Mitä voi tehdä kun on mielessä usein toinen mies

• Viestiketjun aloittaja kauhea ihminen
  • Ensimmäinen viesti
Älä alistu
kyllä sen omistushalu oli selvillä jo aiemmin. Mutta asiasta puhuttiin paljon ja mies lupasi muuttaa käytöstään. On miehessäni paljon hyvääkin! Todella paljon. Tiedän että hän rakastaa minua, on todella hyvä isä ja aviomies, ahkera. Mutta joku kuitenkin mättää. Koen olevani vankilassa.
Just. Googletahan narsistin piirteet. Löytyykö tuttua tekstiä? Veikkaisin että löytyy.
Narsisti osaa valehdella erittäin hyvin, ja keksii tekosyitä (pelkää puolestasi) jotta pystyy hallitsemaan sinua.

tuota
Ja helvetti sentään, taas löytyi narsisti!

Miten ne kaikki maailman narsistipuolisot onkin sattuneet palstalaisten puolisoiksi?

Mikä narsisti se on, kun ei ole alun perinkään luonnettaan peitellyt vaan ap on kyllä tiennyt kenen kansa yhteen menee. Ja vuosikaudet elänyt kanssaan, perustanut perheen, neljä lasta hankkinut?

Pahin virhe on ollut ap:n kuvitelma, että voisi muuttaa miehen luonteen.

Been there, done that.
Oma neuvoni, jonka kokemuksesta aulle kerron, on tämä:
Jos et ole onnellinen miehesi kansaa, etkä koe, että enää voit onnelliseksi hänen kanssaan tullakaan -eroa.
Mutta älä eroa tuo toinen mies mielessäsi ja teidän yhteinen tulevaisuus suunnitelmissa. Eroa ihan oman itsesi takia.

Arki on arkea ihan jokaisessa parisuhteessa, sitä ei pakoon pääse. Se, että arki on helpompaa, mukavampaa ja sujuvampaa toisen kanssa kun toisen, onkin sitten eri asia.

Taemppiä!

"hillla"
Jos sun miehesi on oikeasti hallitseva, ei päästä sua menemään kotoa mihinkään yksin tai suuttuu jos menet/ et kerro kaikkea, se ei ole normaalia. Silloin kannattaakin harkita sitä eroa viimeistään tässä vaiheessa, en sitten tiedä voisiko terapia auttaa asiaan jos asiat on jo päässeet pitkälle ja pahasti jäytämään sun itsetuntoa ja teidän parisuhdetta. Apua olisi tarvinnut jo aikaa sitten, eikä vain tyhjiä lupauksia.

Mutta etenkään epäterveen suhteen jälkeen ei tosiaan ehkä kannata heti hypätä uuteen. Kannattanee panostaa ensin itseensä ja lapsiinsa, ja kun olet vanhasta suhteesta parantunut ja ymmärrät että se oli epäterve, voi alkaa miettiä uusia suhteita ihan uudelta pohjalta. Uusi mies ei ratkaise sun nykyisiä ongelmia ja tee sua onnelliseksi, vaan sinä itse.

ap.
oikeasti tuntuu etten ikinä halua parisuhdetta kenenkään kanssa. On vaan olemassa yksi mies joka tuntuu hyvältä ja turvalliselta ja jota osaan ajatella jopa seksuaalisesti.

"Just just"
oikeasti tuntuu etten ikinä halua parisuhdetta kenenkään kanssa. On vaan olemassa yksi mies joka tuntuu hyvältä ja turvalliselta ja jota osaan ajatella jopa seksuaalisesti.
Lapsellinen näkökanta. Avaa silmäsi sieltä vaaleanpunaisten lasien takaan, ja katso peiliin; miksi olet nykyisen miehen kanssa? Onko hänen hallitseminen normaalia? Oletko alistunut, ahdistunut, masentunut? Etsitkö pakotietä uudesta ihastuksesta? Miksi olet pysynyt nykyisessä suhteessasi???Etkö kehtaa myöntää itsellesi että olet valinnut väärän miehen?

Ärsyttää tuollainen epävakaa tapa alkaa kehitellä seksifantasioita yms , siksi että oma elämä ei ole tyydyttävää. On aika katsoa peiliin ja miettiä mitä haluat . Haluatko eron vai et? Uutta suhdetta ei missään nimessä kannata aloittaa, jos olet noin sekaisin itsesi kanssa.

Älä alistu
Ja helvetti sentään, taas löytyi narsisti!

Miten ne kaikki maailman narsistipuolisot onkin sattuneet palstalaisten puolisoiksi?

Mikä narsisti se on, kun ei ole alun perinkään luonnettaan peitellyt vaan ap on kyllä tiennyt kenen kansa yhteen menee. Ja vuosikaudet elänyt kanssaan, perustanut perheen, neljä lasta hankkinut?

