Mitähän poliisi olisi mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Tässä koneella kotona istun. Luulin että takaovi oli lukossa, vaan ei näköjään kun sieltä lampsi yksi tuttu sisään hakemaan kamojaan. Aiemmin puhelimessa sanoin että en ole kotoa ja voi hakea tavaransa aamulla kunhan ilmoitan olevani kotona. Kokeili sitten onneaan kuitenkin ja tuli sisään... Eli vikako minun?

Niin no, ihan oma vika jos jätit oven auki.
Ehkä tuttu unohti soittaa ja tuli ovelle ja kun ovi oli auki oletti tietenki että oot kotona?!
En ihan tajunnu, mitäs poliisille ilmoittaisit?
Kaveri tuli sisään avoimesta ovesta ilmoittamatta?

Miksi poliisin mielipide edes kiinnostaa, eikö ole hyvä että tuttusi haki tavaransa pois nurkistasi kuljeksimasta? Pitääkö ihan kaikesta tehdä ongelma?

Laita ovi lukkoon ensi kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Soitin 112 ja klo. 8. voin tehdä rikosilmoituksen. Eihän sitä kukaan saa lampsia toisen asuntoon kutsumatta.

Vähän veikkaan, että näillä perusteilla ei mitään tuomioita tule, koska olet ilmoitanut että kaverisi voi tavaransa aamulla hakea.

Soitin 112 ja klo. 8. voin tehdä rikosilmoituksen. Eihän sitä kukaan saa lampsia toisen asuntoon kutsumatta.

Taidat olla aika outo. Omia tavaroitaanhan se kai haki. Miks ylipääätäänkin halusit tehdä siitä niin vaikeaa.
Ihan turhaan kuormitat poliisia turhalla jutulla. Ei tule menemään eteenpäin.

Ei ihme, että polisii on ylityöllistetty jos tälläisistä tapauksista soitetaan HÄTÄKESKUKSEEN. SE onsitä varten, kun oikeasti on joku hätänä ja tarvitsee apua välittömästi, rikosilmoituksen kaltaisessasi tapauksessa voi käydä tekemässä ihan poliisilaitoksella.

Nyt saattoi joku toinen joutua odottamaan apua sen 2-4min kauemmin sinun takiasi ja esim sydänkohtauspotilas voi siinä ajassa jo kuolla...

No miettikää vittu itte! Olisko kivaa että joku tulee sun ovesta sisään ilmoittamatta??? Tod. teen ilmoituksen, oli kaveri tai ei. Ajatelkaa jos se oliskin ollu joku huumehörhö ja katellu mitä viedä, olisko silloin ollut oikeutus soittaa 112?

Alkuperäinen kirjoittaja ap nauraa jo:
No miettikää vittu itte! Olisko kivaa että joku tulee sun ovesta sisään ilmoittamatta??? Tod. teen ilmoituksen, oli kaveri tai ei. Ajatelkaa jos se oliskin ollu joku huumehörhö ja katellu mitä viedä, olisko silloin ollut oikeutus soittaa 112?

No totta kai silloin olisi syytä soittaa mutta nyt ei ollut! Jos itse olit sanonut että saa hakea tavaransa pois ni silloin varmasti oletti että olet kotona kun ovi oli auki !

Mä sanoin sille puhelimessa että ovi on LUKOSSA ja tulen kotiin puolilta päivin jollon soitan hänelle ja saa hakea tavaransa! Itsekin luulin että ovi on tosiaan lukossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No okei, siis valehtelit, kun kerran olet kotona ja ovikin auki. Mitähän poliisi siitä sanois?

Eihän se kuulu kenellekään oleko kotona vai en. Pointti on että sisään EI tulla oli ovi auki tai ei! :headwall:

Ei ihme, että polisii on ylityöllistetty jos tälläisistä tapauksista soitetaan HÄTÄKESKUKSEEN. SE onsitä varten, kun oikeasti on joku hätänä ja tarvitsee apua välittömästi, rikosilmoituksen kaltaisessasi tapauksessa voi käydä tekemässä ihan poliisilaitoksella.

Nyt saattoi joku toinen joutua odottamaan apua sen 2-4min kauemmin sinun takiasi ja esim sydänkohtauspotilas voi siinä ajassa jo kuolla...

No se on niin, että sinne HÄTÄKESKUKSEEN sitä soitetaan. Mulla oli yks viikonloppu asiaa poliisille (ei ollut hälytyksestä kyse) niin NUMEROTIEDUSTELUSTA sanoivat, että poliisin puhelut virka-ajan ulkopuolella soitetaan nykyään HÄTÄKESKUKSEEN.

Että turhaan siellä vauhkoot tuosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:
Mitäs yrität kieroilla? Ilmeisesti sulla ei ole puhtaat jauhot pussissa, ja olet yrittänyt pitää väkisin kaverin kamat?

Väkisin? Pässi olet. Se jätti ne tänne ja sanoin että voi hakea ne päivällä kunhan olen "kotona". Yöllä kun olin baarissa, tyyppi soitti että anna avain, hän hakee kamansa ja menee jonnekin. Olisiko mun pitänyt antaa sille kotiavaimeni???? Joo ja jäädä itse ulos? Voi jessus.
Tuo ihminen on sellainen että sen kanssa ei voi humalassa keskustella kun se on ihan raivopää.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:

No se on niin, että sinne HÄTÄKESKUKSEEN sitä soitetaan. Mulla oli yks viikonloppu asiaa poliisille (ei ollut hälytyksestä kyse) niin NUMEROTIEDUSTELUSTA sanoivat, että poliisin puhelut virka-ajan ulkopuolella soitetaan nykyään HÄTÄKESKUKSEEN.

Että turhaan siellä vauhkoot tuosta.

Tuo asia olisi kyllä voinut odottaa poliisin virka- ajan alkamista, eli seuraavaa aamua tai arkipäivää :kieh:
Porukkahan voi tuon perusteella ruveta soittelemaan hätäkeskukseen viikonloppuna vaikka passin hakemisesta :whistle:

No kyllä mulla oli HÄTÄ! Ja toki soitan hätäkeskukseen kun poliisille ei enää numeroa ole. Säikähdin hitosti kun yhennäkkiä lampsitaan sisään ja aletaan reuhkaamaan. :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap nauraa jo:
No miettikää vittu itte! Olisko kivaa että joku tulee sun ovesta sisään ilmoittamatta???
Olis siis pitäny siitä ovn takaa soittaa ja kysyä saako tulla, vaikka näki että oot sisällä???
Kyllä mä näen jos joku tulee sisään ja se on se ilmoitus kun huutaa ovelta moi! Jos mä en halua, että kukaan tulee, sammutan puhelimen ja laitan oven lukkoon.

Yhteistyössä