Raha. Jos sitä olisi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten ja miksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten ja miksi

Vieras
Vaikka pitäisi kai ajatella, ettei raha ole elämässä tärkeintä, niin kuitenkin sen puute aiheuttaa ainakin meillä hampaiden kiristystä ja päänvaivaa.
Elämme 4 henkeä pienellä budjetilla, pienin alle 1v. Raha riittää, jos ei tule isoja yllättäviä menoja. Ja pystymme vielä tyyliin hankkimaan 1v kuvaukset valokuvaliikkeestä jne, eli pientä törsäystä. Mutta.
Keittiön ovi irtosi saranoiltaan. Oli pakko tehdä jotain, joten aateltiin, että kun rahaa oli vähän säästössä, niin laitettiin uudet ovet. Ei olisi pitänyt, sillä seuraavaksi hajosi auto, korjaus 1300e. Sitten hajosi pesukone. Uusi 500e. Ja kun vanha pesukone rikkoi kestovaipoista kuorivaipat, niin piti nyt ensi hätään ostaa isompi setti vaippojakin kahdelle. Mahtavaa.
Ja nyt en tiedä, miten pärjätään ensi kuulle. Tai siis tiedän, onhan visa, mutta viimeiseen asti haluan aina välttää velaksi hankkimista. Etenkin kulutustavaroita. Mutta. Ja perheriita rahasta tähän päälle, kun isä haluaa harrastaa ja ostaa elokuvia kotiin. Ja kuulemma olisi kuitenkin ostettava vaikka visalla sitten uusi dvd-soitinkin. Huoh. Voisko vaan alistua ja jättää rahankäytön herran vastuulle. Kiitos ja anteeksi vuodatus.

Jos parheessä on kovin erilainen käsitys siitä, miten rahaa käytetään, niin se on varmasti hankalaa!
Mä olen todennu, että suomessa ei kuole nälkään, joten mä en oikein ymmärrä tota rahasta stressaamista. jos tulee konkurssi, sit tulee. Kyllä sossu asunnon jostain 5 henkiselle perheelle osoittaa, ei sitä taivasalle tarvi jäädä.

[QUOTE="vieras";22948670]Minä olen nyt 5 vuoden sisällä saanut kaksi isoa (yli sata tuhatta €) perintöä ja olen yhä sama ihminen. Asunnon ostin ja loput on sijoitettuna.[/QUOTE]

Noin mäkin tekisin, jos tulisi tilanne vastaan. :)

[QUOTE="vieras";22948670]Minä olen nyt 5 vuoden sisällä saanut kaksi isoa (yli sata tuhatta €) perintöä ja olen yhä sama ihminen. Asunnon ostin ja loput on sijoitettuna.[/QUOTE]

Tuliko nyt parempi mieli?

Itsellä ei ole antaa mitään neuvoa muuta kuin lohduttaa, että et ole tilanteessasi yksin.
Senttejä lasketaan täälläkin ja kädet ristissä toivotaan, ettei mikään menisi rikki.
Tai no, autohan on rikki meilläkin, ei mennyt katsastuksesta läpi. Mutta koska emme sitä aivan välttämättä tarvitse, laitamme sen seisomaan.
Toivottavasti kotivakuutuksesi kattaisi pesukoneen rikkoontumisen!

Yhteistyössä