Pahin virhe on ollut ap:n kuvitelma, että voisi muuttaa miehen luonteen.
Tiedätkö itse paljonkin narsisteista? Yksi narsistin piirre on, että hän hallitsee kkumppaniaan, ja eristää pois muusta maailmasta. Ja narsistin puoliso ahdistuu vähitellen , ja lopulta sairastuu ! Kuulostaa kovasti ap:n puolisolta. Mutta tietenkin tämä oli vain arvaus, ei tartte hermostua. :)

tuota
Alkuperäinen kirjoittaja Älä alistu;29803365:
Tiedätkö itse paljonkin narsisteista? Yksi narsistin piirre on, että hän hallitsee kkumppaniaan, ja eristää pois muusta maailmasta. Ja narsistin puoliso ahdistuu vähitellen , ja lopulta sairastuu ! Kuulostaa kovasti ap:n puolisolta. Mutta tietenkin tämä oli vain arvaus, ei tartte hermostua. :)
Minkä piirre on se, että vika haetaan kaikista muista kuin itsestä?

Lue nyt nuo apn kirjoitukset! Mennyt suhteeseen ajatellen muovaavansa miehestä erilaisen, kuin mitä alunperin on, kokee olevansa onneton koska mies, haaveilee jo toisesta miehestä kuvitellen hänen tekevän itsensä onnelliseksi...

Peili käteen ja pohtimaan.

ap.
Voi olla etten luota enää kehenkään.
En kuitenkaan haluaisi ajatella niin että haluaminen tai turvallisuuden tunne jonkun toisen ihmisen seurassa on lopun ikääni väärin?

tuota
Joka tapauksessa, jos nyt eroat, niin älä ihmeessä hyppää ojasta allikkoon vaan pysähdy miettimään itseäsi. Tee selväksi, mitä haluat ja miten sen voi saavuttaa. Etkä laske sitä kenenkään muun varaan. Vain itseäsi voit "hallita", et voi kuvitella muuttavasi muita haluamasi kaltaiseksi.

[QUOTE="hillla";29803332]Jos sun miehesi on oikeasti hallitseva, ei päästä sua menemään kotoa mihinkään yksin tai suuttuu jos menet/ et kerro kaikkea, se ei ole normaalia. [/QUOTE]

Kyllä hallitsevuus on normaalia miehellä, jopa normi jos jätetään essu päällä kyökissä -malli pois.

Tuossa suojelussa mies voi ajatella vain naisen parasta. Toki mies voisi hieman joustaa näkemyksissään ja ehkä jos nainen esittää asian oikein, se onnistuu. Näin minä toimin. Olen hallitseva ja suojeleva, mutta kyllä vähän voin tulla vastaan asioissa.

Paha virhe on uskoa voivansa muuttaa toinen. Naisilla klassinen moka :)

Niin. Sun turvallisuus ja onnellisuus on mielestäsi joain, minkä vaan joku toinen ihminen voi antaa.

EI!
Kyllä se voi jollekin olla niin, syvemmällä tasolla. Mulle on vaan hienoa että nainen kaipaa turvaa miehestä. Se on eräs tärkeimpiä asioita mulle naisessa.

Liiallinen itsenäisyys ei ole hyväksi ihmiselle, jos kohta ei myöskään rippuvuus. Oikea tasapaino näiden välillä on tärkeä.

Etkö ap enää saa turvallisuuden ja onnen tunnetta mieheltäsi? Sun ehkä pitäisi puhua siitä vielä, uskon että mies kyllä pitää tuota asiaa tärkeänä kertomasi pohjalta ja rakastaa sua. Ei toisen isoja käytöslinjoja voi muuttaa kukaan. Suhteen pointti ei ole ollakaan mieliksi toiselle vaan hyväksyä toinen kaikkineen. Eli jos suunnittelet vaihtoa siksi että toinen mies olisi sulle mieleen enemmän niin se on virhe.

tosimies on top
Musta tuo tunne on hyvä ja arvokas naisessa :) Jos olisin sun mies niin luultavasti haluaisin myös suojella sun tyylistä naista. Mutta en haluaisi olla sulle liian ankara kuitenkaan. Pitäiskö sun kokeilla vielä puhumista miehesi kanssa?
Juuri saman reaktion saat minussa aikaan. Tekee mieli suojella sinun tyylistä miestä.

Olen samaa mieltä tuosta ankaruudesta. Ei saa olla liian ankara, mutta pitää pystyä silti kuria pitämään. Heikompi vaatii ohjausta.:)

• Tykkää
Reactions: mies1
Juuri saman reaktion saat minussa aikaan. Tekee mieli suojella sinun tyylistä miestä.

Olen samaa mieltä tuosta ankaruudesta. Ei saa olla liian ankara, mutta pitää pystyä silti kuria pitämään. Heikompi vaatii ohjausta.:)
Kiitos! Laittele viestiä niin tutustutaan lisää ;) Mä lähden tästä pääsiäisen viettoon.

Toivon ap:lle tsemppiä vaikeassa tilanteessa.

Yhteistyössä