimällä keksiä mitään tuotavaa. Pelkkä kiitos lämmittää mieltä enemmän kuin mikään turhake :)

t. Päiväkodin työntekijä

Yhteistyössä