Mitäpä tölkissä?

• Viestiketjun aloittaja "äityli"
  • Ensimmäinen viesti
"äityli"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27236709:
ei mul oo tölkkiä- muumimukissa pepsi maxia vaan.
Tölkistä menee kätevämmin. En juo julkisesti, vaan pidän tölkkiä kaapissa ja otan vain muutaman(5) niin ei tule lapselle pahamieli. Vanhin lähti juhlimaan ku täytti 18v keskiviikkona.

"poikia3"
[QUOTE="äityli";27236759]Tölkistä menee kätevämmin. En juo julkisesti, vaan pidän tölkkiä kaapissa ja otan vain muutaman(5) niin ei tule lapselle pahamieli. Vanhin lähti juhlimaan ku täytti 18v keskiviikkona.[/QUOTE]

Siis mistä sille lapselle tulee paha mieli? Siitä kun äiti juo, vai siitä, ettei hänelle ole tarjolla mitään juotavaa?

Joo, mulla ei ole tölkissä mitään, cokis-lasissa keittiössä on cokista, jota käyn siellä juomassa, etten sotke paikkoja. Teini saa ihan vapaasti ottaa cokista myös jos haluaa, ja ala-asteikäiset pojat saavat pillimehua, jos haluavat.

Pian tehdään iltapalaksi hodareita.

v&w
Viiviä, Wagneria, Ainoo ja Reinoo olis jääkaapissa, puol koppaa Pirkkalaista kopassa ja muutama pullo viiniä hyllyn päällä, mut ei tee mieli. Kokista tekis mieli mut ei oo. :p

"äityli"
[QUOTE="poikia3";27236882]Siis mistä sille lapselle tulee paha mieli? Siitä kun äiti juo, vai siitä, ettei hänelle ole tarjolla mitään juotavaa?

Joo, mulla ei ole tölkissä mitään, cokis-lasissa keittiössä on cokista, jota käyn siellä juomassa, etten sotke paikkoja. Teini saa ihan vapaasti ottaa cokista myös jos haluaa, ja ala-asteikäiset pojat saavat pillimehua, jos haluavat.

Pian tehdään iltapalaksi hodareita.[/QUOTE]

Voi tulla siitä että äiti juo. En lähde baariin ja jätä lasta yksin, otan muutaman kotona, niin ettei huomaa. En suosi limsoja, sisältää sokeria tai makeutusainetta, vaalin terveyttä. Gefilusmehua meillä juodaan, tai itse keitettyä metsämarjoista.

"poikia3"
[QUOTE="äityli";27236990]Voi tulla siitä että äiti juo. En lähde baariin ja jätä lasta yksin, otan muutaman kotona, niin ettei huomaa. En suosi limsoja, sisältää sokeria tai makeutusainetta, vaalin terveyttä. Gefilusmehua meillä juodaan, tai itse keitettyä metsämarjoista.[/QUOTE]

Musta ei ole nyt kyllä kovin tervettä juoda alkoholia kaapista. Lasten nähden otan viinilasillisen korkeintaan kaksi. Enemmän juon sitten muussa seurassa.

Vaikkei lapsesi näe sinun juovan, 5 tölkkiä on jo niin paljon, että sillä on vaikutusta käytökseesi. Eli minusta olisi melkein parempi juoda niin, että lapsi näkee, ja ymmärtää mistä on kyse.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
Hankalakinkai harmaana
Karhua. Eli siis olutta. Ihan kohta vaihdan lasiin kun aletaan miehen kanssa illastamaan. Pitää vaan kuopus saada vielä unten maille ja sitten on lasissa viiniä, lautasella naudan pihviä ja sielussa hyvä olo. :D

"outoa"
[QUOTE="äityli";27236990]Voi tulla siitä että äiti juo. En lähde baariin ja jätä lasta yksin, otan muutaman kotona, niin ettei huomaa. En suosi limsoja, sisältää sokeria tai makeutusainetta, vaalin terveyttä. Gefilusmehua meillä juodaan, tai itse keitettyä metsämarjoista.[/QUOTE]

Aha, aatteletko sä oikeesti niin, ettei lapsi huomaa, kun humallut? Joisit mieluummin ihan niin, että lapsikin näkee sen, miksi mammasta tulee yhtäkkiä vähän erilainen...

"yyhoo"
[QUOTE="Pirkko";27237794]Missä kukkahättitädit? Mun lapset on nukkumassa, vanhin katsoo telkkaa ja mulla toinen siideri!!![/QUOTE]

Täällä... ;) En ota pisaraakaan lapsen aikana, vaikka nukkuisikin. Eli en juo käytännössä siis juurikaan koskaan, koska lapsi ei liiemmin missään muualla "ikinä" ole. Enpä silti alkoa edes kaipaa, pärjään mainiosti ilmankin.

Mutta mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin kiitos - mielummin ei MITÄÄN tölkistä. En vaan voi sietää sitä metallista makua suussani, joka tölkistä juodessa tulee.. :X

Yhteistyössä