vierass
[QUOTE="hihi";29943906]Sukulainen on menossa naimisiin, siskoni perhe oli saanut oman kutsun ja meidän kutsu oli kuulemma menossa vanhemmilleni (koska meidän osoitetta ei tiedetä ja siitä on selvästi vaikea ottaa selvää). Oletin, että meille olisi ihan oma kutsu, mutta tässä lukee *isäni* perheineen. Miehen kanssa ollaan nelisen vuotta oltu yhdessä ja meillä on 2 lasta, tähän mennessä joka pippaloihin on tullut meille ihan oma kutsu, ymmärtäisikö tämän sitten niin että meitä ei ole kutsuttu? [/QUOTE]
Kyllä mä ottaisin tuon sanamuodon niin ettei minua ja perhettäni ole kutsuttu.
isä perheineen tarkoittaa kyllä sitä perhettä joka asuu samassa osoitteessa.
Mikäli sanamuoto olisi isä perheineen + tytär x perheineen niin silloin olisi kutsuttu.
Ja piste. Mutta en mä hernettä nenään vetäisi jos ei kutsua jonkun sukulaisen häihin tulisi ollenkaan. Mä en muutenkaan käsitä miksi ne kissankummin kaimat pitää kutsua itselle tärkeisiin juhliin jos heidän kanssaan ei sukulaisuutta enempää kanssakäymistä ole
Kyllä mä ottaisin tuon sanamuodon niin ettei minua ja perhettäni ole kutsuttu.
isä perheineen tarkoittaa kyllä sitä perhettä joka asuu samassa osoitteessa.
Mikäli sanamuoto olisi isä perheineen + tytär x perheineen niin silloin olisi kutsuttu.
Ja piste. Mutta en mä hernettä nenään vetäisi jos ei kutsua jonkun sukulaisen häihin tulisi ollenkaan. Mä en muutenkaan käsitä miksi ne kissankummin kaimat pitää kutsua itselle tärkeisiin juhliin jos heidän kanssaan ei sukulaisuutta enempää kanssakäymistä ole