Mitäs mieltä tästä (hääkutsu)

  • Viestiketjun aloittaja "hihi"
  • Ensimmäinen viesti
vierass
[QUOTE="hihi";29943906]Sukulainen on menossa naimisiin, siskoni perhe oli saanut oman kutsun ja meidän kutsu oli kuulemma menossa vanhemmilleni (koska meidän osoitetta ei tiedetä ja siitä on selvästi vaikea ottaa selvää). Oletin, että meille olisi ihan oma kutsu, mutta tässä lukee *isäni* perheineen. Miehen kanssa ollaan nelisen vuotta oltu yhdessä ja meillä on 2 lasta, tähän mennessä joka pippaloihin on tullut meille ihan oma kutsu, ymmärtäisikö tämän sitten niin että meitä ei ole kutsuttu? :D[/QUOTE]

Kyllä mä ottaisin tuon sanamuodon niin ettei minua ja perhettäni ole kutsuttu.

isä perheineen tarkoittaa kyllä sitä perhettä joka asuu samassa osoitteessa.
Mikäli sanamuoto olisi isä perheineen + tytär x perheineen niin silloin olisi kutsuttu.
Ja piste. Mutta en mä hernettä nenään vetäisi jos ei kutsua jonkun sukulaisen häihin tulisi ollenkaan. Mä en muutenkaan käsitä miksi ne kissankummin kaimat pitää kutsua itselle tärkeisiin juhliin jos heidän kanssaan ei sukulaisuutta enempää kanssakäymistä ole
 
"hihi"
No olisivat sitten laittaneet isompaan kuoreen ne kutsut jossa olisi myös teidän oma.. saamattomia ihmisiä.. MIten ne saa järkättyy häät kun ei yhtä osotetta viitsi ottaa selville.
Tätä mietin itsekin :D Mahtaa tosiaan tulla melkoiset häät jos ei ole varaa kahta ylimääräistä kutsua laittaa. Tämä vanhemmilleni tullut kutsu koskee (vaikka sitä ei missään luekaan) siis meitä ja lisäksi veljeäni joka ei asu vanhempieni kanssa. Eikä ole asunut pariin vuoteen.
 
"Lotta"
Jaksat sitten vieläkin jankata tätä kutsu-asiaa?
Yritä nyt ymmärtää.
Sukulainen ei ole mielestään tehnyt mitään väärää. Halusi nyt hoitaa asian yksinkertaisesti.
Sinä tiedät että teidät on kutsuttu.
Joten nyt vain päätät että menettekö häihin vai ette.
On kyllä todella tyhmää ja noloa jättää menemättä siksi että kutsu ei teitä miellyttänyt...
 
TODELLA
[QUOTE="Maribel";29945926]Itse tulkitsisin niin, että minua ja puolisoa ei ole kutsuttu. Varsinkin jos sisko sai oman kutsun.[/QUOTE]

Juuri näin! Isäsi perheineen tarkoitaa samassa taloudessa isäsi kanssa asuvia! Miksi muuten siskosi olisi saanut oman kutsun? Sinua perheinesi, eikä veljeäsi sen koommin ole kutsuttu. Suotavaa olisi, ettette kenenkään vuoksi menisi kuokkimaan juhliin, joihon teitä ei ole kutsuttu ja joihin teille ei ole varattu tarjoilua, istumapaikka etc...
 

Yhteistyössä